Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@12:11:37 GMT

اعطای انشعاب آب به ساختمان‌های جدید از دستور کار خارج شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۰۶۳

اعطای انشعاب آب به ساختمان‌های جدید از دستور کار خارج شد

ایسنا/همدان معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعلام کرد: براساس مصوبات کمیته مدیریت بحران، اعطای انشعابات جدید به پروژه‌های ساختمان‌سازی از دستور کار خارج شده و متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز آب مصرفی خود را از چاه‌های خصوصی تأمین کنند.

حمیدرضا نیکداد از مدیریت مصرف آب به وسیله بهره‌گیری از شیرهای فشارشکن و کنترل‌گرها خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و اُفت حجم ذخایر آبی مدیریت فشار آب در ساعات پایانی شب در دستور کار آبفای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به کاهش ۳۹ درصدی میزان نزولات جوی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و کاهش حجم ذخایر آبی، رخداد سالی دشوار به لحاظ کمبود ذخایر آبی دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه در راستای عبور از شرایط پیش‌بینی شده از ابتدای سال‌جاری جلسات متعددی به منظور مدیریت شرایط برگزار شده است، اضافه کرد: از جمله این جلسات می‌توان به تشکیل کمیته مدیرت بحران و انسجام بخشی آب و آبفا، برگزاری جلسات مشترک با شرکت آب منطقه‌ای و برگزاری نشست مشترک با ستاد مدیریت بحران استانداری همدان اشاره کرد.

نیکداد با اذعان به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان همدان از نخستین ساعات پس از تعطیلات نوروز کمیته‌های مدیریت بحران را تشکیل داد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که منابع آبی استان محدود و منابع آبی جدیدی نیز تعریف نشده، مدیریت مصرف از سوی مشترکین و انجام برنامه های متعدد از سوی شرکت آب و فاضلاب از الزامات است.

وی با تأکید بر اینکه امسال به لحاظ کمبود منابع آبی سال خاصی را پیش روخواهیم داشت، گفت: در راستای مدیریت هرچه شایسته‌تر منابع موجود شرکت آب و فاضلاب همدان ضمن اجرای دستورالعملی، سعی دارد کنترل شرایط موجود را امکان پذیرتر کند.

به پروژه های ساختمان سازی جدید انشعاب داده نمی‌شود

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: در همین راستا و براساس مصوبات کمیته مدیریت بحران، اعطای انشعابات جدید به پروژه‌های ساختمان‌سازی از دستور کار خارج شده و متقاضیان می‌توانند در صورت نیاز آب مصرفی خود را از چاه‌های خصوصی تأمین کنند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای مدیریت مصرف مشترکین، بهره‌گیری از شیرهای فشار شکن و کنترل‌گرها در دستور کار قرار گرفته که بر همین اساس طی ساعاتی مشترکین شاهد افت فشار آب مصرفی در منازل خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که افزایش فشار آب در زمان‌هایی از شبانه‌روز که میزان مصرف مشترکین کاهش می‌یابد، می‌تواند موجب ایجاد آسیب به انشعابات و شبکه و هدررفت آب شود، شیرهای فشارشکن و کنترل‌گرها در ساعات مذکور ضمن کاهش فشار آب، به پرشدن مخازن بالادست برای روز بعد کمک می‌کنند.

 نیکداد با بیان اینکه در حقیقت بهره‌گیری از فشارشکن‌ها به معنای ذخیره و توزیع عادلانه آب در شرایط موجود است، خاطرنشان کرد: چنانچه از شیرهای فشارشکن استفاده نشود، فشار آب در برخی نقاط شهر زیاد و در برخی نقاط دیگر نامناسب است که همین خود مؤید تصمیمات آبفا مبنی بر توزیع عادلانه آب است.

توزیع عادلانه آب همواره در دستور کار ماست

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با نصب ۶۶ دستگاه فشارشکن و ۴۴ دستگاه کنترل‌گر در شهر همدان توزیع عادلانه آب را در وضعیت موجود را در دستور کارداریم، بیان کرد: کنترل‌گرها به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که در ساعات اعمال افت فشار، شهروندان تا طبقه سوم آپارتمان آب با فشار کم و از طبقه سوم به بالا نارسایی‌هایی احساس خواهند کرد که البته عمده اعمال افت فشار در ساعات پایانی شب از ساعات ۱۲ بامداد تا ۴ صبح است در ضمن در تمامی شهرهای استان به جزء شهر همدان بین یک تا پنج کنترل‌گر به منظور مدیریت فشار آب استفاده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه با افت فشار آب در ساعات پایانی شب به وسیله کنترل‌گرها، مخازن ما در روز بعد پرتر خواهند بود، گفت: افت فشار آب بر مبنای نزدیکی یا دوری منزل نسبت به فشارشکن‌ها حادث می‌شود و برهمین اساس هرچه منزل مسکونی از کنترل‌گر و فشارشکن دورتر باشد، افت فشار دیرتر و هرچه نزدیکتر باشد افت فشار آب  توسط شهروندان زودتر احساس می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از این امکانات موجب می‌شود تا چنانچه با شرایط بحرانی مواجه شدیم مدیریت امکان پذیرتر شود، اظهار کرد: درشرایط بحرانی امکان استفاده از کنترل‌گرها و شیرهای فشارشکن دو تا سه مرتبه در طول شبانه‌روز میسر است. چنانچه همکاری مشترکین با شرکت آب و فاضلاب بیشتر باشد افت فشار آب مصرفی تنها یک مرحله در طول شب اتفاق می‌افتد.

۴۰ درصد حجم سد اکباتان خالی است

نیکداد در بخش دیگری با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی شرکت آب منطقه ای، در حال حاضر تنها ۶۰ درصد از حجم سد اکباتان پر است، مطرح کرد: براساس گزارشات دریافتی هم اکنون حجم ذخایر آبی سد اکباتان در حدود ۲۰ میلیون مترمکعب است.

وی با ارائه این توضیح که در حال حاضر هیچ گونه منبع آبی جدید و جایگزینی وجود ندارد، اظهار کرد: رودخانه عباس‌آباد، رودخانه خاکو و سد آبشینه بخش دیگری از ذخایر آبی ما را تشکیل می‌دهند که در صورت عدم بارش ذخایر رودخانه‌ای نیز از دسترس خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قطع آب در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیست، ادامه داد: با توجه به اینکه در ۹ سال گذشته شرکت آبفا از قطع آب مشترکین در شرایط مشابه جلوگیری کرده است، در حال حاضر نیز تنها مدیریت فشار را در برنامه‌های خود لحاظ کرده و امیدواریم که با عنایت خداوند و همکاری مردم فهیم از قطع آب در تابستان سال‌جاری نیز خودداری کنیم.

روستائیان ۴ تا ۸ برابر الگوی مصرف، آب برداشت می‌کنند

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه به مصرف آب در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه مصرف آب در روستاها چهار تا هشت برابر الگوی مصرف است که این خود در کاهش ذخایر آبی تأثیرات مخربی دارد.

وی بر لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین شهری و روستایی تأکید کرد و افزود: از مشترکین روستایی تقاضا داریم به منظور امورات غیر از شرب، از آب غیرشرب استفاده کنند تا مدیریت مصرف در روستا نیز اتفاق بیفتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای همدان، نیکداد همچنین به مجموعه اقدامات در دستورکار شرکت آبفای استان به منظور فرهنگسازی وآگاهی بخشی به مشترکین اشاره کرد و گفت: در همین راستا حضور مبلغین در مساجد، مراکز عمومی و روستاها، بهره‌گیری از رسانه‌های عمومی نظیر صداوسیما و جرائد و استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور آگاهی بخشی به هم استانی‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فشار آب شرکت آب و فاضلاب سد اکباتان همدان قطعی آب استانی اقتصادی انشعاب غیرمجاز مصرف آب منابع آبی توزیع عادلانه آب شیرهای فشارشکن مدیریت بحران دستور کار بهره گیری شیرهای فشار مدیریت مصرف افت فشار آب حال حاضر فشار آب ذخایر آبی آب مصرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز

 فرج‌نیا اظهار کرد: بر اساس قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از برق بدون دریافت انشعاب قانونی و هرنوع تصرف یا تغییر در وضعیت کنتور برق جرم بوده و بر اساس ضوابط با آن برخورد می شود.

وی افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز موجب اختلال در برق رسانی و تحمیل فشار به شبکه برق و آسیب به وسایل برقی شهروندان می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود و در این راستا با تلاش همکاران شرکت در واحد برق‌های غیرمجاز ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز در مناطق تحت پوشش برق تبریز طی فروردین ماه امسال شناسایی و قطع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ماجری پیامک ذخیره‌سازی آب چه بود؟