Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:53:59 GMT

شیوه جدید پذیرش کرونایی ‌ها

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۲۳۵

شیوه جدید پذیرش کرونایی ‌ها

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تختهای بیمارستانی کرونایی در خیز چهارم بیماری در کشور، گفت: طبق پروتکل جدیدی که ابلاغ شده، بیمارانی که در ابتدای بیماری قرار دارند و در مرحله اولیه هستند، به اورژانس بیمارستان یا در کلینیک‌های تنفسی آمده، در آنجا پزشک متخصص بیمار را ویزیت می‌کند، دارو برایشان تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بیمار روزانه مراجعه کرده و داروهای تزریقی‌شان را دریافت می‌کنند و سپس به منزل بازمی‌گردند. ناطقان: دکتر رضا گلپیرا  درباره وضعیت تخت‌های بیمارستانی کرونا، گفت: در حال حاضر تعداد بیمارستان‌ها بسیار زیاد است، اما هنوز به جایی نرسیده‌ایم که اعلام کنیم که ظرفیت تخت‌های کرونا در بیمارستان‌ها کاملا پُر شده و ما هنوز هم تخت عادی و هم تخت آی‌سی‌یو خالی هم در سطح کشور و هم در تهران داریم. در بسیاری از شهرستان‌ها داریم به لبه تیغ نزدیک می‌شویم، اما هنوز اوضاع به آنجا نرسیده است.
 
وی تاکید کرد: هنوز تخت‌های کرونایی کاملا پر نشده و در حال مدیریت تخت‌ها هستیم. در عین حال در حال آماده کردن تخت‌های جدید عادی و آی‌سی‌یو هستیم.
 
چرا در پیک های قبلی مردم از نقاهتگاه استفاده نکردند؟
لزوم استفاده از هتل ها در شرایط فعلی؛ سازمان گردشگری کمک کند
 
وی درباره نیاز به ایجاد نقاهتگاه یا بیمارستان‌های صحرایی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در حال حاضر لزومی به ایجاد بیمارستان صحرایی نیست، اما در زمینه نقاهتگاه باید توجه کرد که بسیاری از دوستان اعتقادی به نقاهتگاه ندارند. زیرا شاید نتوانستیم در کشورمان نقاهتگاهایی را فراهم کنیم که مانند نقاهتگاه‌های کشورهای دیگر دارای امکانات مناسبی باشند. این موضوع همیاری چند سازمانی نیاز دارد. مردم باید در نقاهتگاه احساس آرامش کنند. در ابتدای کرونا که نقاهتگاه‌های بسیار بزرگ ایجاد کردیم، شرایط به گونه‌ای بود که هیچ یک از افراد رغبت نکردند که در نقاهتگاه بمانند. نکته اینجاست که نقاهتگاه باید ساختاری داشته باشد که برای پذیرش ماندگاری مردم مناسب باشد.
 
گلپیرا گفت: اگر واقعا سازمان گردشگری می‌توانست کمک کند، هماهنگ می‌کرد و از هتل‌ها استفاده می‌کردیم، خوب بود، اما این موضوع نیاز به همکاری بین بخشی دارد. البته این موضوع باید در سطح ستاد مطرح شود، من به شخصه فکر می‌کنم که این اقدام می‌تواند موثر باشد. به هر حال وقتی مردم می‌خواهند در جایی به نام نقاهتگاه استراحت کنند، امکاناتی مانند فضای مناسب، حمام، سرویس بهداشتی مناسب و... داشته باشد. وقتی نقاهتگاهی ۱۰۰ تخت داشته باشد، اما چهار سرویس بهداشتی و یک حمام داشته باشد، مردم راحت نیستند و باید این موارد رعایت شود. اگر واقعا بشود چنین جایی را فراهم کرد که توانایی سرویس‌دهی مناسب به مردم را داشته باشد، از نظر من اکنون وقت خوبی برای ایجاد چنین جایی است.
 
پروتکل بیمارستانی جدید برای مبتلایان به کووید-۱۹
چرا برخی کرونایی ها در بیمارستان بستری نمی شوند؟
 
وی درباره نحوه بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و ایجاد مراکز مراقبت حاد تنفسی برای بیمارانی که بدحال نیستند اما نیاز به دارو دارند، اظهار کرد: طبق پروتکل جدیدی که ابلاغ شده، بیمارانی که در ابتدای بیماری قرار دارند و در مرحله اولیه هستند و حال‌شان بد نیست، اما بیماری در آنها شکل گرفته است، به جای اینکه او را روی تخت بیمارستان بستری نگه داریم و از این جهت که بتوانیم تخت را به یک بیمار بسیار بدحال اختصاص دهیم، این افراد را که در مراحل اولیه بیماری هستند، به اورژانس بیمارستان یا در کلینیک‌های تنفسی که اکنون در تمام بیمارستان‌های دولتی آن‌ها را راه‌اندازی کردیم، می‌آوریم، در آنجا پزشک متخصص بیمار را ویزیت می‌کند، دارو برایشان تجویز می‌شود. بر این اساس بیمار روزانه مراجعه کرده و داروهای تزریقی‌شان را دریافت می‌کنند و سپس به منزل بازمی‌گردند.
 
گلپیرا گفت: در عین حال در بیمارستان هم سیستمی آماده شده تا اگر احیانا حال بیمار بد شد، با بیمارستان تماس می‌گیرد و اگر دچار مشکل شدند در همان بیمارستانی که پرونده دارند، بستری می‌شوند. اگر حال‌شان رو به بهبود بود که بین سه تا پنج روز داروهایشان را دریافت کرده و بقیه دوران نقاهت‌شان را در منزل می‌گذرانند. این اقدام به ما کمک زیادی می‌کند که بار اضافه‌ای را که اکنون به بیمارستان‌ها تحمیل می‌شود، کاهش دهیم. در حال حاضر اگر به بسیاری از بیمارستان‌های ما مراجعه کنید، شاهدید که بیماران خوش‌حال هستند که علائمی در آن‌ها ظاهر شده و درگیری‌های بسیار جزئی دارند، در بیمارستان دارو می‌گیرند و بعد به خانه رفته و تحت مراقبت‌ها و معاینات روزانه قرار می‌گیرند. به طوری که هم با آنها تماس گرفته می‌شود و هر روز صبحی که مراجعه می‌کنند، دوباره معاینه می‌شوند.
 
خطر رفت و آمد کرونا مثبت ها و لزوم ایجاد نقاهتگاه با امکانات مناسب
 
وی درباره خطر رفت و آمد این بیماران از خانه به بیمارستان و احتمال انتقال بیماری، گفت: این موضوع درست است و این خطر وجود دارد. به هر حال رفت و آمد این بیماران خطراتی دارد، اما اکنون در این وضعیت این اقدام یکی از روش‌هایی است که تصمیم‌گیری و ابلاغ شد. به هر حال این خطر هم وجود دارد و به همین دلیل اگر می‌توانستیم در جایی مانند نقاهتگاه یا هتل مناسب این بیماران را نگهداری کرده و تیم پزشکی را در آنجا مستقر می‌کردیم تا بیماران طی این چند روز در آنجا نگهداری شوند، بهتر، مفیدتر و موثرتر بود.
 
علامت خفیف داشتید، در خانه بمانید
 
گلپیرا در ادامه تاکید کرد: مردم در اولین لحظه‌ای که علامت‌دار شدند، به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و تعیین تکلیف شوند که آیا بیماری‌شان شدید است یا خیر. زیرا برخی مردم به اشتباه صبر می‌کنند تا بیماری در آن‌ها سنگین شود و بعد مراجعه می‌کنند، اما اگر در وضعیت عادی بودند و فقط یک ضعف مختصر و علائم سرماخوردگی مختصر دارند، در خانه بمانند؛ اما به محض اینکه احساس کردند حال‌شان دارد سنگین می‌شود، تنفس‌شان راحت نیست، دردشان دارد زیاد می‌شود و سردرد شدید یا تنگی نفش پیدا کردند، سریع یا به مراکز ۱۶ ساعته یا به کلینیک‌های تنفسی بیمارستان مراجعه کنند.
 
وی گفت: بیمارانی که تست‌شان مثبت شده و هیچ علامت سنگینی ندارند، نیاز نیست به بیمارستان بیایند، بلکه در خانه بمانند، قرنطینه خانگی داشته باشند، مایعات زیاد بخورند و استراحت کنند. متاسفانه برخی افراد وقتی می‌بینند علامت کم دارند، به سطح شهر می‌آیند و این بدترین اتفاقی است که دارد می‌افتد. مردم هر نوع علامتی داشتند، از خانه بیرون نیایند. اگر علامت‌دار شدید به هیچ وجه از خانه بیرون نروید تا دیگران را آلوده نکنید و اگر علائم تشدید شد به مراکز درمانی مراجعه کنید.
برچسب ها: کرونایی ، پذیرش ، ناطقان ، بیمارستان ، درمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونایی پذیرش ناطقان بیمارستان درمان بیمارستان ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند گفت: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است.

محسن محمدنیا در گفت و گو با ایسنا ورزش را یکی از عوامل سلامتی انسان و محیط‌زیست دانست و افزود: امروزه به علل متعددی مانند زندگی ماشینی، توسعه آپارتمان‌نشینی، تماشای بیشتر تلویزیون و بازی‌های رایانه‌ای، تحرک افراد کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علل فوق موجب شده تا بسیاری از انسان‌های امروزه به کالری کمتری نسبت به انسان‌های گذشته نیاز داشته باشند ولی با گرایش افراد به غذاهای پرکالری، آماده، با چربی، قند و نمک بالاتر از میزان نیاز بدن و کاهش مصرف لبنیات، رسیدن ریزمغذی‌ها به بدن دچار اختلال شده و شیوع اضافه وزن و چاقی رو به افزایش است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعه STEPS حدود ۶۳ درصد افراد بالای ۱۸ سال در کشور ما دچار اضافه وزن و چاقی هستند که نتیجه این وضعیت افزایش شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت و فشارخون بالا بوده است.

وی بیان کرد: رفتارهای نادرست در شیوه زندگی به طور جدی باعث تهدید سلامتی انسان با بیماری‌های مختلفی شده است که اتفاقاً بخش زیادی از آنها قابل پیشگیری است. یکی از راه‌های پیشگیری، ورزش منظم است.

محمدنیا تصریح کرد: از ورزش‌های در دسترس می‌توان به پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های کششی و قدرتی اشاره کرد که می‌تواند به صورت فردی یا گروهی انجام شود.

وی افزود: هر فرد برحسب شرایط زندگی و سلامتی می‌تواند پیاده به محل کار برود، پیاده به خرید برود، به جای آسانسور از پله استفاده کند، در منزل به گل کاری بپردازد، یا در پارک‌ها و جاده‌های سلامتی به پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری بپردازد.

این کارشناس ورزش برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در طول زندگی برای ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: این ورزش‌ها فواید بسیار زیادی برای انسان و محیط‌زیست دارد به طوری که یادگیری، خلاقیت و بازدهی انسان را افزایش می‌دهد.

وی اظهار کرد: ورزش در سالمندان می‌تواند با افزایش خون‌رسانی به مغز، احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد، همچنین با کنترل قند، چربی و فشارخون، باعث کاهش بیماری‌ها می‌شود.

محمدنیا عنوان کرد: ورزش در کنار دیگران مزایای زیادی دارد؛ چراکه سرمایه‌های اجتماعی (دوست، مربی، همراه و هم صحبت) را افزایش داده و باعث کاهش بیماری‌های روحی روانی نیز می‌شود. ورزش با حفظ توده عضلانی و مصرف انرژی پایه، پدیده سالمندی را به تأخیر انداخته و عمر انسان را طولانی‌تر می‌کند.

وی در همین خصوص از همه شهروندان خواست حتماً در زندگی پرمشغله امروزی وقتی برای ورزش بگذارند تا سالم‌تر پیر شده و دوران سالمندی مستقل‌تری داشته باشند. افراد مبتلا به بیماری که تاکنون ورزش با شدت متوسط و بالاتر نداشته‌اند، قبل از شروع ورزش باید با پزشک خود مشورت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • طرز پخت نان بربری به شیوه افغان ها (فیلم)
  • فرآیند پخت نان لواش به شیوه استانبولی
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • شیوه متفاوت تدریس آقا معلم پاوه‌ای
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران