Web Analytics Made Easy - Statcounter

برترین های قرن با افشین عبداللهیان هم فال بود و هم تماشا. مجری ورزشی تلویزیون و همینطور خبرنگار با سابقه ورزش ایران مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت تا هم تیم منتخب و برترین های قرنش را انتخاب کند و هم از روزهای دور و نزدیک فوتبال بگوید. وقتی نوبت به انتخاب علی پروین رسید، افشین عبداللهیان نظر جالبی در خصوص پرسپولیس و استقلال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت وقتی استقلال به انسجام می رسد که پیشکسوت هایش مانند پیشکسوتان پرسپولیس پشت تیم و حامی باشند...

افشین عبداللهیان دومین مجری و گزارشگر ورزشی است که در نظرخواهی بزرگ تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران شرکت می کند. با حضور افشین عبداللهیان دیگر نیازی به اجرای برنامه نبود، او خود با صحبت های جالبش برنامه را پیش برد و این قسمت از تیم منتخب و برترین های قرن را به شکل متفاوتی رقم زد. صحبت های افشین عبداللهیان جذابیت های خود را داشت، او هم از معیارهایش برای انتخاب گفت و هم از سختی کار. برای هر پست افشین عبداللهیان مثال های زیادی آورد که هم به ما و هم به مخاطبان طرفداری نشان بدهد چه اندازه انتخاب یک تیم 11 نفره از یک قرن مشکل است.

این برنامه را از دست ندهید. همچنین فرم نظرخواهی تکمیل شده افشین عبداللهیان در انتهای متن گفتگو قرار داده شده است:

سلام و درود می گویم به مخاطبین عزیز طرفداری، با یکی  دیگر از برنامه های تیم منتخاب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما عزیزان هستیم و مقابل دوربین طرفداری، آفای افشین عبداللهیان، مجری باسابقه تلویزیون کشورمان معرف حضور همه هستند. آقا افشین سلام. خیلی ممنون که مقابل دوربین طرفداری هستید.

به نام خدا عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت تمام مخاطبان پرتعداد سایت ارزشمند طرفداری، سال نو را خدمت شما تبریک عرض می کنم و خوشحالم که در خدمت شما هستم. از این نظرسنجی شما هم من به وجد آمده‌ام.

خیلی ممنون که در این نظرسنجی شرکت دارید. اجازه آغاز برنامه را می دهید؟

اجازه ما هم دست شماست. این تشکر را به رسم ادب و احترام کردم ولی می خوام بگویم که خیلی این دو سه روز به ما سخت گذشت. چون در بعضی از پست ها هر چه قدر هم نگاه می کنیم همه مولفه‌ها را باید در نظر گرفت. بازیکن در جام جهانی بازی کرده است یا نه، موفقیت داشته است یا نه، جام بدست آورده است یا نه. تعارف هم نداریم. شما هر کسی را انتخاب کنید بازهم طرفداران یک تیم دیگر شاکی می شوند که چرا از این تیم بود و از تیم دیگر نبود. چرا تهرانی بود و شهرستانی نبود. هر انتخابی با رشد فضای مجازی نقد می شود اما من جمع مولفه های را در نظر گرفتم.

یعنی ما در پایان برنامه ما در فضای مجازی شاهد این جمله که دیدی این مجری استقلالی یا پرسپولیس بود، هستیم؟

اجتناب ناپذیر است. شما اسم پرسپولیس را آوردید. شما در نظر بگیرید سه بازیکن پرسپولیس که در تیم منتخب من هستند، مرد سال آسیا شدند. ما درباره قرن قبل صحبت می کنیم و این که چه کسانی موفق بودند. مگر می شود سه بازیکن از پرسپولیس مرد سال آسیا بشوند و من بروم از تیم دیگر بازیکن در آن پست بگذارم؟ این سه بازیکن در تیم منتخب من هستند. مگر می شود مثلاً علی پروین را در تیم منتخب ایران ندید؟ تا اینجا 4 پرسپولیسی. این اجتناب ناپذیر است و نفی شایستگی تیم های دیگر نیست. شاید الان بگویید در پست دروازه بان همان اول چالش می آید. ناصر حجازی خدا بیامرز را داریم. بحث آقای عابدزاده را داریم که هم می توانی او را اصفهانی و هم آبادانی ببینی و هم استقلالی ببینی که قهرمان جام باشگاه های آسیا شد یا این که او را پرسپولیسی ببینی. می شود او را بازیکن ملی ببینی. یاد آقای اسکندر کوتی و بقیه گزارشگران عزیز بخیر که وقتی عابدزاده پنالتی می گرفت می گفتد الحمدلله باریکلا. مگر می شود ندید؟ به هر حال ما یک حق انتخاب داشتیم و عزیزان بدانند که این نظر من حقیر است. حالا مخاطبان پرشمار شما می توانند در نظر سنجی که می گذارید، انتخاب کنند. من مطمئنم با خلاقیتی که در آقای هژبری می بینم، یک نظرسنجی مردمی میلیونی می گذارد که مردم هر کسی را که دلشان می خواهد انتخاب کنند. من هم احترام می گذارند.

کاملاً‌ درست است. ما در این برنامه هم دیدیم انتخاب برای تیم فصل هم سخت است چه برسد به قرن. شاید مثلاً‌20 تا 30 برگ رای دیدیم که اسم بازیکنی آمد که حتی فکرش را نمی کردیم. 

بحث آمار و ارقام هم فقط نیست. در آمار و ارقام شما می بینید فلان بازیکن سابقه آقای گلی لیگ برتر دارد. فرشاد آقای گل، رضا عنایتی، آرش برهانی، هر اسمی. من خودم گیلانی‌ام و از نظر من حمیدرضا منصوری بهترین مهاجم فوتبال ایران بود که در سپیدرود رشت بازی می کرد. با سر و پا ضرباتی به احمدرضا عابدزاده در منتخب اصفهان می زد در لیگ قدس می زد که آرم برنامه ورزش در گیلان می شد که مسعود خادم، مجری وقت برنامه ورزش از نگاه دو، آن را مجری گری می کرد. ولی اینجا ما مجبوریم یک اسم را آنجام بگذاریم. ممکن است، من از دفتر که بیرون بروم بگویم که می شد فلان بازیکن را هم در تیم بگذارم.

پس اگر موافق باشید با پست دروازه بان شروع کنیم. 

در پست دروازه بان گفتم چالش بسیار زیادی داشتم بین آقای عابدزاده و مرحوم حجازی. در نهایت آقای حجازی را به عنوان دروازه بان قرن انتخاب می کنم. نمی شود منکر موفقیت های علیرضا بیرانوندی شد که پنالتی رونالدو را گرفت، تعداد گل های خورده تیم ملی در آن دوره کم بود. در پرسپولیس و نفت تهران افتخار آفرینی کرد. لِژیونر شد و پیشنهادات خیلی خوبی از تیم های مختلف داشت. در پرسپولیس موفقیت های آسیایی داشت و ضربات ژاوی را گرفت. در این نظرسنجی من همین اول کار بگویم که قرار نیست اسم مهدی طارمی را بیاورم علی رغم درخشش هایش با پورتو که سابقه قهرمانی در جام باشگاه های جهان دارد. ما درباره قرن پیش سخن می گوییم. سال 1500 و برای آقای طارمی، شاید عبداللهیان اینجا ننشسته باشد و نوه آقای هژبری سردبیر اینجاست و نوه من هم کارشناس، ولی طارمی بعدها هم وقت دارند دیده بشوند یا همینطور بیرانوند. پس ناصر حجازی انتخاب من است.

پس لطفاً نام آقای حجازی، روحشان شاد را وارد لیست کنید. آقا افشین ما دو دفاع وسط می خواهیم که جلوی ناصر خان قرار بگیرند.

اگر می خواستیم همه چیز را با جام جهانی 78 آرژانتین جلو بیاییم، پس باید ابراهیم قاسمپور، نصرالله عبداللهی می بود و این ها. منتهی ما می خواهیم قرن را انتخاب کنیم. هم قدیم را ببینیم و جدید. چند جام جهانی از 76 بگیرید تا 2018. من فکر می کنم محمد پنجعلی که کاپیتان منتخب آسیا بود در مسابقات 1984 جام ملت های آسیا با مربیگری محمود یاوری در مرحله اول و بعد آقای ناصر ابراهیمی. قطعاً یک انتخاب مستحکم است. 

زوج ایشان چه کسی را انتخاب می کنید.

چند بازیکن را اسم بردم. آقای قاسمپور، عبدلللهی. سهراب بختیاری زاده در جام جهانی مقابل آنگولا، آقای یحیی گل محمدی با گل جلوی مکزیک. نادر محمدخانی که در دوران مرحوم ایویچ. چقد اسم ها را می گوییم اسم مرحوم می آوریم. خدا همه عزیزان را حفظ کند. آقای هژبری که مازندرانی است، خدا کند وقتی که این مصاحبه پخش می شود، نادر دست نشان هم سالم و تندرست باشد. من خیلی عمو نادر را دوست دارم. با جمیع جهات من سید جلال حسینی را با توجه به موفقیت های اخیر، با توجه که باید از دوران معاصر هم بازیکن داشته باشیم، او را انتخاب می کنم. سید جلال حسینی من بعضی وقت ها فکر می کنم که 5 سال دیگر ماشالا ادامه می دهد چه قدر ادامه می دهد. حالا حالاها ادامه می دهد. اسفند هم دود می دهیم. سالم زندگی کرده است. مصدوم هم نمی شود.

آقا افشین یک دفاع راست می خواهیم، یک دفاع چپ. 

در دفاع راست، زیاد نمی خواهد وقت خودمان را بگیریم. این که در دوران معاصر چه کسانی موفق بودند را صحبت نمی کنیم. طبیعی است، مهدی مهدوی کیا با موفقیت هایی که در هامبورگ آلمان داشت، در پرسپولیس داشت. شخصیتی که دارد و مرد سال آسیا شدن و بازی های ملی، مهدوی کیا را انتخاب می کنم. با احترام ویژه به آقای جواد زرینچه. می خواهم بگویم میلی متری من بر اساس مولفه ها مهدوی کیا را انتخاب کردم. 

مهدی مهدوی کیا هم در هامبورگ کاپیتان بود و هم در پرسپولیس. حرف و سخنی در ایشان نیست.

مدافع چپ و چپ ها موفق هم زیاد داریم. شاید اگر حادثه ای عجیب برای یک عزیزی در مازندران در بهشهر پیش نمی آمد شاید همه می گفتند جواد منافی بهترین چپ پای تاریخ است. آنچه که اتفاق افتاده است کم شانسی آقای منافعی است که نتوانست موفقیت هایش را ادامه دهد. نمی شود از بهترین ها سخت گفت و اسم مجتبی محرمی را نیاورد. اما من اینجا می خواهم کوتاه بگویم. نمی شود یک تیم همه ‌اش استقلالی یا پرسپولیس باشد. فکر کردم از احسان حاج صفی با سال‌ها درخشش در سپاهان، تراکتور، لژیونر شدن و درخشش در تیم ملی، می شود در دفاع چپ استفاده کرد.

آقا افشین ما ترکیب 4-4-2 لوزی چیده‌ایم، مختارید که به 4-3-3 یا 4-2-3-1 تغییر بدهید. 

این آغاز بدبختی های ماست. یعنی شما برای هافبک فکر می کنید. گیلانی باشی بارها برای مرحوم سیروس قایقران گریه کرده باشی، کریم باقری با این همه درخشش، علی پروین هم که شوخی است در 11 تا نباشد. در استقلالی ها و تیم های مختلف بازیکنان موثری هم هستند. اما مولفه بهترین شدن در آسیا را هم داریم. مگر می شود علی کریمی، مرد سال آسیا بشود و با کارهای فانتزی خودش به آلمان و امارات ترانسفر بشود و در ترکیب نباشد؟ حتی وقتی داشتم چیدمان می کردم و با آقای هژبری هم مشورت داشتم. من خداداد عزیزی را همیشه هافبک می دیدم، وقتی که در بهمن تهران در اواسط دهه 74-75 بازی می کرد دو آقای گل از یک تیم کورس داشند؛ هاشم حیدری و اصغر مدیر روستا. خداداد از پشت پاس های تودر را به هر دو می داد. پس یک هافبک خیلی خوب است اما ما بنا به دلایلی خداداد را در خط حمله می گذاریم. مجبوریم به گونه ای بچینیم که خداداد را مهاجم ببینیم. حالا به راس عقب می آییم. مگر می شود جواد نکونام با 151 بازی و رکورددار را نبینیم؟ پس اول تکلیف راس عقب را مشخص می کنیم که این روزها با فولاد خوزستان در آسیا می درخشد و سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا را 4 تایی می کند. حالا وقتی که می خواهیم خداداد را در خط حمله بگذاریم، لو می‌دهد که زوجش کیست، هافبک راست را می بینیم. مگر می شود از درخشش مجید نامجو مطلق چشم پوشی کرد؟ اما یکجا فقط می شود این چشم پوشی را انجام داد. جایی که شما یادتان باشد یک بازیکنی از عرض به عمق می زد و از راست به محوطه جریمه می آمد، کیهان ورزشی اصیل برایش تیتر می زد فرارهای 8 برای 3 گل. اگر یکسری اتفاقات پیش نمی آمد، اگر یکسری راه های باز که الان برای لژیونر شدن فوتبالیست ها وجود دارد آن موقع هم وجود می داشت که این بازیکن که تیم های آلمانی او را می خواستند، من فکر نمی کنم رو دست آقای ناصر محمدخانی در فوتبال وجود داشته باشد ولی به هر حال، من هافبک راست را آقای ناصر محمدخانی می گذارم.

تا جایی که من می دانم، بازیکن مورد علاقه شما هم ناصر محمدخانی است.

بازیکن مورد علاقه من است. تا زمانی هم که مربیگری می کردند، همیشه هم یک نفر دوم خیلی خوب بود. مثلاً آقای حمید درخشان در سال 72 یا خارجی های بعدی که آمدند موفق بودند. بعضی وقت ها موضوعات به سمتی می روند که شما به حقت در بخش مربوطه نمی رسی. اما ناصر محمدخانی همیشه ناصر محمدخانی است. درباره هافبک هجومی چون من می دانم آقای پروین، دوست بسیار خوب من همه برنامه ها و سایت‌ها را رصد می کنند و عزیزانی مثل آقای رضا ریاضتی هستند در کنار ایشون که ویدئوها را نشان ایشان می دهند، آقای پروین شما هافبک هجومی برتر هستی. مگر می شود به جای ایشان کسی را در سایت طرفداری گذاشت.

سلام عرض می کنیم خدمت علی آقا پروین و این برنامه ها را هم با ایشان خواهیم داشت صد در صد.

انشالله، خدا حفظشان کند. اینجا یک اسم هم آورده بودیم. آقای علی کریمی. جادوگر فوتبال، بیشتر از 4 تا که نداریم، بقیه دوستان ما را ببخشند ما علی کریمی را در اینجا بگذاریم که قطعاً یکی از 11 مرد تاریخ فوتبال ایران است. در پست مهاجم می شد خود ناصر محمدخانی را دید، حمیدرضا منصوری، محمد احمدزاده از گیلان. از زمان قدیم هم ببینیم. مرحوم غلامحسین مظلومی، مرحوم صفر ایرانپاک، مهندس حسین علی کلانی، آقای حسن روشن، عبدالعلی چنگیز، حمید علی دوستی، فرشاد پیوس و خیلی ها را داریم. می ترسم یک سری اسم ها را جا بیاندازم. کریم باوی، عبدالصمد مرفاوی و مهاجمان خوب ویژه دیگر. من اگر بخواهم وارد دهه 60 و 70 بشوم. عباسی مکانی ها داشتیم. محمود زینال زادگان ها داشتیم در برق شیراز. برهانی ها و عنایتی ها را داشتیم. این نسل جدید را قرار شد فاکتور بگیریم. آقای مهدی طارمی بعد ها می تواند بدرخشد. علی علیپورها هم وقت دارند. مهدی قائدی که دهه بعد را در می نوردد و خیلی وقت دارد بدرخشد. اما شوخی است وقتی شما تکلیفت از قبل روشن است خداداد عزیزی را در ترکیب داری، آقای گل فوتبال ملی در دنیا در 11 نفر شما نباشد. دوست داریم که نقد کنید. ببینید چه مولفه هایی داشتیم. نشماریم که چند پرسپولیسی و چند استقلالی شد. من دلم می خواست مرحوم قایقران را در ترکیب بگذارم اما نمی شد و باید 4 نفر می گذاشتم.  مجبور بودم از کریم باقری بگذرم، جواد نکونام بگذارم. از نامجومطلق بگذرم، ناصر محمد خانی را بگذارم. از مرحوم قایقران بگذرم و علی پروین را قرار دهم. از درخشان بگذرم، علی کریمی را بگذارم. حمید استیلی دوست خوب من را مگر بد هافبکی بود با گل قرن؟ خیلی هم عزیز ماست و می دانم که سلیقه ما را این بار می پسندد. ما در این جا آقای علی دایی و خداداد عزیزی را می گذاریم. 

پرترافیک ترین پست ما بود. اما آقا افشین کار سخت تر اینجا شروع می شود که از بین این 3 بازیکن، باید 3 بازیکن برتر قرن را به ترتیب انتخاب کنید.

اتفاقا یک جایش را می خواهم برایم سخت نباشد. من به هر حال از دهه 60 که فوتبال را با جدیت پیگیری می کردم تعارف ندارم علی پروین برایم فرد متفاوت بود. گفتم ناصر محمد خانی بهترین است ولی حالا جمیع جهات آقای پروین را به عنوان بهترین بازیکن قرن در فوتبال انتخاب می کنم با افتخار. ناصر محمدخانی را سوم می گذارم که دوستش داشتم. از این کلمات در سایت شما می شود خیلی استفاده کرد مثل سلطان علی پروین. یک سلطان دیگر اینجا می گذارم؛ سلطان علی دایی را دومین بازیکن برتر قرن می گذارم.

دو سلطان در لیست ما بگنجد.

گنجید. من قبلاً در بحث استراماچونی هم اشاره کرده بودم، می گفتند کی استقلال به انسجام می رسد؟ گفتم هر وقت مثل پرسپولیس پیشکسوتانش منسجم باشند. آنجا شاید محمد مایلی کهن یا عزیزانی باشند که مستقل هستند اما آن ها هم مقابل تفکرات پیشکسوتان به رهبری علی پروین، محمود خوردبین و بقیه پیشکسوتان نمی ایستند. آقای پروین در شانزدهمی جدول تیم برانکو می گوید حمایت. آن تیم تا نائب قهرمانی آسیا می رود. اینجا استقلال می خواهد فرهاد مجیدی، منصوریان، استراماچونی، پرویز مظلومی و خلاصه هر کسی باشد تا قیام قیامت اگر به این انسجام نرسند نمی توانند موفقیت های پراستمرار را بگیرند. نمی خواهم چالش برانگیز بگویم. استقلال هم بسیار موفق است. می شود ساعت ها صحبت کرد. چه کسی در آسیا پرافتخارتر است؟ استقلال. چه کسی در ایران پرافتخارتر است؟ پرسپولیس. چه کسی در جام حذفی پرافتخارتر است؟ استقلال. چه کسی رقیب را شش تایی کرده است؟ پرسپولیس. چه کسی تعداد برد دربی بیشتری دارد؟ استقلال. چه کسی که مردهای سال آسیا را دارد؟ پرسپولیس. کی پرطرفدار است؟ پرسپولیس. تا صبح می شود از این ها گفت. من حرف هایم را بررسی شده گفتم. آنجا پروین، دایی، محمدخانی، پیوس، مایلی کهن و بقیه هیچ اختلافی با هم ندارند. اگر هم زیر پوستی داشته باشند به رهبری علی پروین، می گویند هر چه علی آقا گفت ما هم گوش می دهیم. 

پس خب اینجا صحبت از مدیریت شد. حالا دو مربی می خواهیم که این تیم را مدیریت کنند. یک داخلی و یک خارجی.

سلطان علی پروین به من قول داد وقتی شب های فوتبالی را در شبکه ورزش تاسیس کردم. برای اولین بار در یک برنامه زنده به تلویزیون بیاید. در گفتگو ها هم بود. من معمولاً چیزهای مثبتی که درباره خودم باشد را پخش نمی کردم. برای اولین بار اینجا پخش می شود. البته اگر آقای هژبری تشخیص دهند که پخش شود. یک روز داشتیم چمدان می بستیم که برویم جام جهانی 2018، روسیه. فهمیدیم که شبکه 3 آقای پروین دارد زنده حضور پیدا می کند. من هم آن موقع برنامه تلویزیونی نداشتم. شب های فوتبالی تمام شده بود و تشخیص مدیران شبکه ورزش این بود که از عزیزان دیگری استفاده بشود در ویژه نامه جام جهانی. من هم در قالب سردبیر ابرار ورزشی داشتم به جام جهانی می رفتم. جواب سوالتان را دارم می دهم. یک روز پرسیدم که علی آقا کار خوبی کردید و ما هم لذت بردیم که در مسیر فرودگاه از تلویبیون دیدیم شما را. ولی چطور قول را به من دادید ولی آنجا رفتید. گفت آقای افشین خان، شما مربی‌ات بگوید علی پاشو بیا می روی. مربی آقای علی پروین، آقای حشمت مهاجرانی، از آقای پروین خواسته بود که ایشان را در ویژه برنامه جام جهانی شبکه 3 همراهی کند. مگر می شود آقای حشمت مهاجرانی بهترین مربی قرن نباشد وقتی آن همه موفقیت تیم ملی در دهه 70 میلادی، جام ملت های آسیا داشت و در جام جهانی داخل 16 تیم به عنوان تنها سهمیه آسیا و اقیانوسیه را داشت. ما سال ها بعد خوشحال بودیم مثل خودم در برزیل که مقابل آرژانتین بازی خوبی کردیم و یک هیچ باختیم. آقای حشمت مهاجرانی سرمربی تیمی بود که در جام جهانی کوچک با آرژانتینی که سال بعد قهرمان جام جهانی می شود، یک یک مساوی می کند. ما افتخاراتی را داشتیم با آن 16 تیم برتر و تیم برتر ایشان داشتیم که هنوز تکرار نشده است. تعارف نداریم، هنوز قهرمان جام ملت های آسیا دیگر نشده ایم. پس بدون شک آقای حشمت مهاجرانی، سرمربی آقای پروین و خیلی های دیگر بهترین مربی قرن می شوند. فرموده بودید که یک مربی قرن خارجی هم بگوییم. واقعاً در زندگی‌ام به اندازه این نظرسنجی طرفداری، کسی نتوانست من را به چالش بکشد. مگر می شود درباره مربی قرن و تاثیراتش بگوییم و از رایکوف در نسل طلایی دهه 50 شمسی در استقلال نگوییم. راجرز و فوتبال انگلیسی‌اش در پرسپولیس،  جکیچ، کونوف، واسیلی گوجا در تراکتور دهه 70 هم هستند. کروات ها هم خوب عمل کردند. مثلاً‌ ایویچ در ساختارهای دفاعی که ایجاد کرد و ما اثراتش را در جام جهانی دیدیم. بعضی ها شاید در آن بازی معروف در ایتالیا ناشکیبایی کردند. ولی منهای نتایج سری های دوم تا چهارم که به ایران آمد، سری اول پنجمی باشگاه‌های جهان و نائب قهرمانی آسیا با لوکا بوناچیچ. وینگو بگویچ منهای نتایج بعدی و استمرار حضور بیست ساله و حضورش در آکادمی فولاد. ما می توانیم 40 تا 50 اسم بیاوریم. خود آقای استراماچونی در استقلال که اثری که در استقلال گذاشت و همان چند ماه برای یک قرن کافی است که شما بین آقای مهدی قائدی و دیاباته هماهنگی ایجاد کند که کوتاه قد تیمت سر بزند و بلندتر با پا بزند. مگر می شود کالدرون در پرسپولیس را فراموش کرد و بگوییم ما در فوتبال اینقدر می فهمیم که  آن هایی که در ایتالیا و آرژانتین چند بار جام جهانی فوتبال را فتح کردند، آن ها بلد نیستند و آقای کالدرون الکی همبازی ماردونا بوده اند. همه این ها را کنار بگذاریم. نمی توانیم نقش آقای برانکو ایوانکوویچ را کتمان کنیم. اگر جام را یک شاخصه بدانیم، چه در ملی و چه در باشگاهی جام آورد. یادمان باشد خیلی از مدیرها در ساختار سازی پرسپولیس کمک کردند. از آقای رویانیان شروع شد که یک دانه یک دانه دفاع جذب کنند مثل سید جلال و بنگر. و مدیرهای دیگری نظیر طاهری ها. اما یک مدیر داخلی در خود مستطیل سبز بود به نام برانکو. یادمان باشد که خیلی ها غر می زنند یار نداریم، پرسپولیس پنجره فیفایش بسته بود اما ایشان با نوه سعید راد یعنی آدام همتی، با سیامک نعمتی در گوش چپ که دفاع راست بازی می کرد فینالیست آسیا شد. هم لیگ را آورد و هم سپاهان را در اصفهان در حذفی برد. دارم مثال برانکو را می زنم که دیگر مربی قرن است. 

فکر می کنم به راحت ترین انتخاب رسیدیم. بهترین داور قرن.

بله. راحت ترین انتخاب است. ما یک شاخصه داریم به نام آقای علیرضا فغانی. دیگر اسم مسعود مرادی بیاوریم، علی خسروی رفیقت ناراحت می شود. اسم فریدون اصفهانیان را بیاوری که داوری های خوبی در فوتبال ایران کرد. در دهه قبل بهمن بلبلی، برادران خوش‌خوان، صالحی و جعفر نامدار را هم می شود آورد. اما سری که درد می کند را دستمال نمی بندند. انتخابم آقای علیرضا فغانی است. البته علیرضا فغانی باید یک فینال جام جهانی هم بزند که به حق واقعی‌اش برسد.

اما به بهترین های ورزش قرن می رسیم. 

بهترین های قرن چون شما بحث‌تان روزش است می شد یک نگاه ویژه‌ای به تیم والیبالی داشت که در لیگ جهانی افتخار آفرینی کرد. ما در همه حرف‌های فوتبالی که می زنیم می گوییم آقای حشمت مهاجرانی آمد و با آرژانتین یک-یک کرد. ولی آن دوره جام جهانی با اسکاتلند یک امتیاز گرفتیم، با آنگولا یک امتیاز گرفتیم، در دوره آقای کی روش هم یک امتیاز از نیجریه گرفتیم و دوره قبل شرایط کمی بهتر شد و 4 امتیاز گرفتیم. آن هم بالا نرفتیم. همیشه گفتیم ورزش های تیمی موفق نیستیم. اما من یادم است یک روزی اگر اخبار ورزشی می گفت سه-یک به چین یا کره جنوبی باختیم می گفتتیم که یک ست گرفتیم. یادمان باشد همین بچه ها، سید محمد موسوی ها، سعید معروف ها و فرهاد ظریف‌ها، غفورها خلاصه جمع این ها آمدند و چهارم دنیا شدند. این تیم برایم خیلی ارزشمند است. اما چون همه را فوتبالی گفتیم و ما هم در ابرابر ورزشی که سردبیر هستیم و صفحه غیرفوتبالی را به شخص دیگری داده ایم. وقتی هم به من می گفتند بیا در تلویزیون برای ورزش دیگر اجرا کن من می گفتم فوتبال دوست دارم. فوتبالی انتخاب می کنم و تیم ملی 1978 آرژانتین و اجزایش را انتخاب می کنم و همه موفقیت های آن دهه تیم ملی.

می شود گفت تیم ملی دهه هفتاد فوتبال میلادی.

تیم ملی دهه 1970 میلادی را انتخاب می کنم.

افشین خان سه انتخاب دیگر داریم تا پروژه بهترین های قرن طرفداری تکمیل شود. اینجا از فوتبال بیرون می آوریم و به ورزش های دیگر می رسیم. کشتی، وزنه برداری و ... . 

اینجا اگر یک فوتبالیست می گفتم نمی شد؟

هیچ ایرادی ندارد.

من در 11 تای فوتبالم سردار آزمون را نگفتم و یادآوری کنم امثال آن بعدها فرصت درخشش بیشتر را دارند. اینجا من یک گیلانی نام می برم به اسم مرحوم نامجو. امامعلی حبیبی، مرحوم سیامند رحمان را نام می برم که خیلی درخشیدند. اما اینجا سه انتخاب B من است و الان می خواهم به ترتیب از سه تا یک انتخاب های نهایی خودم را بکنم. من آقای حمید سوریان را با آن همه درخشش در کشتی نفر سوم ورزشکار قرن انتخاب می کنم. شوخی هم است که این همه تعداد مدال ارزشمند بین المللی که ایشان گرفتند. من آقای حسین رضا زاده را به یاد آن روزهایی که به قول مدیر مسئول ابراز ورزشی آقای سید سید محمد صفی‌زاده می گفت وزنه را مثل پنبه بر می داشت. ما خیال‌مان از مدال های وی جمع بود. هر مدیری که کم کاری داشت به آنجا می رسید در قسمت توزیع کنندگان مدال می آمد و خیالش جمع بود که بقیه مقامات هم او را می بینند. پس نفر دوم رضا زاده. اما مگر می شود از ورزش صحبت کرد و از مرحوم غلامرضا تختی اسم نبرد؟ در هفته نامه امید در سال 73 مقاله ای داشتم به اسم ورزش یعنی تختی، تختی یعنی ورزش. همه این آدم ها و درخشش ها جایی ارزش دارد که بدانیم ورزش نماد فتوت و جوانمردی است. تختی روزی که برای زلزله زدگان بوئین زهرا دوره برداشت که پول جمع کند، ورزش را معنا کرد و بالاتر از تختی در ورزش دنیا نمی شناسم. نفر اول انتخاب سایت طرفداری با اختلاف مرحوم تختی است که دلم می خواهد به یاد این مرحوم بچه های پشت صحنه هم برای ایشان دست بزانند. 

چه حسن ختام زیبایی بود. آقای تختی و این صحبت های زیبایی که کردید. نام ایشان لیست ما را تکمیل می کنند. 

اینقدر بد خط نوشتم ان قدر که حرف زدم. خلاصه من را ببخشید.

آقا افشین ما امضای شما را هم می خواهیم برای ثبت آن برگه. زیر نام حمید سوریان.

خب آقای سامان خدائی، ما اسم همه را آوردیم و اسم شما را نیاوردیم. خوشحالم از این که مجری موثر این برنامه شمائید. سابقه دوستی من هم با آقای هژبری عزیز هم به دهه هفتاد بر می گردد. این چهارمین دهه دوستی من و آقای هِژبری است و خیلی به ایشان علاقه مندم. شاید گاهی زیاد کنار هم نبودیم من که گیلانی هستم و ایشان که مازندرانی هستند. گرچه در آوای شمال، ابرار ورزشی و خبرورزشی مرحوم ناصر احمدپور و عباس عبدالملکی همکار بودیم. این همه مرحوم که می گویم قدر شناسی است و نام نیک این انسان هاست که اسم‌شان آورده می شود. آقای احمدپور و عبدالملکی، یا آقای تختی و حجازی زنده هستند. من و آقای هژبری ریشه ای هم را دوست داریم و خوشحال هستم که امروز خدمت شما بودم و همینطور دوستان پشت صحنه که کمتر اسم‌شان آورده می شود ولی مطمئنم آقای هژبری یک سازمان دهی می کند که در تیتراژ اسم عزیزان هم باشد. 

ارداتمندیم. خیلی ممنون از شما که مقابل دوربین طرفداری قرار گرفتید و در این برنامه شرکت کردید آقای افشین عبداللهیان عزیز. خیلی ممنون از مخاطبان عزیز طرفداری که در این برنامه همراه ما بودند، تا برنامه بعدی خدا یار و نگهدار شما.

تیم منتخب و فرم نظرخواهی تکمیل شده افشین عبداللهیان

اخبار داغ 

حمله 8 تبهکار به 4 زن در کرج / مادر خانواده به قتل رسید + فیلم چهره باز متهمان برترین های قرن با رضا نوروزی: با کمک پدرم انتخاب کردم؛ دایی و روشن مهاجمان تیمم هستند حمله علی کریمی به ستاد ملی کرونا: واکسن پیشکش خودتان! نظرسنجی: نظر شما درباره سوپر لیگ اروپا چیست؟ هر آنچه باید از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا بدانید بایرن مونیخ در سوپرلیگ شرکت نمی کند / رسمی

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مقابل دوربین طرفداری انتخاب می کنم برترین های قرن ناصر محمدخانی جام جهانی مرد سال آسیا تیم منتخب خیلی ممنون آقای پروین دروازه بان مگر می شود آقا افشین بهترین ها مهدوی کیا علی پروین علی کریمی ناصر محمد مربی قرن مولفه ها آقای علی آسیا شد تیم ملی آقای گل یک تیم چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!

فاطمه باباخانی، مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد.

مهر شمس آفرید یک موسسه مردم نهاد برای توانمندسازی زنان آسیب دیده است که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و خانواده زنان و کودکان فعالیت می‌کند. روز گذشته پیش مدیرعامل این موسسه در شبکه ایکس در مورد احتمال تعطیلی خانه امن موسسه با فشارهای بیرونی نوشت و در گفت‌وگو با «شبکه شرق» از جزییات آن گفت.

شرق نوشت:باباخانی تشریح کرد: « دیروز صبح بدون اطلاع قبلی حدود ۸-۹ نفر از بهزیستی برای بازرسی آمدند. البته گفت‌وگوها محترمانه اما بیشتر شبیه جلسه بازجویی بود و می‌خواستند چگونگی تامین مالی موسسه را بررسی کنند. همه اسناد و مدارک مالی موسسه موجود بود که در اختیارشان قرار داده‌شد. بعد از آن گفتند که می‌خواهیم از خانه امن بازدید کنیم که همگی به سمت محل خانه امن رفتیم. تا رسیدیم دیدم که اورژانس اجتماعی دم در است. فکر کردم کیس (زنان آسیب‌دیده) جدید آورده‌اند. وقتی پرس و جو کردم، متوجه شدم که می‌خواهند همه زنانی که در خانه امن هستند را ببرند و به محل اورژانس اجتماعی انتقال دهند.»

او ادامه داد: «گفتند دستور داریم که این زنان را منتقل کنیم ولی نه حکم و نه دستور مکتوبی به من ابلاغ نشد. ما نه تخلفی داشتیم و نه پیش از این ابلاغی در این خصوص صورت گرفته بود. من همراه با باقی زنان به طبقه بالا که محل اسکان مرکز است آمدیم و درها را قفل کردیم. تاکید کردم تا زمانی که به صورت قانونی به من ابلاغ صورت نگیرد، اجازه نمی‌دهم هیچ کدام از این زنان را با خود ببرید. این زنان آسیب‌دیده که اسباب‌بازی ما و شما نیستند که امروز اینجا را تعطیل کنید و همه را علی‌رغم میل‌شان به اورژانس اجتماعی منتقل کنید. اسباب‌بازی نیستند که بگویم اینجا تعطیل شد و همه بروید در محل اورژانس اجتماعی که مثل یک قفس است برای این زن‌ها کافی است از تجربه آنها بشنوید. از کارکنان شنیدم که صورت جلسه کرده‌اند که چون توان مالی اداره خانه امن برای ما وجود ندارد، می‌خواهند کیس‌ها را به محل اورژانس اجتماعی تحویل دهند. این در حالی است که ما مشکل مالی داریم ولی با اعتبار شخصی خودم و اعتقاد قلبی همچنان موسسه و خانه امن را سر پا نگه داشته‌ایم.»

مدیرعامل موسسه مهر شمس آفرید همچنین توضیح داد: « این حرف‌ها بهانه است. مدیر کل بهزیستی استان از مدت‌ها قبل تهدید کرده‌بود که موسسه و خانه امن را تعطیل خواهند کرد. تمام زنان اسکان داده شده با حکم قضایی اینجا حضور دارند. بنابراین مسئولیت‌شان با من است. دخترها از ترس در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند. آن هم زنانی که آسیب دیده و تحت خشونت بوده و به ما پناه آورده‌اند. بنابراین تا پروسه اداری طی نشود و بهزیستی کشور در جریان نباشد نمی‌توانند خانه امن ما را پلمب کرده و زنان را منتقل کنند.»

خانه مهر شمس آفرید از سال ۹۹ تاسیس و پس از یک سال خانه امن زیر نظر موسسه نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌است. باباخانی می‌گوید فشارها در این دو سه سال وجود داشته و رفته رفته شدت گرفت اما در یک سال اخیر وضعیت بدی را تجربه‌کرده‌اند

مدیرعامل این موسسه توضیح داد: «مدت‌ها نمی‌گذاشتند مجمع سالانه برگزار کنیم تا بالاخره آبان امسال با برگزاری مجمع عمومی موافقت کردند. رفتارهای توهین‌آمیز بسیاری هم در این مدت شاهد بودم که با رواداری رفتار کردم. اما هر چه سکوت و مدارا کردم تاثیری نداشت اما امروز از حق خودم، کارکنانم و زنان آسیب‌دیده نمی‌گذرم. با هر شکل از یورش غیرقانونی و خارج از ضابطه که امروز برای مرکز اتفاق افتاد مخالفم و سبب بر هم زدن نظم مرکز و ایجاد وحشت برای پرسنل و کیس‌ها شد. و یقینا تا جایی که امکان داشته باشد مطالبه گری‌ام را درباره رفتارهای رعب‌انگیز و غیرقانونی ادامه خواهم داد.»

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • آقای اوسمار نقد را ول کردی نسیه را چسبیدی | حسرت بزرگی خوردم بابت دوبار از دست دادن برتری دوگله
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • وقتی باشگاه های فوتبال از برنامه های دوستیابی برای انتخاب سرمربی جدید خود استفاده می کنند / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • درخواست تلخ و گریه‌آور کودکان سیل زده سیستان بلوچستان | فیلم
  • این روزها همه گریه می‌کنند، بخصوص گلرها!
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست