Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-01@06:42:07 GMT

تاسیس مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌ ادیان در آلمان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۵۹۹۵۱

تاسیس مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌ ادیان در آلمان

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از رایزنی فرهنگی کشورمان در آلمان، مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌مذهبی در دانشگاه فردریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ افتتاح شد.

یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی در ایالت بایرن در مراسم افتتاحیه این موسسه گفت:« امروز بیش از هر زمان دیگری به تبادلات بین‌مذهبی و تفاهم میان پیروان ادیان مختلف نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه سخنانش، وجود مراکز تحقیقاتی و آموزشی در حوزه گفتمان بین‌مذهبی را برای ادغام بهتر در جامعه آلمان ضروری دانست. هرمان که همزمان ریاست هیات امنای مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌مذهبی در دانشگاه  فردریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ را بر عهده دارد، درباره بودجه این موسسه نیز گفت:«دولت بایرن، بودجه‌ای معادل ۸۶۰ هزار یورو به مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌مذهبی اختصاص داده است. به اعتقاد من، این مرکز تحقیقاتی در سراسر آلمان بی‌نظیر است. پژوهش‌های مرکز تحقیقاتی برای گفتمان مذهبی دانشگاه فردریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ بر سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام متمرکز خواهد بود. در واقع ما معتقدیم که پیروان این ادیان به راحتی می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. از این‌رو، تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را به ارتباط و تعامل با یکدیگر ترغیب کنیم.»

او همچنین درباره اهداف راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی گفت:«هدف از راه‌اندازی این مرکز، انتقال دانش و تجربه شهروندان به یکدیگر و کمک به همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه است.»

علاوه بر هرمان، برند زیبلر، وزیر آموزش بایرن نیز در افتتاحیه مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌مذهبی در دانشگاه فردریش-آلکساندر ارلانگن-نورنبرگ به سخنرانی پرداخت. او درباره این مرکز گفت:« اگر با افراد دین‌دار با احترام و همدلی برخورد شود، شرایط جامعه بهتر خواهد شد. ما در مرکز تحقیقاتی برای گفتمان بین‌مذهبی قصد داریم تا این روند را پایه‌گذاری کنیم.»

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۵۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم

دانشجویان فلسطینی امروز (سه شنبه) در اعتراض به مواضع آلمان مبنی بر حمایت از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی، سفیر این کشور در فلسطین اشغالی را از دانشگاهی در «رام‌الله» بیرون راندند.

به گزارش مشرق، دانشجویان دانشگاه «بیرزیت» واقع در شمال رام‌الله کرانه باختری صبح امروز در اعتراض به مواضع حمایتی آلمان از نسل‌کُشی صهیونیست ها، «رولف پاولس» سفیر این کشور را از موزه فلسطین این دانشگاه بیرون کردند.

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از فرار سفیر آلمان از دانشگاه بیرزیت را منتشر کردند که نشان می‌دهد تعدادی از دانشجویان در تعقیب وی هستند و به سمت سفیر کفش پرتاب می‌کنند.

انزجار از حامیان صهیونیسم در حالی رو به فزونی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • لزوم تبیین گفتمان وعده صادق توسط اساتید دانشگاه 
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • مطالعه استفاده از نانوذرات در درمان سرطان ریه در مرکز لیزر و پلاسمای اهواز
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور