Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نامداری روز چهار شنبه در تشریح عملکرد حوزه بهره برداری شرکت متبوعش در سال ۹۹ به خبرنگار ایرنا گفت: در سال گذشته به منظور نشت یابی و پیشگیری از هدر رفت آب در خطوط و شبکه توزیع آب، ۱۰ کیلومتر از خطوط انتقال، ۶۸۳ کیلومتر از شبکه توزیع و ۷۶ هزار و ۳۳۶ رشته انشعاب آب در محدوده چهار ناحیه، پنج شهر و روستاهای زیر پوشش مورد پیمایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این پیمایش به شناسایی و کشف ۹ مورد نشتی در خطوط و شبکه توزیع و ۷۱ مورد نشتی انشعاب منجر شد و با انجام اقدامات لازم در رفع نشتی های کشف شده؛ از هدر رفت بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در سال جلوگیری شد.

این مسئول به نصب، تعویض و تعمیر یکهزار و ۴۰۷ دستگاه شیرآلات شبکه توزیع و مرئی سازی و همسطح سازی بیش از یکهزار و ۹۱۶ دستگاه شیر در نواحی، شهرها و روستاهای زیر پوشش اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خرید، نصب و راه اندازی شیر فشارشکن ۶۰۰ میلی متری بر روی خط کمربندی ۱۸۰۰ میلی متری ماملو و ساخت اتاقچه، تعمیر و کالیبراسیون تعداد ۶۲ دستگاه شیر فشارشکن و ۱۲۴ دستگاه سنسور فشار مطابق با برنامه تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه (PM  )، کالیبراسیون دوره ای و آنالیز (تحلیل) مستمر عملکرد فلومترها و فشارشکن های نصب شده، شناسایی نقاط بحرانی(CP) شبکه جهت مدیریت بهینه فشار شبکه و شناسایی مصرف کنندگان عمده شبانه در تمامی محدوده ها جهت تمرکز پایش مصارف و مدیریت نشت، بخشی از اقداماتی است که در سال گذشته در حوزه بهره برداری شرکت انجام شده است. 
نامداری ساخت و بهره برداری از ۲۲ دستگاه تابلو برق ایستگاه پمپاژ و چاه با تکیه و بهره گیری از توان و تخصص داخلی با ۵۰ درصد هزینه پیش بینی شده  و بیش از  ۸ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال صرفه جویی منابع را از دیگر اقدامات و دستاوردهای حوزه بهره برداری شرکت در سال ۹۹  عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: احیای تصفیه خانه بهشت زهرا (س)، راه اندازی سیستم پایش و تزریق آنلاین آب ژاول و ارتقای ظرفیت بهره برداری از تصفیه خانه مذکور، شست و شو  و گندزدایی کلیه مخازن شهری و روستایی زیر پوشش،  خارج نمودن چاه های G۳ و G۷ از مدار بهره برداری با توجه به کیفیت نامناسب چاه های مذکور و بر هم زدن کیفیت شبکه و  راه اندازی ۲۸دستگاه فشارشکن ، ۱۰ دستگاه آنالیزر کیفی و۲۲ دستگاه فلومتر ورودی بر روی نرم افزار سامانه کنترل اطلاعات راهبردی (اسکادا) شرکت از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال گذشته است.

۷۲ روستا زیرپوشش خدمات آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران قرار گرفتند

نامداری در ادامه اقدامات ویژه انجام شده در ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری که از ابتدای سال ۹۹ زیر پوشش خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران قرار گرفته اند را برشمرد و گفت: به منظور رفع مشکلات و کمبودهای شدید زیرساختی و تاسیساتی روستاهای تحویل گرفته شده، توسعه شبکه و ارتقای کمی و کیفی منابع آب روستاها در دستور کار شرکت قرار گرفت و با  اتصال شبکه توزیع نواحی و شهرها به محدوده های روستایی در ۱۰ نقطه و انتقال ۱۵۰ لیتر بر ثانیه از محدوده شهری به روستاها، کمیت و کیفیت آب بخش عمده ای از روستاهای زیر پوشش ارتقاء یافت.
وی حذف ایستگاه های کلرزنی گازی و ساخت و راه اندازی ۲۲ سامانه گندزدایی آب ژاول با هزینه کرد ۳۰ میلیارد ریال را از مهم ترین اقدامات انجام شده در جهت ارتقای کیفی آب روستاها برشمرد و افزود: احداث و راه اندازی ایستگاه دپوی ۲۰ هزار لیتری آب ژاول در محل تصفیه خانه فاضلاب کهریزک همراه با تجهیز خودرو ویژه حمل آب ژاول به مناطق روستایی، سه راه گیری و اتصال خط۲۰۰ میلی متری روستای جهان آباد به خط ۲۵۰ میلی متری شهر کهریزک، اجرای طرح آبرسانی به روستای کبیرآباد ، ساخت تابلو برق برای ایستگاه های پمپاژ آب مجتمع صنیع خانی و قلعه نو و تاسیسات آبی قلعه نوچمن ، قمصر ، حسن آباد و مرتضی گرد بخش دیگر اقداماتی است که از سوی شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران در جهت ارتقای کمیت و کیفیت آب روستاهای زیر پوشش در سال ۹۹  انجام شده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران در پایان با تاکید بر استمرار تلاش ها در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به شهرها و روستاهای زیر پوشش، از همه مشترکان آبفای منطقه درجنوب تهران و شهرستان ری درخواست کرد که با توجه به شرایط آب و هوایی در ماه های اخیر  و کاهش شدید نزولات آسمانی در سال جاری و همچنین شیوع و خیز مجدد بیماری کرونا، با صرفه جویی در مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر ضروری، آبفای منطقه را در تامین و توزیع بدون دغدغه و مستمر آب برای همه شهروندان یاری کنند. 
شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران- شهرری، ۲۷۶ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار مشترک فاضلاب دارد.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ شهر تهران به مرکزیت شهرستان ری، منطقه ای به وسعت ۸۰ کیلومتر مربع از شهر تهران ، ۵ شهر باقرشهر، کهریزک،حسن آباد، خاورشهر و قیام دشت و ۷۲ روستای جنوب تهران و شهرستان ری را شامل می شود. محدوده عملیاتی شرکت در حال حاضر ۱۲۸کیلومتر مربع  است.

برچسب‌ها شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران شهرستان ری آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب استان تهران اخبار کنکور شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران روستاهای زیر پوشش بهره برداری شرکت شهرستان ری راه اندازی شبکه توزیع انجام شده میلی متری آب ژاول سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی

جمشید درستکار مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی گفت: قرار است امسال ۲۳۷ روستای استان از نعمت‌گازطبیعی بهره‌مند شوند که در صورت تحقق این موضوع، تقریبا روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی را در شرف اتمام خواهیم داشت.

وی افزود: روند گازرسانی در آذربایجان‌غربی تداوم دارد چنان که در حال حاضر، ۱۱۷ طرح به طول ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در مرحله اجرا است.

درستکار با اشاره به طرح گازرسانی شهری، روستایی و صنایع در استان، افزود: پارسال ۳ طرح شهری، ۲۴۳ طرح روستایی و ۶۲ طرح صنایع به اتمام رسیده و مشعل‌گاز در آنها روشن شده است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مجموع طول شبکه این طرح‌ها ۱۳۱۴ کیلومتر بود که با صرف اعتباری بیش از هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان به سرانجام رسیده تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی بهره‌مند شود.

پارسال ۵۷ مورد ایستگاه در سطح استان نصب شد و مجموع ایستگاه‌های موجود آذربایجان‌غربی به هزار و ۱۲۹ عدد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد