Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۸۵ هزار کاربر پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، تمام‌متن ۳۸۸ هزار پایان‌نامه و رساله را نزدیک به چهار میلیون بار در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ دانلود کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بر پایه فصل سوم «آیین‌نامه ثبت و اشاعه پیشنهادها، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی و صیانت از حقوق پدیدآوران در آن‌ها» مصوب ششم آذر ۱۳۹۵ وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری؛ دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (پارسا) در «گنج» (به نشانی ganj.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

irandoc.ac.ir )، با پرچم‌داری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های این وزارت آغاز شد.

 

بر پایه این آیین‌نامه؛ اطلاعات کتاب‌شناختی، چکیده و ۲۰ برگ نخست هر پارسا؛ بی‌درنگ پس از ثبت در ایرانداک در دسترس گذارده می‌شوند. در همین چارچوب، دسترسی آزاد و رایگان به تمام‌متن پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد پس از ۱۸ ماه و رساله‌های دکتری پس از ۳۰ ماه از زمان دفاع، برای همگان در گنج فراهم شد.

 

همچنین از دی سال ۱۳۹۵ تا دی سال ۱۳۹۹، دسترسی رایگان به تمام‌متن ۳۹۴.۵۵۱ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۴۰.۵۳۵ رساله دکتری در «گنج» فراهم شد. تا پایان پاییز ۱۳۹۹ میانگین روزانه بازدید پژوهشگران از «گنج» (با آی‌پی جداگانه) ۷.۴۲۳ و میانگین جست‌وجوهای روزانه در آن ۲۷.۶۹۴ بوده است. در این بازه زمانی تمام‌متن ۳۵۹.۴۸۹ پایان‌نامه و ۲۸.۶۰۰ رساله را بیش از ۲۸۵ هزار کاربر برای چهار میلیون بار دانلود کرده‌اند. جدول زیر گنجینه‌های پایگاه اطلاعات علمی ایران و دانلود آن‌ها را نشان می‌دهد.

شمار اعضای پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، بازدید، جست‌وجو، و دانلود پارسا‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در جدول زیر آمده‌اند.

شمار دانلود تمام‌متن پارسا‌ها در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ برای هفت گروه آموزشی در جدول زیر آمده است. همان‌گونه که در این جدول دیده می‌شود، بیشترین پارسا‌های دانلود شده برای گروه آموزشی علوم انسانی بوده‌اند.

در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹، پارسا‌های ۶۴۲ مؤسسه دانلود شده که بیشترین دانلود از پارسا‌های دانشگاه تربیت مدرس بوده است. دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، فردوسی مشهد، علامه طباطبائی، و تبریز نیز در جایگاه دوم تا پنجم دانلود تمام‌متن پارسا هستند. شمار دانلود پارسا‌های ۱۰ مؤسسة نخست در جدول زیر آمده است.

شمار دانلود تمام‌متن پارسا‌ها برای ۲۰ رشته نخست در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در جدول زیر آمده است. همان‌گونه که این جدول نشان می‌دهد، رشته مهندسی کشاورزی بیشترین دانلود پارسا را داشته است و رشته‌های مدیریت، مهندسی عمران، شیمی، و مهندسی برق نیز در جایگاه‌های دوم تا پنجم بوده‌اند.

کاربران «گنج» تمام‌متن ۳۸۸.۰۸۹ عنوان پارسا را در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ دانلود کرده‌اند. شمار دانلود برای تمام‌متن ۲۰ پارسای نخست در جدول زیر آمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پایان نامه های دانشجویی ایرانداک وزارت علوم سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ شمار دانلود پایان نامه پارسا ها تمام متن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد

علی خطیر قبل از این که به 10 ماه حضور در استقلال برسد، از این تیم کنار رفت. حالا استقلالی ها سیزدهمین تغییر مدیرعامل را در زمان کمتر از 10 سال تجربه خواهند کرد.

به گزارش طرفداری، ما امیدواریم با تحت پوشش رفتن استقلال زیر نظر هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس، وضعیت این تیم سروسامان بگیرد اما باشگاه رکوردداری که در 9 سال و 351 روز 13 تغییر در مدیریت خود داشته، بسیار خوشبخت بوده که در همه سالها مدعی مانده و امسال هم مدعی نخست قهرمانی در مسابقات لیگ برتر است.

به هر حال فهرست مدیران استقلال تهران را از 27 اردیبهشت سال 93 با هم مرور می کنیم. استقلالی که در این مدت به اندازه 30 سال قبل تر از آن تغییر مدیریت به چشم دیده است.

بهرام افشارزاده از 27 اردیبهشت 1393 رضا حسنی خو از 13 مرداد 1395 رضا افتخاری از 17 مرداد 1395 امیرحسین فتحی از 27 تیر 1397 اسماعیل خلیل زاده از 21 آذر 1398 علی فتح الله زاده از 7 اسفند 1398 احمد سعادتمند از 10 فروردین 1399 احمد مددی از 10 مهر ماه 1399 مصطفی آجورلو از 2 مهر 1400 علی فتح الله زاده از 23 مهر 1401 سید حجت کریمی از 22 فروردین 1402 علی خطیر از 17 تیر 1402

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • استقلال در 10 سال به اندازه 30 سال مدیرعامل عوض کرد
  • جدول لالیگا در پایان هفته سی و چهارم
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • لیورپول ۴ - ۲ تاتنهام/ شاگردان کلوپ، سهمیه لیگ قهرمانان را از زنبق‌ها گرفتند+ فیلم
  • اسبقیان: چهار آئین نامه برای ارتقا فرهنگ هواداری تدوین می‌شود
  • جدیدترین قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار؛ سکه یک گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • خیرونا ۴ - ۲ بارسلونا/ رئال مادرید قهرمان لالیگا شد + فیلم