Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:47:54 GMT

مالزی برای ورود ناظران به میانمار تلاش می کند

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۶۳۰

مالزی برای ورود ناظران به میانمار تلاش می کند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رادیو آسیای آزاد، هشام هشام الدین وزیر خارجه مالزی همچنین اعلام کرد که محی الدین یاسین نخست وزیر مالزی در نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا در جاکارتا شرکت خواهد کرد. محی الدین یکی از چهار روسای کشورهایی است که تا کنون حضور آنها در نشست  آسه آن تایید شده است.

مین اونگ هلانگ رئیس دولت نظامی میانمار هم در نشست آسه آن شرکت می کند و انتظار می رود این نشست به بحث درباره ناآرامی پس از کودتا در میانمار بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشام الدین به خبرنگاران گفت: امیدواریم با بحثها و گفتگوها در جاکارتا، میانمار با پذیرش نمایندگانی از آسه آن برای نظارت و کمک به بازگشت میانمار به شرایط عادی موافقت کند.

در ناآرامی های پس از کودتای اول فوریه / ۱۳ بهمن در میانمار تا کنون بیش از ۷۰۰ تن کشته شده اند که بیشتر آنان معترضان مخالف با کودتا بوده اند.

هشام الدین گفت که اواخر وقت سه شنبه در گفتگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل بر موضع مالزی در خصوص میانمار تاکید کرده و گفته است که خشونتها باید متوقف و تمام زندانیان سیاسی آزاد شوند. وی همچنین تاکید کرد که نمایندگان آسه آن باید با نمایندگان تمام طرفها دیدار کنند.

مالزی و اندونزی خواستار برگزاری اجلاس سران آسه آن برای بررسی بحران در میانمار شده اند و سنگاپور نیز از این درخواست قویا حمایت کرده است. دبیرخانه آسه آن در جاکارتا روز سه شنبه بطور رسمی تایید کرد که این نشست روز شنبه برگزار خواهد شد.

تاکنون حضور سران اندونزی ، مالزی ، برونئی و کامبوج در نشست روز شنبه آسه آن تایید شده است. دفتر نخست وزیر تایلند اعلام کرده که او شرکت نخواهد کرد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه از اینکه آسه آن به علت اختلافات نتوانسته واکنش یکپارچه و واحدی در قبال میانمار داشته باشد ابراز ناامیدی کرده بود.

میانمار از زمان کودتای ۱۳ بهمن در شرایط فوق العاده سراسری بوده است و رهبران ارتش مسئولیت تمام امور دولتی را در دست دارند. شبکه تلویزیون دولتی میانمار اواخر اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد حاکمان نظامی در بخش های زیادی از شهر یانگون بزرگترین شهر این کشور و برخی مناطق دیگر حکومت نظامی اعلام کرده اند.

 ارتش میانمار که در مدت زیادی از ۶۰ سال گذشته حاکم این کشور بوده اما در یک دهه گذشته تا حدی قدرت را به غیرنظامیان داده بود، همواره با گروه های قومی در نبرد بوده و در سال ۲۰۱۷ کارزار پاکسازی قومی را علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در غرب کشور اجرا کرد و هزاران تن را به قتل رساند و ۷۰۰ هزار نفر را مجبور به مهاجرت به بنگلادش کرد که در شرایط دشواری به سر می‌برند.

برچسب‌ها میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور میانمار اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا کوالالامپور اخبار کنکور آسه آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس

در تنیس اوپن مادرید چهره های آشنایی دیده می شوند.

طرفداری | زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور در جریان بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید با هم ملاقات کردند.

در جریان مسابقات تنیس اوپن مادرید، رافائل نادال مقابل الکس دی مینور قرار گرفته است. این بازی که کمتر از یک ساعت از شروع آن می گذرد، تماشاگران ویژه ای دارد که در بین آن ها زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور نیز به چشم می خورند.

زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور

 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • معرفی داوران و ناظران هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال مردان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • زین الدین زیدان و وینیسیوس جونیور، تماشاگران ویژه بازی رافائل نادال در تنیس اوپن مادرید + عکس
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نکونام بازیکن حاشیه‌ساز استقلال را تنبیه نکرد!
  • علاقه عجیب شهید زین‌الدین به یک شهید