Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@09:46:02 GMT

پايش سلامت بيش از 187 هزار مسافر در مرز‌هاي کشور

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۰۰۴

پايش سلامت بيش از 187 هزار مسافر در مرز‌هاي کشور

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت بیش از 187 هزار و 587 مسافر در مرز‌های کشور توسط امدادگران و داوطلبان این نهاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی ولی پور با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از 20 اسفند سال گذشته تا اول اردیبهشت امسال، گفت: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از 28 مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی در 16 استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و 431 نفر از نیرو‌های آموزش دیده جمعیت هلال احمر از 20 اسفندماه سال 99 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: در مدت یادشده 9 هزار و 383 نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شده که 52 نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: 29 هزار و 865 تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در 28 مرز رسمی کشور (16 مرز زمینی، 10 مرز هوایی و دو مرز دریایی) انجام شده است.
وی افزود: این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.
ولی پور ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرز‌های زمینی و گروه‌های 5 نفره در مرز‌های هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می‌گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایش سلامت مسافر جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز در نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081507 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انبار‌های هلال‌ احمر نیاز به تقویت جدی دارند/ وزارت کشور منابع مالی را تامین کند
  • اعزام ۲ کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار اردستان در سال گذشته
  • عکس یادگاری کودکان عضو جمعیت هلال‌احمر با قالیباف
  • مشارکت مردم در حوادث با هلال‌احمر بی‌نظیر است / فعالیت ۳ میلیون داوطلب
  • حسینی در صدر ۶ داوطلب برتر جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۲
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند