Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:03:10 GMT

ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به ۵۳ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۸۹۶۲

ضریب نفوذ گاز روستایی در ماکو به ۵۳ درصد رسید

رسول نوری‌نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عملیات علمک‌گذاری در سه روستای این شهرستان به اتمام رسیده، افزود: برای انجام علمک‌گذاری در این سه روستا در مجموع چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بر تکمیل فرآیند گازرسانی به روستاهای محور قره تپه نیز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۲ علمک در روستای قره تپه علمک گذاری شده و علمک گذاری روستاهای بلجک و اورنلر نیز در دستور کار است که به زودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس اداره گاز ماکو، برای علمک زنی به روستاهای قره تپه، بلجک و اورنلر نیز چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه خواهد شد.

آذربایجان غربی تا پیش از دولت یازدهم، یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

همه این آمار و ارقام در ارتقای رفاه روستاییان و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت نمود یافته است که می تواند در توسعه روستاها با محوریت مردم، بسیار مثمرثمر باشد.

هم اینک استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.          

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید گاز رسانی ماکو ارومیه گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید گاز رسانی آذربایجان غربی دولت تدبیر و امید گاز رسانی ماکو ارومیه گاز اخبار کنکور آذربایجان غربی علمک گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس و استانهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استانهای غربی است، گفت: سرعت قطار توسعه صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی قابل تحسین است.

جواد واحدی، ۱۱ اردیبهشت در آیین کلنگ زنی یک هتل و تله کابین گفت: مشارکت این استان در ۳ حوزه ماموریتی  وزارت میراث فرهنگی،گردشری و صنایع دستی بسیار خوب و قابل تحسین است. 

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای بناهای تاریخی ویژه و فاخری است، افزود: در حوزه مرمت و حفاظت از بناهای تاریخی و چند مجموعه‌ای که امروز بازدید شد کارهای خوبی انجام شده است.اقدامات خوبی در پژوهش، مرمت و حفاظت از مسجد جامع ارومیه نسبت به سال قبل انجام و گامهای خوبی برداشته شده. این بنا قابلیت ثبت جهانی را دارد که باید مقدمات لازم آن در دستور کار قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی استان نیز اتفاقات خوبی رخ داده است و ساختمانی در اختیار این بخش برای استقرار نمایشگاه صنایع دستی و آموزش قرار گرفته است، اظهار کرد: باید برندسازی و تولید محصولات متنوع باهدف ایجاد اشتغال و صادرات مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به وجود طبیعتی زیبا در استان نیز افزود:ضروری است با هدف جذب گردشگر داخلی و خارجی این طبیعت و ظرفیت منحصر به فرد آن شناسانده و معرفی شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه خواهران ماکو
  • پیشرفت ۷۸ درصدی طرح ساماندهی راه‌های روستایی آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • تصادف ۲ موتور سیکلت با پراید ۱۳۲ در محور ماکو به خوی 
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • برگزاری جلسه کارگروه ایمنی و بهداشت آب و فاضلاب در ماکو
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • خراسان جنوبی از بالاترین ضریب‌های امنیتی برخوردار است
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است