Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه گفت: بازگشایی گذرگاه"پیشین" به عنوان سومین مرز مشترک ایران و پاکستان می‌تواند طلیعه‌ای از آینده‌ای روشن برای همکاری فزاینده اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی در مراسم  افتتاح گذرگاه مرزی پیشین – مند با قدردانی از دولت پاکستان و وزیر تولیدات دفاعی و سایر مقامات این کشور برای حضور در مراسم افتتاحیه، اظهار کرد: بازگشایی گذرگاه مرزی پیشین - مند به عنوان سومین مرز رسمی میان دو کشور دوست و همسایه با گذشت کمتر از 4 ماه از مراسم قبلی بازگشایی ریمدان - گبد، می‌تواند طلیعه‌ای از آینده‌ای روشن برای همکاری فزاینده اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایران با همسایگان روابط خویشاوندی و برادری دارد و در این زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی نزدیک با همسایگان به مثابه رویکردی کلان‌نگر و همه‌جانبه در ذیل سیاست خارجی کلان کشور  تعریف شده  و متکی بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور به ویژه نواحی مرزنشین برای تعمیق این پیوند به صورت دو جانبه و چند جانبه در قالب همکاری های منطقه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه کشور پاکستان با 595 کیلومتر مرز مشترک و یکی از پرجمعیت‌ترین همسایگان ایران و با اشتراکات قومی و فرهنگی همواره از جایگاه و منزلت بالایی برای مردم و دولتمردان ایران برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بیشمار مرزی بر خوردار است، گفت: گسترش نقاط نقاط مرزی بین دو کشور با هدف ایجاد بازارهای مرزی بیشتر، مجتمع های تولیدی - صنعتی و به تبع آن شهرک‌های مسکونی و آبادانی استان‌های همجوار و توسعه اقتصادی منطقه رفاه و سعادت ساکنین استان‌های دو کشور، در پایداری صلح تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این موارد از برنامه‌های مهم دولت ایران خواهد بود و یقین است که دولت‌های ایران و پاکستان همزمان با افتتاح گذرگاه پیشین - مند و امضای سند همکاری برای فعالیت بیشتر و بهتر بازارچه‌های  مرزی بین دو کشور اهداف مشترکی را دنبال خواهند کرد. مهمترین این اهداف تامین امنیت و رونق اقتصادی و رفاه عمومی مناطق مرزی از طریق توسعه تجارت سامان‌مند است.

اسلامی افزود: امیدوارم موقعیت منحصر به فرد نقطه‌ مرزی پیشین - مند و نزدیکی این گذرگاه به بندر کراچی به عنوان اصلی‌ترین بندر کشور پاکستان این امکان را فراهم کند که ترانزیت کالا از این مرز افزایش یافته و رونق تجارت و ایجاد اشتغال را برای مردم منطقه به ارمغان آورد.  بازگشایی گذرگاه‌های ریمدان - گبد و پیشین - مند می‌تواند گام مؤثری در مقابله با توسعه‌نیافتگی و تبعات آن همچون پدیده‌های شوم افراط‌گرایی و قاچاق باشد و از این رو از مسئولین محلی و استانی تقاضا دارم با بذل توجه نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در این دو گذرگاه از هیچ تلاشی فروگذاری نداشته باشند.

وی یادآور شد: همان‌گونه که در زمان افتتاح گذرگاه ریمدان - گبد نیز اعلام شد، به عنوان مقام رئیس طرف ایرانی کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، توسعه همه جانبه همکاری های ایران و پاکستان در برنامه قرار دارد. به این ترتیب مجددا آمادگی خودمان را برای برگزاری بیست و یکمین اجلاس کمسیون همکاری های مشترک اقتصادی در کشور در سه ماه آینده اعلام می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایران و پاکستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد

رئیس هیئت کشتی استان فارس گفت که محمدعلی گرایی از ابتدا برنامه‌ای برای حضور در وزن ۸۲ کیلو نداشته و به فکر حضور در المپیک بوده است. - اخبار ورزشی -

ساسان خوبیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه گفته شده محمدعلی گرایی باوجود شانسی که کادرفنی تیم ملی به او برای عضویت در وزن 82 کیلوگرم تیم ملی داده، قصد حضور در این وزن را ندارد؛ اظهار داشت: علی کشتی‌گیر 77 کیلوست، طبق صحبتی که با حسن رنگرز و فدراسیون داشتیم قرار شد به اردو برود. اصلا هم بحث 82 کیلوگرم مطرح نیست چون المپیک در پیش بوده و 77 کیلو وزن المپیکی است.

وی درباره اینکه فدراسیون پیش از این اعلام کرده بود هر کسی در گزینشی آسیایی سهمیه المپیک بگیرد، خودش ملی‌پوش المپیک خواهد شد و حالا امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو ملی‌پوش شده است، گفت: اگر قرار است حضور در المپیک براساس سهمیه باشد که رضا گرایی هم خودش سهمیه المپیک را گرفته و چرا برای او مسابقه انتخابی گذاشته شده؟ پس او هم انتخاب است، خصوصا اینکه هم طلای المپیک قبلی را دارد و هم در این سه سال از مسابقات جهانی با مدال برگشته، ما روی بحث انتخابی محمدرضا گرایی بحثی نداریم، همیشه از قانون هم تمکین می‌کنیم. برای او انتخابی گذاشته‌اند، او هم کشتی می‌گیرد، بحث این است که در 77 کیلو هم باید انتخابی گذاشته می‌شد.

رئیس هیئت کشتی استان فارس ادامه داد: کشتی؛ والیبال و بسکتبال و فوتبال نیست که مربی تشخیص دهد این بازیکن از او بهتر است، بهتر بودن در کشتی و ورزش‌های انفرادی، در مبارزه مشخص می‌شود. از طرفی هم علی گرایی بهترین 77 کیلوگرم ایران است و المپیک هم جای باتجربه‌هاست. در استان فارس دو تا از بهترین‌های 77 کیلو را داریم، گرایی و مختاری که در تورنمنت وهبی‌امره کاویانی‌نژاد را برده و کاویانی‌نژاد هم عبدی را حذف کرده بود ولی در چرخه‌ای که اعلام شد، هیچ‌کدام از آنها شانسی ندارند.

خوبیاری یادآور شد: مختاری صرفا به اردو دعوت شده و راهی برای او درخصوص المپیک باز نیست. تعلیقش را برداشتند چون اتحادیه جهانی او را محروم نکرد. وقتی فرنگی‌کار 44 ساله آمریکایی می‌تواند در مسابقات انتخابی کشورش شرکت کند، یا رستم آساکولوف با 39 سال سن سهمیه المپیک می‌گیرد و لوپز 42 ساله برای تصاحب پنجمین طلای المپیکش به پاریس می‌آید، چرا باید در 77 کیلو جلوی محمدعلی گرایی را بگیریم و انتخابی در این وزن گذاشته نشود؟ المپیک میدانی نیست که حق حضور در آن را از کسی بگیریم.

وی درباره اینکه آیا محمدرضا گرایی هم از اینکه برایش با سعید اسماعیلی مبارزه انتخابی در نظر گرفته شده، ناراحت است؟، گفت: مخالفتی که هست در رابطه با چگونگی اجرای قانون است، وقتی به علی گرایی می‌گویید برو به امید خدا و شانسی برای المپیک به او نمی‌دهید، از آن سو به رضا گرایی می‌گویید انتخابی بده، این خوب نیست، چون شرایط این دو وزن با هم مساوی است. هم محمدعلی گرایی محروم بوده و هم سعید اسماعیلی، اما به اسماعیلی فرصت حضور در مسابقات داده شد و حالا هم به انتخابی با رضا گرایی رسیده، اما محرومیت محمدعلی گرایی که تمام شد به او دیگر فرصتی داده نشد و تصمیم گرفتند که فقط در 82 کیلو می‌تواند شانس خود را امتحان کند. ما گفتیم محرومیتش که تمام شد او را به یک تورنمنت بفرستید و وضعیتش را ببینید، گفتند دو سال نتیجه نگرفته، اما آیا او در این سال‌ها بدون انتخابی ملی‌پوش شده؟ بهترین نفر 77 کیلوگرم ایران بوده که به عضویت تیم ملی درآمده است.

پیشکسوت کشتی فارس تاکید کرد: حتما موضوع را از طریق فدراسیون پیگیری می‌کنیم. هر روز دو سه ساعت باید در شیراز جواب تلفن مسئول و غیرمسئول را بدهم که چه اتفاقی افتاده، ما استانی هستیم که سبقه کشتی فرنگی داریم. ناراحتی دیگر ما هم از این است که استان فارس با وجود داشتن 9 کشتی‌گیر در همین اردو، یک مربی در کادرفنی ندارد. در تیم ملی جوانان هم همینطور است. ما عضو ثابت کادرفنی تیم ملی نداریم. بعد همه این موارد را که پازل‌‌وار کنار هم می‌چینیم به این می‌رسیم که چرا کادرفنی تیم ملی فقط از دو استان تشکیل شده؟ مربی‌ای از استان فارس کاندیدای حضور در المپیک نیست و چرا اصلا نباید ما یک مربی در کادرفنی داشته باشیم؟

خوبیاری گفت: خلاصه کلام ما اینکه وقتی برای رضا گرایی با طلای المپیک و 3 نشان طلا، نقره و برنز جهانی مسابقه انتخابی برگزار می‌شود، باید برای بقیه هم انتخابی بگذاریم که حق حضور در المپیک را به راحتی از دست ندهند. المپیک جای باتجربه‌هاست. امیدوارم تصمیمی گرفته شود که حقی از کسی ضایع نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند