Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:58:31 GMT

گردشگری آبی در گلستان رونق می گیرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۴۵۹

گردشگری آبی در گلستان رونق می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محسن حسینی اظهار کرد: یکی از اقدامات شرکت آب منطقه ای استان در سال ۱۳۹۹ فراخوان گردشگری ۲۸ نقطه از سدها و تاسیسات آبی استان بوده که ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

وی افزود: در نهایت در پنج نقطه، سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده و در حال گذراندن مراحل قانونی و اداری است که امیدوار هستیم با تسریع در روند کار در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مطالعه مکان یابی احداث نیروگاه های برقابی در ۱۰۰ نقطه از استان که در سال گذشته به عنوان ایده مطرح شد و دفتر فنی شرکت در حال نوشتن شرح خدمات و در نهایت گرفتن مشاور برای مطالعات این طرح است.

وی افزود: این نیروگاه ها در صورت اجرا ضمن تولید برق به میزان حدود ۱۰ مگاوات در هر نقطه هم می توانند برق تولیدی بخشی از استان را تامین و همچنین نیاز به خطوط انتقال فشار قوی ندارند.

حسینی بیان کرد: اجرای پنل های خورشیدی بر روی مخازن سدها که هم می تواند به تامین برق استان کمک کرده و هم به لحاظ صرفه اقتصادی مفید است.

وی افزود: انتقال آب صنعت از دیگر موضوعاتی است که از سال گذشته پیگیر آن هستیم و در صدد هستیم این موارد و موضوعات توسط استانداری برای جذب سرمایه گذاران مطرح شود تا در افکار سرمایه گذاران در استان ثبت شود و در حال بکارگیری مشاور برای مطالعه آن هستیم.

کد خبر 5194191

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سید محسن حسینی آب منطقه ای گلستان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر زلزله گناوه روز ارتش واکسن کرونا ماه مبارك رمضان ارتش جمهوری اسلامی ایران ماه رمضان ۱۴۰۰ محدودیت های کرونایی زمین لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ،  یاسر قندهاری با اعلام این خبر گفت: عنوان این دوره‌ها «قوانین و مقررات بیمه و مالیات»، «مدیریت کیفیت و تأسیسات گردشگری»، «صرفه‌جویی انرژی در تأسیسات گردشگری»، «تسهیلگری و کسب‌وکارهای کوچک در گردشگری» و «بازآموزی راهنمایان گردشگری» است و به شرکت‌کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.


معاون گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به‌صورت رایگان و با اعطای گواهینامه با همکاری دو موسسه آوای طبیعت گلستان و موسسه نواندیشان نوای بارانک ورکان به‌صورت حضوری و در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.


او یادآور شد: اعتبار دوره‌های مذکور با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط معاونت گردشگری استان از دفتر مطالعات، آموزش و برنامه‌ریزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی جذب شده است.


قندهاری بابیان این‌که آموزش زیربنای صنعت گردشگری است، تصریح کرد: زیرساخت و تجهیزات به‌تنهایی نمی‌تواند خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه گردشگری ارائه کند، لذا دوره‌های آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر موردتوجه تأسیسات گردشگری قرار می‌گیرد.


او همچنین با اشاره به اهمیت آموزش کارکنان در حوزه گردشگری افزود: باوجود نیروهای آموزش‌دیده، فعالیت و ارائه خدمت در حوزه گردشگری سهل می‌شود، اما اگر نیروها آموزش ندیده‌ باشند با دشواری‌های زیادی در خدمت‌رسانی مواجه خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • ۱۹ درصد فوتی های سال گذشته در گلستان افراد زیر ۱۸ سال بودند
  • گام‌های بلند دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی در گلستان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد