Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@04:05:49 GMT

کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در حباب ایمن

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۰۷۵۴

کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در حباب ایمن

مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تکواندو آسیا در فضای حباب ایمن و با رعایت بالاترین استانداردها به منظور کاهش امکان شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، طبق اعلام اتحادیه تکواندو آسیا مسابقات کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک در این قاره قرار است 31 اردیبهشت تا 2 خرداد 1400 (21 تا 23 می 2021) به میزبانی "امان" اردن برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزبان به منظور برگزاری این رقابت ها پروتکل های ویژه ای را برنامه ریزی کرده است تا این رقابت ها در فضای حباب ایمن و با رعایت بالاترین استانداردها به منظور کاهش امکان شیوع ویروس کرونا پیگیری شود که در صورت مشاهده علائم کووید 19 مثبت بلافاصله اقدامات پیشگیرانه و درمان توسط کمیته برگزاری انجام خواهد شد.

 

پیش از ورود به حباب ایمن تمامی علائم بهداشتی شرکت کنندگان توسط مسئولان پزشکی کنترل خواهد شد که در صورت ابتلا امکان ردیابی و ثبت را به مسئولان می دهد. لازم است تعهدنامه ای مبنی بر همکاری توسط افراد شرکت کننده پیش از حضور امضا شود تا امکان حضور در مسابقات را داشته باشند.

اما بعد از ورود به این حباب خروج یا ترک محل ممنوع است و تنها در شرایط خاص و با امضاء فرم مخصوص این امکان فراهم می شود و حضور مجدد در حباب ایمن به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. البته شرایط استثنائی در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان تنها در صورت نیاز به فوریت های پزشکی (آسیب ها و خستگی) که به هیچ وجه ریسک ابتلاء سایر شرکت کنندگان را به خطر نیندازد، اجازه خروج از این حباب به همراه پزشکی میزبان امکان پذیر است که باید بلافاصله مدارک حضور در بیمارستان معتبر را تحویل دهند. 

 

شرکت کنندگان باید 72 ساعت قبل از پرواز تست کووید 19 را انجام دهند و در سایت فرودگاه ثبت نام کنند؛ تنها با جواب منفی جواز ورود به اردن را دارند.

بعد از ورود، کمیته استقبال حاضر بوده و به شرکت کنندگان بسته هایی شامل راهنمای حضور در رویداد، راهنمای بهداشتی و ایمن و فرم های اقامت در هتل داده خواهد شد. شرایطی برای هر تیم در نظر گرفته شده و افراد ملزم به استفاده از ماسک N95 و دستکش در اتوبوس هستند تا به هتل برسند. افراد پس از رسیدن  به هتل باید تا زمانی که تایید تست کووید 19 از فرودگاه در اختیار هتل قرار بگیرد در اتاق های خود بمانند و در صورت منفی بودن جواب تست با هماهنگی مسئولان قرنطینه پایان پیدا می کند.

 

سهمیه حضور در سالن ها برای جلوگیری از ازدحام قبل از رقابت ها در اختیار افراد قرار می گیرد و نفرات باید با همراه داشتن کارت وارد سالن شوند. همچنین دو سالن برای تمرین تکواندوکاران در نظر گرفته شده است و تعداد محدودی مجاز به حضور هم زمان در سالن هستند.

همچنین تمامی جلسات به صورت مجازی انجام می شود که یک روز قبل دسترسی در اختیار سرپرست تیم قرار می گیرد. 

 

محل برگزاری مسابقات به مساحت 1040 متر مربع و ظرفیت عادی 1200 نفر است که در شرایط کنونی تنها 60 نفر مجاز به حضور در این محل هستند. شرکت در سالن توسط ماموران کنترل و تیم با مربی و پزشک خود در زمان مقرر حاضر می شوند؛ حضور سایر افراد نیاز به هماهنگی دارد.

تیم ملی تکواندو و پاراتکواندو ایران در بخش زنان با 4 نماینده در این رویداد شرکت خواهد کرد تا سهمیه حضور در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو را کسب کند.

تکواندو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تکواندو المپیک و پارالمپیک شرکت کنندگان حباب ایمن خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم

در فاصله ۱۱۹ روز مانده به بازی‌های پارالمپیک پاریس، سرپرست کاروان ایران آخرین شرایط آماده سازی ورزشکاران اعزامی به این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای کشورمان اظهار داشت: بازی‌های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت‌ترین رویداد‌های ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور یافته است. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردو‌ها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردو‌ها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه‌های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه‌های کسب شده گفت: تاکنون ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پارادو و میدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته‌های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادو و میدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در ۱۰ رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی‌ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردو‌ها و نتایج تست‌های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک‌های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال ۱۴۰۳ افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه‌ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم‌های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می‌شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردو‌های ملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار کرد: اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می‌باشد؛ بنابراین پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردو‌ها برای فدراسیون ها، اعزام به رویداد‌های تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته‌های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون‌ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه‌های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویداد‌های آموزشی به ویژه آموزش‌های ضددوپینگ و همچنین آزمون‌های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون‌های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی‌های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • ۳۸ سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک کسب شده است
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک