Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:49:22 GMT

کرونا در قوچان همچنان جولان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۶۹۳۵

کرونا در قوچان همچنان جولان می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی بر مبنای جدیدترین گزارش نرم‌افزار ماسک، وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان قوچان از قرمز به وضعیت قرمز تیره درآمده است که این به معنی بروز وضعیت فوق‌العاده حاد کرونایی در این شهرستان است.

هم‌زمان با بیشتر نقاط کشور و پس از پایان یافتن تعطیلات نوروز موج چهارم کرونا به شهرستان قوچان هم رسید و از ۱۶ فروردین‌ماه وضعیت کرونایی این شهرستان به‌ صورت رسمی قرمز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سفرهای نوروزی و کمتر شدن محدودیت‌ها، جدی نگرفتن دستورات بهداشتی و مدیریت نادرست مسئولان همه و همه دست به دست هم داد و اوضاع کرونا هر روز بد و بدتر شد؛ این در حالی است که پیش از فرا رسیدن تعطیلات نوروز وضعیت کرونا در شهرستان قوچان ثابت‌ شده بود و طی هفته‌های متوالی هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ گزارش نشده بود.

با گشتی در سطح شهر شاهد این هستیم که بسیاری از مغازه‌ها محدودیت‌های ستاد کرونا را جدی گرفته‌اند اما هنوز هستند محدود مغازه‌هایی که کرکره واحد تجاری را نیمه‌باز گذاشته و به پذیرش مشتری می‌پردازند و بر همین اساس در روزهای اخیر یک سالن ورزشی به دلیل اقدام به ارائه خدمات در محل واحد صنفی و یک جایگاه سوخت به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب‌ شده‌اند.

قوچان در وضعیت قرمز تیره

علی‌رغم توصیه اکید پزشکان و اعلام پیام‌های بهداشتی در سطح شهر همچنان تعداد زیادی از مردم بدون استفاده از ماسک در سطح شهر در حال تردد هستند و وجود صف‌های نان با جمعیت بسیار زیاد بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نگرانی‌ها دامن می‌زند و این‌گونه است که کرونا همچنان در قوچان جولان می‌دهد.

مهدی قلیان اول، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است که هم‌اکنون وضعیت کرونایی در ۱۸ شهرستان خراسان رضوی قرمز است که از این تعداد ۳ شهرستان قوچان، سبزوار و گناباد در وضعیت قرمز تیره قرار دارند و با اوج‌گیری تعداد بستری‌شدگان کرونا روبه‌رو هستند.

از سویی روابط عمومی شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان نیز اعلام کرده بود در هفته گذشته بیش از ۸۰۰ نفر و در روز گذشته بیش از ۱۵۰ نفر از شهروندان قوچانی با علائم مشکوک به کرونا به مرکز ۱۶ ساعته کرونا مراجعه کرده‌اند که نکته قابل‌ تأمل، روند صعودی تعداد نمونه‌های مثبت است.

تکمیل ظرفیت تمام بخش‌های بیمارستان موسی بن جعفر قوچان

این در حالی است که پیش‌ از این فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان از تکمیل ظرفیت تمام بخش‌های بیمارستان موسی بن جعفر قوچان به دنبال افزایش سه برابری تعداد مبتلایان و تجهیز سالن اجتماعات این بیمارستان برای بستری بیماران مبتلا کرونا خبر داده بود.

همچنین امین رضا مرآتی فرماندار شهرستان قوچان نیز اعلام کرده است که سالن ورزشی معلم در شهر قوچان به‌ عنوان نقاهتگاه و درمانگاه بیمارستان ارتش نیز به‌ عنوان جایگزین بعدی برای بیماران میتلا به کرونا در نظر گرفته‌ شده و آمادگی پذیرش ۱۰۰ بیمار را دارد.

فراخوان عمومی جمعیت هلال‌احمر قوچان درباره نیاز فوری به نیروی داوطلب در بیمارستان قوچان

اما آنچه این وضعیت را گویا تر می‌کند این است که با بحرانی شدن وضعیت کرونا در شهرستان قوچان جمعیت هلال‌احمر این شهرستان طی دو فراخوان عمومی با اعلام نیاز فوری به نیروی داوطلب پرستار، کمک پرستار و نیروی خدماتی در بیمارستان قوچان از همه افراد با توانایی‌های مختلف برای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دعوت به همکاری کرده است، همچنین از شهروندان درخواست شده است با توجه به نیاز بیماران به کپسول اکسیژن در خرید دستگاه و وقف آن به بیماران شرکت کنند.

در روزهایی که نیاز به واکسن بیشتر احساس می‌شود فرشید فتحی مقدم مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان قوچان از واکسیناسیون ۶٣٩ نفر از شهروندان قوچانی به واکسن کرونا خبر داده است و اعلام کرده است که این واکسیناسیون طبق دستورالعمل جهت کادر بهداشت و درمان، بیماران سرطانی، بیماران دیالیزی و جانبازان بالای ٧۰ درصد انجام‌ شده است.

بر طبق اعلام شبکه بهداشت قوچان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۶ فروردین‌ماه چهار هزار و ۹۰۴ نفر در این شهرستان به این ویروس مبتلا شده‌اند که سه هزار و ۸۱۶ نفر بهبودیافته و ۲۴۶ نفر فوت کرده‌اند.

این در حالی است که ظرف یک هفته ۶۱۵  بیمار جدید شناسایی‌ شده و ۱۰ نفر جان خود را از دست‌ داده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس قوچان شهرستان قوچان وضعیت کرونا شبکه بهداشت اعلام کرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • جولان خسارت‌های سیل در محور‌های خراسان جنوبی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد