Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@18:27:12 GMT

انتشار نسخه دیجیتال تقویم بین‌ ادیان در آلمان

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۶۹۰۸

انتشار نسخه دیجیتال تقویم بین‌ ادیان در آلمان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، روی‌آوردن گسترده شهروندان آلمانی طی سال‌های اخیر به تهیه و خرید نسخ مختلف تقویم ادیان و مذاهب، در جامعه‌ای که آمارها حاکی از کاهش چشمگیر اعضای کلیساهاست، به موضوع جالب توجهی تبدیل شده است.
 
وزارت اینتگراسیون (همگرایی) ایالت نوردراین-وستفالن آلمان به تازگی اعلام کرده است که در سال جاری نزدیک به ۳۸ هزار درخواست برای خرید نسخه دیجیتالی تقویم بین ادیان و مذاهب در این ایالت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
تقویم ادیان از سال ۲۰۰۸ میلادی در آلمان  منتشر می‌شود و طی سال‌های اخیر به شدت در کانون توجه شهروندان آلمانی قرار گرفته است.
 
بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، معاون وزارت اینتگراسیون در ایالات نوردراین-وستفالن با اشاره به استقبال زیاد شهروندان این ایالت از خرید تقویم ادیان مذهبی می‌گوید: علاقه شدید شهروندان به تقویم بین‌مذهبی، نشان‌دهنده تنوع و تکثر مذهبی در آلمان است. این تقویم  بیانگر تاریخ مهاجرت و آیین‌های دینی و مذهبی گروه‌های مختلف در آلمان است. در واقع ما تلاش کرده‌ایم از طریق اطلاع‌رسانی در مورد جشنواره‌ها و آداب و رسوم ادیان و مذاهب، همبستگی و درک متقابل را در جامعه تقویت کنیم.
 
تقویم بین‌مذهبی در سال ۲۰۰۸ با حمایت مالی وزارت اینتگراسیون ایالت نوردراین-وستفالن و همچنین با همکاری جوامع مسیحی و اسلامی و سایر گروه‌های مذهبی شکل گرفت.
 
براساس آمارهای دولت نوردراین-وستفالن، این تقویم تا سال ۲۰۱۵ در ۱۰ هزار نسخه منتشر می‌شد و کمی پس از آن به ۱۶ هزار نسخه نیز رسید. بعدها در سال ۲۰۱۷، تقویم بین‌مذهبی به صورت دیجیتال نیز منتشر شد.
 
این تقویم اطلاعات مفیدی درباره جشنواره‌ها و باورهای ۱۳ جامعه مذهبی  از جمله یهودیت، مسیحیت و اسلام ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که تقویم بین‌مذهبی در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه شهروندان آلمان قرار گرفته است.
 
تقویم بین ادیان ۲۰۲۱، هم به صورت تقویم دیواری با فرمت DIN A۱ و هم در نسخه دیجیتالی برای دستگاه‌های موبایل و سیستم تقویم الکترونیکی به صورت رایگان در دسترس است.
 
در این تقویم علاوه بر تعطیلات مسیحیان، یهودیان، مسلمانان، علویان، بودایی‌ها، هندوها و مسیحیان باستان خاور نزدیک (ارتدکس سوریه، ارتدکس قبطی و کلیسای رسولان ارمنی)، روزهای جشن ایزدی‌ها ‌نیز ذکر شده است.
 
در این تقویم می‌توان تعطیلات روزهای عید فطر، عید قربان، تاسوعا و عاشورا، ایام شب قدر، آغاز ماه رمضان، شروع سال جدید قمری و تولد رسول اکرم(ص) را مشاهده کرد.
 
همچنین طی سال‌های اخیر مقامات دينی مسلمان، كاتوليك، ارتدكس، پروتستان، يهودی و بودايی در شهر اشتراسبورگ برای انتشار چنین تقویمی به توافق رسیده بودند. براساس این توافق بر روی جلد اين تقويم سمبل‌های اسلام، مسيحيت، يهوديت و بوديسم چاپ شد.
 
در این نوع تقویم علاوه بر ذكر روزهای تعطيل و مناسبت‌های دينی اديان مختلف، برای هر ماه نيز تصاويری مربوط به مراسم‌های مذهبی افزوده شده است.
 
این تقویم در قالب فرمت PDF به نشانی «https://www.mkffi.nrw/interreligioeser-kalender» قابل خرید و دریافت است.
 
انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نوردراین وستفالن سال های اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • تکیه خاتون‌آبادی؛ محور دومین رویداد تکیه‌گرد
  • آیت الله ابراهیم امینی و تربیت عقلانی
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟