Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@21:04:23 GMT

بی‌توجهی مدیران ورزشی خراسان شمالی به رشته فوتوالی رسید

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۱۴۴

بی‌توجهی مدیران ورزشی خراسان شمالی به رشته فوتوالی رسید

مصطفی احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عدم حمایت از رشته فوتوالی در خراسان شمالی اظهار داشت: هیچ اولویتی در استفاده از زمین ساحلی موجود در محل بوستان شهربازی بجنورد و مردمی که برای تفریح از این فضا بهره می‌برند وجود ندارد.

بازیکن تیم فوتوالی خراسان شمالی تصریح کرد: متأسفانه در نگاه مدیران ورزش استان تأمین امکانات اولیه جهت ورزش حرفه‌ای در حیطه وظایف آن‌ها تعریف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پس از پایان ماه مبارک رمضان افزود: این مسابقات در واقع حکم کسب سهمیه لیگ برتر را دارد.

احمدی در ادامه خاطر نشان کرد: یک از معاونین اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی حمایت‌های مجموعه ورزشی استان از تیم فوتوالی را منوط به هزینه‌های ابتدایی حضور در لیگ عنوان کرد و تاکید کرد که کمک مالی جهت حضور در لیگ میسر نیست.

فوتوالی ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما مانند فوتبال با پا بازی می‌شود. زمانی امتیاز به دست می‌آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و یا نتواند توپ فوتوالی را برگشت دهد.

ارتفاع تور در زمین فوتوالی به ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر می‌رسد. یکی از مهمترین قوانین فوتوالی این است که توپ باید حداکثر با سه ضربه وارد زمین تیم مقابل شود. در واقع وقتی توپ وارد زمین می‌شود هر فرد اجازه این را دارد که تنها یک بار به توپ ضربه بزند.

از اوایل سال ۱۳۸۷ ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی درآمد. ایران پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال کرد. سازمان تربیت بدنی در اواسط سال ۱۳۸۷ رشته فوتوالی را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۹۰ با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی قرار گرفت.

کد خبر 5194315

منبع: مهر

کلیدواژه: فوتوالی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی انتخابی تیم ملی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر زلزله گناوه واکسن کرونا روز ارتش ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان ارتش جمهوری اسلامی ایران محدودیت های کرونایی اردبیل خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: هشدار نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در استان صادر شد.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روز پنج‌شنبه در خراسان شمالی صادر شده است.

وی افزود: وزش باد شدید، رگبار باران، تگرگ و مه آلودگی از مخاطرات این سامانه است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد و بخش‌هایی از گرمه، جاجرم و بجنورد تحت تأثیر این سامانه خواهند بود.

هاشمی عنوان کرد: کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن رواناب و خسارت به سازه‌های موقت نیز تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751684

دیگر خبرها

  • دولت تامین نیاز قهرمانان ملی را از اولویت‌ها می‌داند
  • هشدار هواشناسی سطح نارنجی در خراسان شمالی صادر شد
  • تجلیل از ۱۰۰ دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان
  • رفع هشت نقطه پرحادثه در شبکه راه‌های خراسان شمالی
  • ببینید | طوفان شن وحشتناک با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعتی در خراسان شمالی!
  • هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • تجمع مردمی حمایت از اجرای طرح نور در مرکز خراسان شمالی
  • حسینی: والیبال ایران باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • مشارکت ۲۱ هزار نفر در ورزش شهروندی/ هدف شهرداری همدان سازندگی است
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)