Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@06:43:05 GMT

تأکید بر اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای انتخابات 1400

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۷۶۳

تأکید بر اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای انتخابات 1400

گروه سیاسی/ برگزاری انتخابات 28 خرداد 1400 زیر سایه کرونا قرار دارد. سال گذشته این وزارت کشور بود که از کارشناسان درباره چگونگی برگزاری انتخابات در همزمانی با همه‌گیری کرونا نظرخواهی کرد. حاصل جمع‌بندی آن نظرخواهی با مقدوراتی قانونی در اجرای انتخابات این بود که بر تعداد شعب و ساعت برگزاری انتخابات افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگرانی درباره انتخابات و تأثیر متقابل آن با همه‌گیری بیماری کرونا این بار از سوی محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران مطرح شده است.
به گزارش ایرنا، هاشمی با ابراز نگرانی از برگزاری همزمان چهار انتخابات در حالی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت با پیک چهارم مواجه هستیم نسبت به اینکه با برگزاری انتخابات در خرداد پیک پنج شکل بگیرد هشدار داد و گفت: باید برنامه‌ریزی دقیقی برای نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رأی‌گیری و پروتکل‌های لازم انجام شود و تعداد صندوق‌ها نیز حداقل به دوبرابر شرایط عادی افزایش یابد. هاشمی تأسیس ستاد و برگزاری بازدیدها و جلسات انتخاباتی قریب به 300 هزار نفر کاندیدایی را که برای حضور در چهار انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر، میاندوره ای مجلس و میاندوره‌ای خبرگان داوطلب شده‌اند را سبب افزایش  ریسک ابتلا و تشدید بیماری دانست و ابراز امیدواری کرد وزیر کشور، استاندار وفرماندار تهران به سرعت تمهیدات لازم را جهت حفظ ایمنی و سلامت شهروندان در زمان انتخابات پیش‌بینی و مصوبات لازم را از دولت، مجلس و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کنند.
به گزارش ایلنا، شکرالله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران هم با اشاره به این ابراز نگرانی‌ها پیشنهاد داد تا کمیته بهداشت در کنار سایر کمیته‌های ستاد، برای برگزاری انتخابات خردادماه مطابق تدابیر بهداشتی و پروتکل‌های پیش‌بینی شده، تشکیل شود و پیام‌های بهداشتی و هشدار دهنده  لازم را به عوامل اجرایی انتخابات ارسال کند.

توافق اصلاح‌طلبان برای معرفی کاندیدای زن
آذر منصوری سخنگوی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان با بیان اینکه جبهه اصلاحات ایران هنوز هیچ دیدار رسمی با هیچ یک از کاندیداها نداشته است از مصوبه‌ای درباره حضور یک زن میان کاندیداهای مورد حمایت جبهه اصلاحات خبر داد.  منصوری در این باره توضیح داد: زنان عضو روی این مسأله توافق و اصرار دارند که فارغ از اینکه شورای نگهبان به چه شکل و شیوه‌ای عمل می‌کند، در سبد کاندیداهای این جبهه یک زن هم حضور داشته باشد. به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته پس از آنکه  الیاس حضرتی دبیرکل حزب اعتماد ملی در توئیتی، از جدی شدن احتمال کاندیداتوری مصطفی تاج‌زاده در انتخابات ریاست ‌جمهوری خبر داد، معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات خود درباره این خبر نوشت: برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در حال رایزنی هستم و بزودی بعد از تصمیم‌گیری نهایی آن را اعلام خواهم کرد.

غایب بزرگ فهرست اصولگرایان
روز گذشته و پس از انتشار محتوای نشست خبری منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان توجه اغلب رسانه‌ها به غیبت یک نام در میان فهرست اعلامی او و  نامزدهایی که مخاطب نامه دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی قرار گرفته‌اند جلب شد. علی لاریجانی که در برخی رسانه‌ها در کنار ابراهیم رئیسی به عنوان  قابل اعتناترین گزینه‌های اصولگرایان در  انتخابات ریاست جمهوری مطرح می‌شد در فهرست اعلامی متکی جایی نداشت و با این حال او یادآوری این نکته که رستم قاسمی در مخاطبان نامه بوده است را فراموش نکرد. مخاطبانی که تا به حال برخی از آنها به آشکار یا کنایه در اظهارات‌شان اینگونه موضع گرفته‌اند که اعتقادی به قرار گرفتن در ساز و کار تصمیم‌گیری درباره کاندیدای واحد اصولگرایان ندارند و قصد ندارند خود را در شرایطی قرار دهند که ناچار باشند به اجبار تصمیم شورایی کناره‌گیری کنند. از جمله عزت‌الله ضرغامی که صریحاً گفت بنای ورود به سازوکارهای مرسوم را ندارد و سعید محمد که گفته تنها در صورت نامزدی ابراهیم رئیسی از انتخابات کناره‌گیری می‌کند. رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد هم دیروز به فارس گفت: هنوز رسماً اعلام کاندیداتوری نکرده‌ام ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی‌روم. دیروز همچنین حزب اسلامی ایران زمین با انتشار بیانیه‌ای ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل این تشکل سیاسی اصولگرا را به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات 1400 معرفی کرد.

لیست جبهه‌های انتخاباتی
دیروز همچنین دبیرخانه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در خصوص عنوان و جایگاه  قانونی جبهه‌های حزبی با صدور اطلاعیه‌ای، ضمن تأکید بر الزام به رعایت شرایط قانونی برای انجام فعالیت در قالب جبهه‌های حزبی، فهرست جبهه‌های تشکیل شده مطابق شرایط قانونی را منتشر کرد.
 بر این اساس جبهه‌های زیر مجوز فعالیت قانونی دارند؛ جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به نمایندگی غلامعلی حداد عادل، جبهه اصلاحات ایران به نمایندگی حسین کمالی و ابراهیم اصغرزاده، جبهه ایستادگی ایران اسلامی به نمایندگی عبدالحسین روح الامینی، جبهه پایداری انقلاب اسلامی به نمایندگی مرتضی آقاتهرانی، جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت به نمایندگی شهاب الدین صدر، جبهه پیروان خط امام و رهبری به نمایندگی محمدرضا باهنر، جبهه تحول‌گرایان ایران اسلامی به نمایندگی اکبر مرتضوی کیاسری،جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی( جمنا) به نمایندگی محمد حسین رحیمیان، جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران به نمایندگی قدرتعلی حشمتیان، جبهه همبستگی ملی نیروهای انقلاب اسلامی ( همنا) به نمایندگی مرتضی طلایی، جبهه وحدت ملی به نمایندگی مهدی رحمتی و جبهه ائتلاف بزرگ نیروهای انقلاب اسلامی استان قم (ابناء) به نمایندگی محمد عرب.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای انقلاب اسلامی اسلامی به نمایندگی برگزاری انتخابات انتخابات ریاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟