Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-06@00:01:59 GMT

نحوه تغذیه مرجان‌های دریایی  

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۰۹۰

مرجان‌های دریایی حیوانات ساده‌ای هستند که با شکار جانوران ریز و فتوسنتز تغذیه می‌کنند. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: صخره‌های مرجانی تنها ۰.۲ درصد از کف اقیانوس را  پوشانده‌اند، اما خانه ۲۵ درصد از گونه‌های جانوری هستند. مرجان‌ها از خانواده شقایق‌های دریایی و عروس‌های دریایی به شمار می‌روند و حیواناتی اشتراکی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجان‌ها با استفاده از شاخک‌های نیش‌دار خود جانوران ریزی به نام «زئوپلانکتون» را شکار کرده و می‌خورند.   مرجان‌های دریایی یک دهانه مرکزی دارند که به عنوان ورودی و خروجی عمل می‌کند. این جانوران حدود ۵۴۰ میلیون سال پیش روی زمین ظاهر شدند و معمولاً در کلنی‌های به هم فشرده‌ای شامل هزاران پولیپ منفرد و شبیه به هم زندگی می‌کنند. پولیپ‌های یک کلنی مرجانی از نظر ژنتیکی منحصربه‌فرد هستند.   هر پولیپ یک جانور بی‌مهره است که تنها چند میلی‌متر ضخامت و چند سانتی‌متر طول دارد. بسیاری از مرجان‌ها شامل جلبک‌های همزیستی به نام «زوگزانتله» هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد انرژی اضافی را از طریق فتوسنتز به دست بیاورند.   بیشتر بخوانید: چرا پشه‌ها هنگام خواب نزدیک گوش ما آواز می‌خوانند؟ انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: مرجان دانستنی ها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مرجان دانستنی ها مرجان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور صبح امروز یکشنبه از خسارت دیدن ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل آب‌گرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

وی افزود: همچنین بارش تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6097033

دیگر خبرها

  • یونیسف: ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • ۶۰۰ هزار کودک در رفح مصدوم، بیمار و دچار سوء تغذیه هستند
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی ۳ برابر شد
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران