Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@09:18:50 GMT

بحران آب به تهران نزدیک شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۷۹۳۴

بحران آب به تهران نزدیک شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد شهریاری با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه سال جاری تاکنون فقط ۲.۳ میلی متر بارش در سطح استان داشتیم که این رقم در مدت مشابه فروردین ماه سال گذشته ۱۳۶ میلی متر بوده است، اظهار کرد:  نتایج حاصل از برف سنجی‌های انجام شده گویای این است که وضعیت مناسبی به جهت ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهای تهران وجود نداشته و با توجه به افزایش محسوس دمای هوا اندک ذخیره برفی موجود نیز درحال ذوب شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسری ۳۴ میلیون مترمکعبی ذخایر سدهای تهران

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی در سدها نیز چندان مطلوب نیست، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۴۸ میلیون متر مکعب آب در سدهای پنجگانه استان تهران ذخیره شده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش ۳۴ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه در روز مشابه سال گذشته ۷۸۲ میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه این استان ذخیره شده بود، گفت: درحال حاضر ذخیره آب در سد امیر کبیر ۱۶۰ میلیون متر مکعب، لتیان ۵۱ میلیون متر مکعب، طالقان ۳۱۹ میلیون متر مکعب، لار ۸۲ میلیون متر مکعب و ماملو ۱۳۶ میلیون متر مکعب است.

شهریاری با بیان اینکه وضعیت بارش ها و ذخایر برفی تهران گویای این است که باید شهروندان توجه بیشتری به نحوه مصرف داشته باشند، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم روزهای پیش رو و تابستان امسال را با مدیریت مصرف منابع آبی در اختیار با کمترین مشکل و چالش پشت سر بگذاریم.

پربیننده ترین دومین سهمیه بنزین ۱۴۰۰ امشب واریز می‌شود گفت‌وگوهای فنی ایران و آژانس اتمی در وین آغاز شد محمد زارع پور اشکذری سرپرست شرکت نفت ایرانول شد نفت و گاز سرو در سالی که گذشت طلای سیاه در یک قدمی پیروزی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بحران آب میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید

علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش‌های اخیر باعث افزایش سطح آب در سدهای استان بوشهر شد و برخی از سدها به صورت کاملاً پر شد.

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت سد ۴.۵ میلیون متر مکعبی تنگ ارم در شهرستان دشتستان بیان کرد: حجم ذخیره آب سد رئیس علی دلواری در شهرستان دشتستان به ۵۳ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب در سد باغان خبر داد و اضافه کرد: حوضچه‌های سد تغذیه مصنوعی و بندهای کنترل سیلاب استان نیز با این بارش‌ها سیراب شدند.

وی از بهبود وضعیت آب‌دهی رودخانه‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع ۲۵ میلیون مترمکعب رواناب در سدهای استان بوشهر ذخیره شد.

کد خبر 6096872

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ۳۰ میلیون متر مکعب آب طی چند روز اخیر پشت سد کوثر ذخیره شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی