Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:44:40 GMT

المپیک میدان شگفتی‌هاست/ هشدار به تکواندوکاران ایران

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۲۳۷

المپیک میدان شگفتی‌هاست/ هشدار به تکواندوکاران ایران

یوسف کرمی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: مسابقات قهرمانی اروپا در کلاسی متفاوت با سالهای گذشته برگزار شد. وقتی تکواندوکارانی از بلاروس، لهستان، فرانسه و دانمارک با شکست قهرمانان عنوان دار موفق به کسب مدال طلا می‌شوند، یعنی تکواندو در قاره سبز به خوبی راه خود را پیدا کرده است.

وی افزود: در این مسابقات و در وزن ۵۸- کیلوگرم نماینده فرانسه قهرمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکواندوکاری ششدانگ با تنوع تکنیکی بالا که در چند تورنمنت هم عملکرد خوبی داشت که می‌تواند معادلات این وزن در بازی‌های المپیک را برهم بزند و با بازی‌های خوبی که از او دیدم، توان کسب سهمیه و حتی رسیدن به مدال المپیک را نیز دارد.

دارنده نشان برنز المپیک با بیان اینکه المپیک میدان شگفتی هاست، اظهار داشت: در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو کمتر کارشناسی فکر می‌کرد که تکواندوکاران ساحل عاج، آذربایجان، اردن و یا حتی چین به مدال طلا برسند. المپیک قابل پیش بینی نیست و در کنار مسائل فنی، مسائل روحی روانی خیلی اهمیت بالاتری دارد. بارها هم در مصاحبه‌های خود این تذکر را کادر فنی و مسئولان فدراسیون داده ام که به این مسائل در مسیر آماده سازی تکواندوکاران المپیکی توجه ویژه ای شود.

کرمی ادامه داد: تکواندو اروپا به سرعت در حال پیشرفت است. اینجا تقریباً هر هفته یک تورنمنت سطح بالا برگزار می‌شود که تکواندوکاران دائم در حال تمرین و مسابقه هستند و این موضوع اهمیت بالایی دارد. این در حالیست که در آسیا شاید در سال سه یا چهار تورنمنت داشته باشیم. همیت فعال بودن باعث شده که تکواندو این قاره سبقت گرفته و معتقدم در شرایط فعلی یک سروگردن از تکواندو آسیا بالاتر است. اگر پیش از این شاهد تک ستاره‌هایی در برخی کشورهای اروپایی بودیم، الان هر تیم چند تکواندوکار آماده در ترکیب دارد.

وی ادامه داد: بارها و بارها مسائلی را مطرح کرده ام که باعث ناراحتی دوستان در فدراسیون شده است، برای من تکواندو و موفقیت ایران اهمیت دارد. اگر می‌خواهیم در المپیک و پس از آن در مسابقات معتبری چون قهرمانی جهان موفق باشیم باید به حرف زدن پایان داده و با برنامه ریزی دقیق تلاش کنیم. با اتفاقاتی که طی چند مدت اخیر شاهد بودیم، شرایط خوبی را برای تکواندو کشورم متصور نیستم. برای ماندن در سطح یک تکواندو دنیا باید از همه پتانسیل موجود استفاده کنیم. با تکروی نمی‌توان به جایی رسید. باید از تجربیات این همه قهرمان جهان و المپیک بهترین بهره را ببریم.

کرمی به نتایج شاگردان خود در صوفیه هم اشاره کرد و گفت: سه تکواندوکار از باشگاه من در این مسابقات حضور داشتند که عملکرد نسبتاً خوبی داشتند. چون مربی ملی نبودم، اجازه نشستن روی صندلی مربیگری را نداشتم. یک تکواندوکار هم در بخش تیم فدراسیون جهانی بود که به لحاظ آمادگی بدنی شرایط خوبی نداشت. ولی الان روزانه دونوبت تمرین می‌کنیم تا در رقابتهای انتخابی المپیک عملکرد بهتری داشته باشیم.

کد خبر 5193409

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو یوسف کرمی کسب سهمیه المپیک لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد تیم فوتبال فولاد خوزستان تیم فوتبال گوا هند تیم ملی فوتسال ایران تیم فوتبال الشرطه عراق قهرمانی آسیا فوتسال مهدی طارمی والیبال کسب سهمیه المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، شمشیربازی ایران در اسلحه‌های اپه مردان و زنان، فلوره مردان و زنان و سابر زنان دنبال سهمیه المپیک پاریس بود که در هیچ‌کدام موفق به گرفتن سهمیه نشد.

محمد اسماعیلی تنها بازیکن ایرانی بود که در انتخابی المپیک قاره آسیا تا نزدیکی گرفتن سهمیه المپیک پیش رفت اما در مرحله نیمه نهایی شکست خورد و با وجود گرفتن مدال برنز مشترک اما از رسیدن به سهمیه المپیک در اسلحه اپه بازماند.

اپه و فلوره ایران آخرین باری که توانستند سهمیه بگیرند در المپیک ۱۹۷۶ مونترال بود و با توجه به اینکه در المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم سهمیه به دست نیامد این حسرت تا المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس ۵۲ ساله می‌شود.

اپه پتانسیل نتیجه گرفتن دارد

حامد صداقتی، سرمربی تیم اپه ایران، در مورد نرسیدن به سهمیه المپیک بیان کرد: نتیجه‌ای که محمد اسماعیلی گرفت، نزدیک‌ترین قدمی بوده که در اسلحه اپه به سمت گرفتن سهمیه المپیک برداشته شده است. اسماعیلی به دلیل کم‌لطفی برخی دوستان مدتی از تمرین و مسابقات دور بود و زمانی که برگشت در مسابقات انتخابی المپیک با تمام توان و غیرتش بازی کرد و با اختلاف یک ضربه نتیجه را واگذار کرد. در واقع جای امیدواری برای آینده اپه وجود دارد.

صداقتی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوهای داخلی و مسابقات بین المللی به اندازه کافی برای حضور در انتخابی المپیک داشتند؟ تاکید کرد: مسابقات و اردوهای داخلی را داشتیم و به کمپ بین المللی گرجستان رفتیم و با تیم‌ها و بازیکنان قوی تمرین کردیم. یک کمپ و مسابقه هم در آلمان برنامه‌ریزی کرده بودیم اما به بازیکنان ویزا ندادند. اگر به آلمان می‌رفتیم تجربه خوبی در آستانه انتخابی المپیک بود.

سرمربی اپه در مورد آینده این اسلحه گفت: همیشه جا برای بهتر شدن و پیشرفت است اما محمد اسماعیلی و تیم اپه نشان دادند پتانسیل گرفتن نتیجه را دارند. تیم اپه با سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر در دوره بعد المپیک راحت‌تر به سمت سهمیه المپیک می‌رود. سعی می‌کنیم تیم خوبی را در اسلحه اپه داشته باشیم. برنامه‌ریزی ما بلندمدت است و امیدواریم در نهایت بازیکنان به حقشان برسند.

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست
  • هشدار ناجی بارسا: ما باید زیاد گل بزنیم!
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد