Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:40:36 GMT

روایت تسنیم از تعطیلی بازار یاسوج و دست خالی کسبه

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۲۳۹

روایت تسنیم از تعطیلی بازار یاسوج و دست خالی کسبه

گروه استان‌ها_ با قرمز شدن وضعیت کرونایی کهگیلویه و بویراحمد، بازار شهرهای مختلف را تعطیل کرده‌اند ولی کسبه از دست خالی نالان هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا بیش از یک‌سال است که زندگی جامعه بشری را در سراسر دنیا تحت شعاع قرار داده، و بسیاری از فعالیت‌ها را با محدودیت مواجه کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا کارشناسان بهترین راه مقابله با کرونا را در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها عنوان کردند، موضوعی که تجربه آن در برخی از مناطق جهان باعث شد تا میزان تلفات به‌صورت محسوسی کاهش پیدا کند.

سال گذشته با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور شرایط کرونا رو به بهبودی گذاشته بود و بسیاری از مناطق در کشور در وضعیت مطلوب زرد و آبی و حتی سفید قرار گرفته بودند.

بعد از ورود مناطق مختلف کشور به وضعیت مطلوب کرونایی متأسفانه عادی‌انگاشتن کرونا و افزایش بی‌توجهی به ویروس کرونا باعث شد که وضعیت کرونا در برخی مناطق نظیر استان خوزستان قرمز شود.

با ورود استان خوزستان به وضعیت قرمز کرونایی، زنگ خطر برای سایر استان‌ها به صدا درآمد و استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل نزدیکی به این استان و گستردگی مراودات بیش از هر منطقه‌ای در معرض ورود به وضعیت قرمز قرار گرفت.

با همه هشدارها از طرف مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان گچساران در این استان در اواسط بهمن ماه سال گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

هر چه به پایان سال 99 نزدیک‌تر می‌شدیم تعداد مناطق با وضعیت قرمز در کشور افزایش پیدا می‌کرد و متأسفانه تعطیلات عید نوروز و عدم رعایت دستورالعمل‌ها باعث شد تا در نیمه دوم فروردین ماه شاهد ورود اکثر مناطق کشور به وضعیت قرمز کرونایی باشیم.

در نیمه اول فروردین ماه دو شهرستان بزرگ دیگر استان کهگیلویه و بویراحمد (بویراحمد و کهگیلویه) نیز در ردیف مناطق با وضعیت قرمز قرار گرفتند و روز به روز بر تعداد مبتلایان به کرونا افزوده شد و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان از مرر 530 نفر گذشت.

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا مرحله دوم محدودیت‌های کرونایی بعد از تعطیلات عید نوروز در اکثر مناطق کشور به مدت دو هفته در دستور کار ستاد مبارزه با کرونا قرار گرفت و هم‌اکنون بیش از ده روز از اعمال اولین محدویت‌های گسترده در سال جدید می‌گذرد.

اصناف شهر یاسوج که در مدت بیش از یک‌سال شیوع ویروس کرونا متحمل خسارات زیادی شده‌اند دیگر توان ورود ضرر را ندارند و خواستار اعمال تمهیدات لازم برای جبران خسارت هستند.

یکی از فروشندگان موبایل در شهر یاسوج گفت: ماهیانه سه میلیون تومان کرایه پرداخت می‌کنم و بیش از صد میلیون چک در موعد سررسید دارم که با اعمال محدودیت‌ها از پرداخت بدهی ناتوان هستم.

فرمانده سپاه مازندران: اقشار 22 گانه بسیج برای مهار کرونا در استان پای کار شدندآثاری از کاهش روند بیماری کرونا در استان زنجان مشاهده نشده استتصمیمات جدید برای اعمال محدودیت‌های کرونایی در کردستان؛ ممنوعیت تردد در مرز باشماق 2 هفته تمدید شد

محمد فروشنده پوشاک گفت: ما نیز نگران شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان خود و دیگران هستیم، اما آیا کسی نگران بدهی، اجاره و مخارج زندگی ما است؟

سعید فروشنده کفش با نشان دادن پیامک‌های بانکی مبنی بر پرداخت اقساط عقب مانده، گفت: چرا باید کسبه بازار بار بی‌توجهی دیگران را بکشند، چرا دولت چاره‌ای برای مهلت دادن به مردم برای پرداخت تسهیلات بانکی اتخاذ نمی‌کند؟

اکثر بازاریان شهر یاسوج از فشار بانک‌ها و صاحبان املاک برای پرداخت بدهی‌ها گلایه دارند و خواستار چاره‌اندیشی دولت هستند.

انتهای پیام/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد شیوع ویروس کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از توزیع روزانه چهار تن گوشت گرم گوسفند و گوساله در بازار روزهای زیرپوشش خبر داد. - اخبار استانها -

حسین علی‌زینلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار و به منظور کنترل نوسانات قیمت و تنظیم بازار و هماهنگی با همکاران محترم در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، سهمیه‌ای به بازارهای سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج اختصاص یافته است.

وی افزود: توزیع گوشت نیم شقه ران گوسفندی به قیمت 297 هزار تومان، نیم شقه سر دست گوسفندی 292 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله وارداتی به مبلغ 299 هزار تومان، سردست گوساله 298 هزار تومان، گردن گوساله 290 هزار تومان، ران گوساله 303 هزار تومان، قلوه گاه گوساله 285 هزار تومان در بازارها آغاز شده و تا تعدیل قیمت‌ها این توزیع ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج بیان داشت: شهروندان برای خرید محصولات مورد نظر و سایر مایحتاج مورد نیاز خود می‌توانند همه روزه در ساعت فعالیت بازارها به غرفه‌های عرضه‌کننده بازارها مراجعه کنند.

زینلی‌زاده تأکید کرد: این توزیع با هدف تأمین نیاز متعارف خانوارها برنامه‌ریزی شده و به تقاضای خرید عمده پاسخ داده نمی‌شود.

رشد 43 درصدی تولید مرغ در استان البرز دستور ویژه استاندار البرز در راستای نظارت و تنظیم بازار

وی اضافه کرد: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز و مرغ در واحدهای صنفی سطح شهر رو به کاهش است و این امر به منظور ایجاد تعادل هر چه بیشتر و مهار قیمت در بازار و برای اینکه همه شهروندان بتوانند بخشی از سبد پروتئینی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج با بیان اینکه در صورت تخصیص سهمیه جدید، اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد، گفت: این توزیع تا زمان تنظیم بازار و کاهش بیشتر قیمت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • دیدافقی درشهر یاسوج تا۱۰۰متر کاهش یافت/هشدار قرمز بارشهابرای فردا
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت