Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل بازرس خانه مطبوعات کشور گفت: اگر افراد سواد رسانه‌ای نداشته باشند تأثیرپذیری آنها از رسانه‌ها بیشتر خواهد بود و چه‌بسا در دامن اطلاعات غلط غوطه‌ور و متحمل خسارت جبران‌ناپذیری شوند.


حبیب احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سواد رسانه‌ای به مفهوم شناخت رسانه، درک پیام و تجزیه‌وتحلیل محتوای پیام اطلاق می‌شود تا افراد درک صحیح و درستی از رسانه‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروزه در دنیای ارتباطات و انفجار اطلاعات انسان‌ها علاوه بر سواد خواندن و نوشتن، رایانه‌ای، مالی، عاطفی و ارتباطی، باید سواد رسانه‌ای نیز داشته باشند تا با توجه به معیار یونسکو باسواد تلقی شوند، ادامه داد: در دهکده جهانی که انواع رسانه‌ها با ضریب نفوذ متفاوت وجود دارد، اگر افراد سواد رسانه‌ای نداشته باشند و نتوانند انواع رسانه‌ها و تولیدات آنها و سیاست‌گذاری آنها را بشناسند در انبوهی از اطلاعات سردرگم خواهند شد و چه‌بسا این بمباران اطلاعات افراد را به بیراهه هدایت کند.


به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، سواد رسانه‌ای باعث شناخت ماهیت رسانه، توانایی کشف حقایق پنهان از لابه‌لای اخبار و پیام‌ها می‌شود و همچنین افراد با استفاده از این نوع سواد می‌توانند اغراض و امیال شخصی و گروهی یا جهت‌گیری‌های سیاسی و جناحی را با توجه به سیاست‌های درون و برون‌سازمانی آن رسانه بشناسد.
احمدی با بیان اینکه داشتن سواد رسانه‌ای برای صاحبان رسانه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: این افراد باید سواد خود را به‌روز و آپدیت کنند تا بتوانند در ماراتن و رقابت نفس‌گیر رسانه‌ها دوام بیاورند.


این روزنامه‌نگار اردبیلی تصریح کرد: متأسفانه احساس نیاز به آموزش در بین صاحبان رسانه‌ها کم‌رنگ است در حالی که این موضوع باید در سرلوحه برنامه‌های کاری خبرنگاران و شاغلان این حرفه باشد.
به گفته بازرس خانه مطبوعات کشور، مسئولانی هستند که ماهیت و کارکرد رسانه‌های صوتی، تصویری، مجازی، نوشتاری یا مکتوب شامل شبکه‌های اجتماعی، نشریات الکترونیکی و پایگاه‌های خبری، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری و غیره متوجه نیستند و هیچ تفاوتی برای آنها قایل نیستند و اسفناک‌تر اینکه روابط‌عمومی برخی ادارات نیز از این امر مستثنی نیستند.


احمدی تشریح کرد: مدیران رسانه‌ها باید با متدهای نوین خبرنویسی، گزارش‌نویسی، تاکتیک‌های خبری، نحوه صحیح تیتر نویسی، صفحه‌بندی و آیین نگارش و غیره آشنا باشند و در آموزش آنها اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سواد رسانه ای فقدان مدیریت سواد رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش سواد مالی به کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش شهر طلا به کارگردانی حامد زحمت کش با موضوع تعاون و همکاری تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراکز کم برخوردار استان تهران ویژه اعضا و دانش آموزان طرح کانون مدرسه اجرا می‌شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند