Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:48:02 GMT

آغاز اردوی المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۶۰۲

آغاز اردوی المپیکی تیم ملی کشتی فرنگی

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای ۲۰ الی ۲۲ فروردین در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار شد که «محمدرضا گرایی» و «محمدهادی ساروی» در اوزان ۶۷ و ۹۷ کیلوگرم با حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک توکیو را بدست آوردند. «حسین نوری» در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفت تا تعداد سهمیه‌های المپیکی کشتی فرنگی به ۵ برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دسته از کشتی‌گیرانی که در گزینشی قاره‌ای موفق به کسب سهمیه المپیک نشوند،  برای گرفتن سهمیه المپیک باید در پیکارهای گزینشی المپیک که در سطح جهانی اردیبهشت ماه در صوفیه بلغارستان (۶ تا ۹ مه) برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.  برهمین اساس نماینده کشورمان این فرصت را دارد تا در بلغارستان برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان برود. روسیه نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه نگرفته است.

پیش از این  «علیرضا نجاتی»، «محمدعلی گرایی» و «امیر قاسمی منجزی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شده بودند.

همچنین سی و یکمین رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۲۴ و ۲۵ فروردین ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۴ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۳ برنز و کسب ۱۹۴ امتیاز با اقتدار قهرمان شد. در پایان این مسابقات تیم ایران توسط «پژمان پشتام»، «ناصر علیزاده»، «مهدی بالی» و «علی‌اکبر یوسفی» در اوزان ۷۷، ۸۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، «مهدی محسن‌نژاد» و «میثم دلخانی» در اوزان ۶۰ و ۶۳ کیلوگرم به مدال نقره و «پویا دادمرز»، «حسین اسدی» و «امین کاویانی‌نژاد» در اوزان ۵۵، ۶۷ و ۷۲ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

تیم ملی کشتی فرنگی پیش از پشت سر گذاشتن ۲ تورنمنت آسیایی حال قرار است هشتمین مرحله از اردوی خود را روزهای اول تا ۱۲ اردیبهشت ماه در خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» برگزار کند.

اسامی نفرات دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز (خوزستان)، سجاد عباس‌پور (مازندران) و امید آرامی (سیستان و بلوچستان)
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی (قم)، مهدی محسن‌نژاد (خوزستان) و پویا ناصرپور (خوزستان)
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی (فارس)، آرمین محب‌ثابت (تهران) و مهرداد مردانی (خوزستان)
۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی (فارس)، حسین اسدی (خوزستان) و محمدجواد رضایی (قم)
۷۲ کیلوگرم: علی ارسلان (مازندران) و محمدرضا مختاری (فارس)
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی (فارس)، پژمان پشتام (تهران) و امین کاویانی‌نژاد (خوزستان)
۸۲ کیلوگرم: علی موسی‌زاده (تهران)
۸۷ کیلوگرم: حسین نوری (البرز)، رامین طاهری (خوزستان)، ناصر علیزاده (مازندران) و مهدی فلاح (تهران)
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی (مازندران) و مهدی بالی (مازندران)
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی (خوزستان)، امین میرزازاده (خوزستان)، علی‌اکبر یوسفی (مازندران) و پارسا نظری (فارس)
کادر فنی: محمد بنا (سرمربی)،  رسول جزینی، بهروز حضرتی‌پور،  لقمان رضایی، حبیب اخلاقی،  عادل بالی‌تبار (مربیان)،  فرشاد علیزاده (سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال)، دکتر رامین امیرساسان (متخصص تغذیه)، دکتر تورج ملک محمدی (پزشک).

برچسب‌ها تیم ملی کشتی فرنگی المپیک توکیو محمد بنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم ملی کشتی فرنگی المپیک توکیو محمد بنا تیم ملی کشتی فرنگی المپیک توکیو محمد بنا اخبار کنکور سهمیه المپیک کشتی فرنگی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رقابت‌های کشتی فرنگی بین المللی نوجوانان (جام صفوی) روز گذشته (دوشنبه) به میزبانی شهرستان اردبیل به پایان رسید که ملی‌پوشان خوزستانی به ۴ مدال طلا، یک نقره و ۵ برنز رسیدند.

در وزن ۴۸ کیلوگرم آرمین شمسی پور، در وزن ۵۱ کیلوگرم ابوالفضل کرمی یگائی، در وزن ۸۰ کیلوکرم عمادرضا محسن نژاد و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم ایوب حسینوند قاسمی صاحب مدال طلا شدند و در وزن ۵۱ کیلوگرم کیارش احمدی نشان نقره را ازآن خود کرد.

همچنین در وزن ۶۰ کیلوگرم مصطفی حسینوند، در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی آمون، در وزن ۷۱ کیلوگرم پوریا حسن زاده، در وزن ۹۲ کیلوگرم امیرارسلان محمدی و در وزن ۱۱۰ کیلوگرم یزدان دل روز به نشان برنز دست پیدا کردند. در وزن ۴۵ کیلوگرم نیز امیرمحمد حاجی وند به مقام پنجم رسید.

دیگر خبرها

  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد
  • درخشش فرنگی‌کاران نوجوان خوزستانی در مسابقات بین‌المللی
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • در آغاز سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه