Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:27:52 GMT

ژنرال مکنزی: در اعتماد به طالبان تردید داریم

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۴۸۶

ژنرال مکنزی: در اعتماد به طالبان تردید داریم

فرمانده سنتکام با اظهار اینکه توافقی وجود ندارد که طالبان پس از اول ماه می به نیروهای در حال خروج حمله نکنند، تصریح کرد : واشنگتن به طالبان اعتمادی ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت که این کشور شدیداً نسبت به قابل اعتماد بودن طالبان پس از خروج نیروها از افغانستان «تردید» دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که هنوز دقیقاً مشخص نیست که آمریکا پس از خروج نیروهایش از افغانستان چطور تهدیدات داعش و القاعده را شناسایی و علیه آن اقدام خواهد کرد.

مکنزی اظهار داشت که برنامه‌ریزان نظامی در حال ایجاد گزینه‌های مختلف در این باره هستند و ادامه داد که هنوز با کشورهای همسایه افغانستان برای پایگاه نظامی هیچ توافقی صورت نگرفته است.

به گزارش «رویترز»، فرمانده سنتکام همچنین اظهار داشت که هیچ توافقی وجود ندارد که تضمین کند طالبان پس از اول ماه می به نیروهای خارجی در حال خروج حمله نکند.

وی تاکید کرد که نیروهای آمریکایی برای حملات احتمالی آماده هستند.

دولت افغانستان: با خروج نظامیان آمریکایی طالبان دلیلی برای ادامه جنگ نداردطالبان: استقلال و حاکمیت نظام اسلامی دو هدف مهم ما در افغانستان استبلینکن: هیچکس در افغانستان از جمله طالبان نفعی در جنگ داخلی ندارد

فرمانده سنتکام افزود که تا پایان ماه جاری میلادی طرحی را برای نیروهای ضد تروریسم در خارج از افغانستان به وزیر دفاع آمریکا ارائه خواهد کرد و هشدار داد که از بین رفتن شبکه نظامی فعلی آمریکا در افغانستان و توانایی اطلاعاتی موجود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که بیشتر نیروهای قراردادی و همه نیروهای قراردادی آمریکا به همراه نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک خواهند کرد.

این اظهارات حاکی از احتمال ادامه حضور نیروهای قراردادی بین‌المللی حداقل برای مدتی در افغانستان است.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

اعتراضات دانشجویان دانشگاه تگزاس به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیروهای پلیس انجامید.

به گزارش شبکه ای بی سی آمریکا، حداقل 20 دانشجو به دست نیروهای پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعارهای خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: «دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه درهای ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

فرماندار ایالت پنسیلوانیا نیز در واکنش به اتفاقات دانشگاه کلمبیا به سی ان ان گفت که اوضاع در این دانشگاه از کنترل خارج شده است. او نیز این اعتراضات را «یهود ستیزی» قلمداد کرد.

در این میان خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس آمریکا اعلام کرد که 133 نفر از دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه در داخل دانشگاه کلمبیا بازداشت شدند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس