Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، پیمان حصادی میزان سطح قرارداد کشت چغندرقند بهاره در سال زراعی جاری را نزدیک به ۹۲ هزار هکتار و میزان سطح کشت را نزدیک به ۷۸ هزار هکتار عنوان کرد.

وی افزود: میزان قرارداد کشت چغندرقند بهاره تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل در همین تاریخ ۲۰ درصد و میزان سطح زیر کشت ۳۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصادی ابراز امیدواری کرد که روند کشت چغندر بهاره تا پایان فصل کشت ادامه یابد.

وی درباره قیمت خرید چغندرقند اظهار داشت: این محصول بر مبنای درصد عیار قند ۱۶ از چغندرکاران خریداری می‌شود و این در حالی است که متوسط عیار قند کشور بیش از ۱۷ است.

مجری طرح چغندر وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هر واحد افزایش عیار قند نزدیک به ۲۰۰ ریال به قیمت چغندرقند می‌افزاید.

وی اذعان داشت: با توجه به افزایش متوسط عیار قند و با احتساب جوایز تولید مبنی بر ۲۰ کیلو گرم تفاله خشک و ۲ کیلو گرم قند یا شکر به ازای هر تن تحویل چغندرقند، کشت و تولید این محصول در هر کیلو گرم برای کشاورزان درآمد ناخالص نسبتاً مطلوبی ایجاد می‌کند.

حصادی افزود: با توجه به عملکرد بالای چغندر قند، میزان درآمد خالص آن برای کشاورزان مقرون به صرفه است و از کشت آن استقبال می‌شود.

وی افزایش عملکرد محصولی که بعد از چغندر قند کشت می‌شود، کاهش جمعیت علف‌های هرز به ویژه نازک برگ‌ها و برخی آفات و بیماری‌ها را از مزایای کشت این محصول برشمرد و گفت: کشاورزان هر سال کشت چغندرقند را در الگوی کشت خود قرار می‌دهند.

کد خبر 5194500

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چغندرقند خرید تضمینی چغندرقند قیمت دلار بورس تهران شاخص کل بورس تولید نفت بانک مرکزی ایران نرخ خرید تضمینی گندم قیمت نفت سازمان بورس و اوراق بهادار وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا قیمت مرغ قیمت طلا سهام عدالت قیمت یورو کشت چغندرقند کشت چغندر عیار قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم