Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج‌نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۳۴۳ تن از این حجم بذر ضدعفونی شده را بذر گندم و ۳۶ هزار و ۶۱ تن آن را بذر جو ذکر کرد و افزود: هدف عملیات بوجاری و ضدعفونی کردن بذور گیاهی سالم‌سازی و قوی نمودن دانه با حذف هرگونه آلودگی آن به آفات، بیماری‌ها و یا تخم علف هرز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با توجه به وجود عوامل بیماری‌زا در بذر‌های گیاهی را مسبب کاهش کیفیت محصول است افزود: این عوامل می‌تواند جوانه‌زدن بذر را مختل کند و یا سبب ایجاد بیماری در گیاهچه شود بنابراین در صورت ناسالم و حاوی عوامل بیماری‌زا بودن بذر، کمیت و کفیت محصول کاهش می‌یابد لذا بر همین اساس ضدعفونی نمودن بذر اقدامی ضروری است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ۳۱ هزار و ۷۹۵ تُن از مجموع بذر‌های ضدعفونی شده گندم در این استان توسط کشاورزان به صورت خودمصرفی استفاده شده است. ۳۱ هزار و ۴۹۹ تن و از مجموع بذر ضدعفونی شده جو نیز به همین طریق خودمصرفی توسط کشاورزان بکار کرفته شد.

انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بذر اصلاح شده ضدعفونی و گندزدایی عوامل بیماری زا بذر گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۰۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،در روز پایانی رقابت‌های جهانی تیراندازی در کره جنوبی، تیم ملی کشورمان با ترکیب ساره جوانمردی، محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در ماده تپانچه ۵۰ متر خفیف P۴ موفق به کسب نشان طلا شدند.
بانوی تیرانداز خراسان رضوی دو روز قبل نیز در ماده تپانچه بادی ۱۰۰ متر انفرادی نشان طلا را به دست آورده بود.

دیگر خبرها

  • بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • به چه نانی نان کامل می‌گویند؟/ تاثیر نان‌های کامل در لاغری
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • طلایی شدن بانوی تیرانداز خراسان رضوی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!