Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@00:06:56 GMT

راه حل بُرد بُرد برای اختلافات خانوادگی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۶۰۳

راه حل بُرد بُرد برای اختلافات خانوادگی

ایسنا/کردستان در گیرودار شیوع کرونا و قرنطینه‌های گاه به گاهی که به اجبار به انسان عصر حاضر تحمیل می‌شود، کرونا همچون نمکی بر زخم اختلافات خانوادگی است.

در قرنطینه ماندن و ساعت‌های طولانی را در کنار اعضای خانواده سپری کردن، فشار مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجب بالاگرفتن تنش‌ها و اختلافات خانوادگی در بسیاری از خانواده‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روزهای طاقت‌فرسای کرونایی و در خانه ماندن اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فضای صمیمی خانه‌ و خانواده‌ به مشکل برخورده و اختلافات درون خانواده بیش از پیش ظهور کرده است خواندن یک کتاب خوب در این زمینه علاوه بر اینکه دقیقه‌های ملال‌آور را به لحظاتی شیرین تبدیل می‌کند بلکه به مثابه یک روانشناس خوب شما را در حل مشکلات یاری خواهد کرد.

معرفی کتاب راه حل بُرد - بُرد برای اختلافات زناشویی

خیلی وقت‌ها اختلاف واقعی درباره فوتبال یا رنگ دیوارهای حمام نیست، بلکه درباره اختلافات شخصیتی یا نیازهای عاطفی برآورده‌ نشده است؛ برای مثال، اگر کارها به‌طور منظم و کامل انجام نشده باشند، افراد با شخصیت کنترل‌ شده از لحاظ عاطفی احساس بی‌قراری می‌کنند، از طرف دیگر، افراد باعزت‌نفس ضعیف در صورتیکه همسرشان انتظارات زیاد داشته باشد، احساس سرزنش می‌کنند. احساس سرزنش و محکومیت ممکن است به حمله متقابل، تلاش در اثبات ارزش خود یا عقب‌نشینی و فرو خوردن خشم در سکوت منجر شود.

کتاب راه حل بُرد - بُرد برای اختلافات زناشویی نوشته‌ «گری چاپمن»، به شما کمک می‌کند که یاد بگیرید چگونه همسرتان را درک کنید تا بتوانید به جای برنده یا بازنده شدن در دعوا، اختلافات را حل کنید.

گری چاپمن ،کتاب راه حل بُرد - بُرد برای اختلافات زناشویی  را برای هزاران زوجی نوشته است که هرگز از خدمات مشاوران حرفه‌ای استفاده نکرده‌اند و علاقه‌مند هستند یاد بگیرند چگونه اختلافات زناشویی را حل کنند. او تلاش کرده است این اثر را به زبان زندگی معمولی بنویسد نه با زبان فنی یا مفاهیم ادبی تا با آموزش چگونگی حل اختلافات بدون دعوا و درگیری بتواند کیفیت ازدواج‌تان را بهبود بخشد.

زوج‌ها در هر چهار فصل ازدواج با یکدیگر درگیری و اختلاف دارند؛ ولی آن‌هایی که یاد می‌گیرند اختلافاتشان را حل کنند بیشتر زندگی خود را در فصل بهار و تابستان سپری می‌کنند و آن‌هایی که نمی‌توانند اختلافاتشان را حل کنند خیلی زود به فصل پاییز یا زمستان پیوند زناشویی سقوط می‌کنند.

تمام زوج‌ها تقریباً زندگی مشترک را در بهار شروع کرده‌اند و از زندگی آینده‌شان چشم‌اندازی شاد و موفق داشتند. قصدشان این بود که همسرشان را بسیار خوشحال کنند و زندگی زیبایی داشته باشند؛ ولی بعضی از این زوج‌ها مستقیم از بهار وارد زمستان شدند و تابستان و پاییز را جا گذاشته‌اند. وقتی گل‌ها شکفته می‌شدند و خورشید شروع به تابیدن می‌کرد، می‌توانستند نگاهی به فصل بهار زندگی‌شان بیندازند؛ ولی اکنون می‌بینند که مدت‌های زیادی است که گذاشته‌اند گل‌های زندگی‌شان پژمرده شوند.

چه چیزی باعث شد این زوج‌ها در روابط زناشویی‌ از بهار وارد زمستان سخت و دشوار زندگی‌شان شوند؟ تقریباً بدون استثنا اختلافات حل‌ نشده باعث بروز چنین وضعیتی می‌شوند. اختلافات به وجود می‌آیند و بعضی هم تفرقه‌انگیز می‌شوند. این زوج‌ها یاد نگرفته‌اند چگونه اختلافات خود را حل کنند، بنابراین تلاش می‌کنند حرف خود را به کرسی بنشانند و همسرشان را قانع کنند که موضع آن‌ها درست است. وقتی همسرشان قانع نشد، دلایلشان را با شدت بیشتری تکرار و همسرشان را به بی‌منطقی و نابخردی متهم می‌کنند. سرانجام از دعوا و مرافعه خسته می‌شوند، از یکدیگر فاصله می‌گیرند و سردی زمستان بر پیوند ازدواج آن‌ها حکم‌فرما می‌شود.

بسیاری از زوج‌ها به دلیل وجود اختلافات حل‌ نشده احساس درماندگی می‌کنند. آن‌ها در برابر خود دو راه بیشتر نمی‌بینند: یا پیوند زناشویی خود را با وجود همین دلسردی و بدبختی ادامه دهند یا اینکه طلاق بگیرند و امیدوار باشند در آینده جایی کسی را پیدا خواهند کرد که با او سازگارتر باشند. کسانی که راه دوم را انتخاب می‌کنند نمی‌دانند که هیچ ازدواجی بدون اختلاف و دعوا نیست.

وقتی در یک دعوا برنده می‌شوید همسرتان بازنده می‌شود؛ ولی همه‌ می‌دانیم که زندگی با یک بازنده خیلی جالب نیست. وقتی یک اختلاف را حل می‌کنید، شما و همسرتان هر دو برنده می‌شوید و دوستی و پیوند ازدواج‌تان مستحکم‌تر می‌شود. ازدواج‌های خوب براساس دوستی استوارند نه برنده شدن در دعواها.

گزیده‌هایی از کتاب راه حل برد - برد برای اختلافات زناشویی

گوش کردن واقعی باعث می‌شود بتوانیم از کلمات منظور گوینده را به‌ درستی بفهمیم. از طریق گوش کردن واقعی می‌خواهیم احساساتی را درک کنیم که پشت حرف‌ها است و بدانیم چرا فرد دیگر درباره‌ موضوع مربوط این چنین احساس قوی‌ای دارد. درک کردن موجب ایجاد یک فضای عاطفی می‌شود که در آن اختلافات را می‌توان حل کرد.

وقتی ناتالی به هانتر گفت: «تو نمی‌دانی من چه می‌گویم.» سرانجام توجه او را به خودش جلب کرد. پس از آنکه هانتر مهارت‌های گوش کردن واقعی را یاد گرفت، به من گفت: «این خردمندانه‌ترین تجربه‌ زندگی‌ام است. هیچ‌کس تاکنون به من یاد نداده است که چگونه گوش کنم. چرا در دانشکده در این مورد کلاسی نداشتیم؟ این تجربه توانست من را از پانزده سال جنگ و دعوا نجات دهد. نمی‌توانم باور کنم طی این سال‌ها با گوش نکردن به ناتالی چه رنجی را به او تحمیل کرده‌ام. به این باور رسیده بودم که دعوا و مشاجره جزئی از زندگی است. تصور می‌کردم که تمام زوج‌ها مانند ما دعوا و مرافعه می‌کنند. با کمال تعجب اکنون احساس می‌کنم که چقدر به او نزدیک هستم. واقعاً احساس می‌کنم او را درک می‌کنم و مهم‌تر از آن، او احساس می‌کند که او را می‌شناسم.» هانتر قدرت حیرت‌آور گوش کردن واقعی را فهمیده بود.

مهم نیست که چند سال از زندگی مشترکتان می‌گذرد این کتاب، کتابی است که میتواند به شما در حل اختلافات زناشویی کمک کند و شما را به درک درستی از زندگی زناشویی برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معرفی کتاب استانی علمی و آموزشی ب رد برای اختلافات کتاب راه حل ب راه حل ب رد حل کنند زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

به گزاری خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد رستمی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مأموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

فرمانده انتظامی تالش خاطرنشان کرد: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از پنج ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

رستمی با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 747962

دیگر خبرها

  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم