Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:35:50 GMT

روسیه: ناتو، دریای سیاه را پرتنش کرده است

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۶۱۵۶

روسیه: ناتو، دریای سیاه را پرتنش کرده است

به گزارش ایرنا،  شایگو روز سه شنبه در جمع مقامهای ارشد وزارت دفاع روسیه گفت: اوضاع راهبردی در جنوب غرب روسیه بخاطر تلاش برخی کشورها برای افزایش حضور نظامی خود متشنج و پرتنش شده است.

به گفته وزیر دفاع روسیه، دولت اوکراین همچنان برای بی ثبات کردن اوضاع منطقه دونباس (منطقه مناقشه شرق این کشور با ساکنان روس تبار) تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شایگو همچنین از انتقال شمار زیادی از نیروهای نظامی ناتو و آمریکا به مرزهای غربی روسیه خبر داد و گفت که ناتو قصد دارد در مجموع ۴۰ هزار نیروی نظامی در مناطق همجوار روسیه مستقر کند.  

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی ویژه وزارت دفاع روسیه، سرگئی شایگو روز سه شنبه هفته گذشته دستور آغاز آزمایش آمادگی رزمی ارتش روسیه را صادر کرد که تا پایان ماه آوریل جاری (۱۰ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.  

در این مدت چندین رزمایش بزرگ زمینی، دریایی و هوایی در روسیه برگزار می شود.

وزیر دفاع روسیه دستور داده است دراین رزمایش‌ها، امنیت و شرایط تحرکات نظامی با کیفیت خوب کاروان‌های تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی ارتش روسیه تامین شود.  

در بیانیه وزارت دفاع روسیه به تعداد نیروهای نظامی شرکت کننده در رزمایش‌ها اشاره نشده است، اما باتوجه به اینکه گفته شده همه نیروهای ارتش روسیه در آن شرکت می‌کنند احتمالا  ۹۰۰ هزار نیرو در این برنامه‌ها شرکت دارند.  

کارشناسان همزمانی رزمایش‌های روسیه با تشدید تنش‌های این کشور با اوکراین، ناتو و غرب را با یکدیگر مرتبط می‌دانند.  

بر اساس گزارش رسانه‌ها، تنش ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از هفته گذشته اوج گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین هفته گذشته طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، گفته بود که تنها با ورود اوکراین به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به پایان درگیری در دونباس خاتمه داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارات رییس جمهوری اوکراین در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

ناتو برای برگزاری رزمایش بزرگی با شرکت اوکراین و پنج کشور دیگر در پهنه آبی دریای سیاه در ماه‌های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) آماده می‌شود که گفته شده سناریوی ضد روسیه دارد.  

برچسب‌ها روسیه سازمان پيمان آتلانتيک شمالی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سازمان پيمان آتلانتيک شمالی ایالات متحده آمریکا روسیه سازمان پيمان آتلانتيک شمالی ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6087986

دیگر خبرها

  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه