Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@05:33:58 GMT

عکس| رونمایی از سفیدترین رنگ جهان

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۶۸۴

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه پردو در ایندیانای آمریکا پس از ۶ سال موفق به ساخت رنگی شدند که ۹۸ درصد نور را از سطح خود را بازتاب می‌دهد و گرمای مادون قرمز را منحرف می‌کند. این در حالی است که به گفته ژولن روآن (Xiulin Ruan) مولف ارشد این پژوهش، رنگ‌ سفید تجاری موجود در بازار تنها ۸۰ تا ۹۰ درصد نور تابیده شده را بازتاب می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه هنر چاپ لندن، خاصیت منحصربه‌فرد این رنگ جدید ناشی از غلظت بالای یک ترکیب شیمیایی به نام سولفات باریم است که از آن در ساخت کاغذ عکس و لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود.

استفاده از این رنگ احتمالا تاثیر قابل توجهی در مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد داشت؛ زیرا آزمایش‌ها نشان می‌دهد پوشاندن سقف‌ با این رنگ می‌تواند دمای ساختمان را تا ۴ و نیم درجه پایین‌تر از دمای محیط کاهش دهد.

علاوه بر کارکردهای صنعتی و زیست‌محیطی، کارکردهای زیبایی‌شناسانه این رنگ هم توجهات زیادی را به خود جلب کرده است؛ به گفته روآن، یک موزه از همین حالا با این تیم تماس گرفته و می‌خواهد این رنگ را در کنار وانتابلک، مشکی‌ترین رنگ سیاه جهان، به نمایش بگذارد.

حق انحصاری استفاده هنری از وانتابلک که در سال ۲۰۱۴ ابداع شد، به آنیش کاپور هنرمند هندی-انگلیسی اهدا شده است. کاپور آثاری که با این رنگ خلق کرده را برای اولین بار سال آینده میلادی در دوسالانه ونیز به نمایش خواهد گذاشت.

برخلاف ونتابلک، ابداع‌کنندگان سفیدترین رنگ جهان امید دارند امکان استفاده آزادانه از این رنگ را برای همه مصرف‌کنندگان فراهم کنند. همکاری‌ها با یک تولیدکننده آغاز شده و این رنگ احتمالا یک تا دو سال آینده توزیع خواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رنگ رنگ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس

فرانسوی‌ها شکلات‌هایی را با اشکال و نماد المپیک پاریس طراحی کردند. قیمت هر بسته این شکلات‌های مخصوص ۲۲ یورو (حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

دیگر خبرها

  • هلند میزبان آینده‌نگرترین محله جهان
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • رونمایی از مدل موی جدید دیوید بکام + عکس
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن