Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@19:51:53 GMT

وزیر دفاع برزیل از دموکراسی دفاع کرد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۳۹۴

وزیر دفاع برزیل از دموکراسی دفاع کرد

در بحبوحه نگرانی‌ها درباره پایبندی رئیس جمهوری برزیل به هنجارهای قانون اساسی پیش از انتخابات ۲۰۲۲، وزیر دفاع برزیل با انتقاد از "تلاش‌ها برای بی ثبات سازی نهادی"، از سیستم دموکراتیک دفاع کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، "والتر براگا نتو"، وزیر دفاع برزیل در مراسم تحلیف ژنرال "پائولو سرجیو نوگوئیرا دو اولیویرا"، فرماندهی جدید ارتش این کشور گفت، نیروهای مسلح برزیل به حفاظت از قانون اساسی پایبند هستند و برای دفاع از منافع ملی آماده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات وی در بحبوحه افزایش سوالات مطرح شده درباره سیاسی کردن ارتش از سوی ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل مطرح شد؛ بولسونارو افسران سابق و کنونی ارتش را در دولتش به کار گرفته است. این مساله باعث بروز این نگرانی شده که شاید در صورت اعلام نتایج مورد مناقشه انتخابات سال آتی میلادی، نیروهای مسلح این کشور مجبور شوند طرف یکی از رقبا را بگیرند.

وزیر دفاع برزیل گفت: امروز، کشور باید در مقابل هرگونه اقدام اولیه بی ثبات کردن که باعث تغییر توازن بین قدرت‌ها می‌شود و به عظمت کشور لطمه می‌زند، متحد باشد. کسانی که معتقدند ما در وضعیتی قرار داریم که ممکن است آزادی را به خطر بیندازد، در اشتباهند.

وی ادامه داد، احترام به موازین دموکراتیک و پروژه‌ای که اکثریت برزیلی‌ها انتخاب کرده‌اند، ضروری است.

ماه گذشته میلادی، بولسونارو سه تن از فرماندهان ارشد ارتش را پس از آنکه راهش را از وزیر دفاع جدا کرد، از سمت‌هایشان برکنار کرد.

برکناری این افراد برزیل را که با بحران‌های زیادی از جمله پاندمی کرونا دست به گریبان است، در موضع ضعف قرار داده؛‌ این مقام‌های ارشد ارتش همچنین فاش کردند که در روابط بولسونارو و نیروها مسلح یک تغییر ایجاد شده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر دفاع برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است