Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهی با بیان اینکه سازمان شیلات راهبردی برای دستیابی به خودکفایی و اصلاح نژاد ماهی قزل آلا ندارد، گفت: شیوه نامه واردات تخم چشم زده انحصارات غیر منطقی برای واردکنندگان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، روح الله فرهی کارشناس حوزه آبزیان شب گذشته (سه شنبه 31 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تا سال ۸۳ بزرگترین صادرکننده تخم ماهی قزل آلا بودیم، گفت: اما اکنون در عین حال که بزرگترین تولید کننده ماهی قزل آلای جهان هستیم، اما تبدیل به بزرگترین واردکننده تخم ماهی شده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه شیلات در سال ۸۳ برای ارتقای کیفی تولیدات؛ تحت شعار افزایش بهره وری و اصلاح نژاد مصوب کرد برای دو سال واردات تخم ماهی برای جلوگیری از هم خونی نسل‌های موجود در کشور انجام و پس از دو سال بومی سازی آغاز شود، افزود: اما شیلات از سال ۸۳ تا کنون نه خود در پی اصلاح نژاد رفته و نه اجازه به بخش خصوصی برای فعالیت در این زمینه داده است.

 

فرهی با اشاره به اینکه تجارت واردات تخم چشم زده به حدی جذاب بود که هدف واردات فراموش شد، افزود: به این ترتیب انحصار در این زمینه به یک شرکت وارد کننده از فرانسه داده شد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه انتقال بیماری به مراکز تکثیر ماهی قزل آلا در کشور؛ ضمانتی برای ادامه واردات تخم چشم زده از کشور‌های صادر کننده و تولید نشدن تخم ماهی داخلی شد، گفت: سازمان شیلات راهبردی برای دستیابی به خودکفایی و اصلاح نژاد ماهی قزل آلا ندارد و شیوه نامه واردات تخم چشم زده انحصارات غیر منطقی برای واردکنندگان ایجاد کرده است. زمانی که برای تکثیر کننده داخلی الگویی می‌دهند که از واردات نفع می‌برد، از تکثیر دست می‌کشد.

 

فرهی با بیان اینکه در شیوه نامه اصلاح نژاد ماهی قزل آلا؛ وارد کننده‌ها سه سال پس از واردات باید تولیدات را داخلی می‌کردند، گفت: اما به جز یک شرکت؛ بقیه وارد کنندگان به تعهدات خود عمل نکردند و سازمان شیلات نیز آن‌ها را محروم نکرد. واردات F۱ بلایی خانمان سوز‌تر از واردات تخم چشم زده و به معنای واردات ماهی اصلاح نژاد شده است که ۶۰ سال تولید ماهی‌های ایرانی را هدف قرار می‌دهد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: تخم ماهی قزل آلا پرورش ماهی قزل آلا ماهی قزل آلا قزل آلا پرورش قزل آلا اصلاح نژاد ماهی قزل آلا واردات تخم چشم زده سازمان شیلات اصلاح نژاد تخم ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، احد صادقی صبح امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از مرکز ستاد فرماندهی این سازمان اظهار کرد: ایجاد و بهره‌برداری از مرکز مانیتورینگ سازمان آتش‌نشانی تاثیر مستقیم در کاهش میزان خسارات جانی و مالی شهروندان دارد که با هدایت سریع و صحیح نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه انجام می‌شود.

وی افزود: ایجاد چنین سامانه‌های هوشمند، پشتوانه‌ای ارزشمند برای سازمان‌های آتش‌نشانی است و با تکمیل و ارتقای چنین سامانه‌هایی می‌توان بیشتر و بهتر به ارائه خدمات ایمنی به شهروندان پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: پیگیری تامین نیروهای این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است و برای جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جدید مصمم هستیم.

سعید صالح‌نیا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در این بازدید با اشاره به اینکه ایجاد سامانه راهبردی و هدایت ناوگان آتش‌نشانی با تلاش اداره انفورماتیک سازمان انجام شده است، تصریح کرد: این سامانه هوشمند امکان ارائه اطلاعاتی جامع از محل حادثه را دارا است و با استفاده از این سامانه می توان آتش‌نشانان اعزامی را راهنمایی و از وجود امکاناتی از جمله شیرهای هیدرانت، بیمارستان، اورژانس و محل‌های پرخطر آگاه کرد.

وی اضافه کرد: خودروهای سنگین جدید نیز هم‌اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل است و در روزهای آینده در بین ناوگان عملیاتی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از حضور و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز ابراز امیدواری کرد و ادامه داد: امید است در آینده نیز با حمایت همیشگی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز نسبت به رفع نیازهای این سازمان در راستای تامین ایمنی شهر گام برداریم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه این بازدید از ایستگاه شماره یک این سازمان و خودروهای سنگین جدید خریداری شده بازدید کرد.

در ادامه این بازدید، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز از محل ایستگاه جدیدالاحداث آتش‌نشانی در خیابان ارتش بازدید کرد و خواستار پشتکاری جدی و افتتاح این پروژه در شهریور سال جاری شد.

کد خبر 749234

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • روز تخصصی جهادکشاورزی در نمایشگاه Iran expo
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز