Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@00:47:03 GMT

واکنش‌ها به ادعای دستکاری جداول بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۱۷۹۹

واکنش‌ها به ادعای دستکاری جداول بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در بررسی بودجه ۱۴۰۰ هیچ تصمیمی، بدون‌مجوز از اعضای کمیسیون و نمایندگان در صحن‌علنی گرفته نشده و ادعای دستکاری جداول بودجه خلاف واقع است.

به گزارش ایرنا، مالک شریعتی، در توضیحی درباره بررسی بودجه۱۴۰۰ که در پایان سال ۹۹ تصویب و به شورای نگهبان ارسال شد، گفت: در زمان بررسی بودجه، بعضی بند‌ها با نظر نمایندگان در صحن علنی به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد تا بررسی و دوباره به صحن علنی بازگردد که این رویه را کمیسیون تلفیق به سرعت در جلسه فوق‌العاده انجام می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در روز ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ تغییر جدی انجام شد و تبصره۱۹ را که کمیسیون تلفیق حذف کرده بود، صحن به نظر کمیسیون تلفیق رأی نداد. زیرا نمایندگان مدعی بودند که اگر تبصره۱۹ حذف شود، جداول و پروژه‌های شهرستانی نیز حذف خواهد شد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه شورای نگهبان همچنان با ماندن تبصره ۱۹ (مشارکت عمومی - خصوصی) مخالف بود و اگر مجلس اصرار میکرد، باید دوباره رفت و برگشت بین مجلس و شورا انجام شده و بودجه در پایان سال تصویب نمی‌شد، عنوان کرد: بنابراین در جمع‌بندی صحن، پیشنهاد «شمس الدین حسینی» عضو کمیسیون اقتصادی جایگزین شد که بر اساس آن جدول تبصره۱۹ در بودجه بماند، ولی احکام تبصره۱۹ حذف شود که این پیشنهاد رأی آورد.

وی ادامه داد: با تصویب این پیشنهاد جداولی که پیش از این کمیسیون تلفیق تنظیم کرده بود باید در بودجه، باقی می‌ماند و اصلاح می‌شد که صحن علنی مجوز اعمال آن را داده بود.

شریعتی اضافه کرد: در رأی‌گیری پایانی، «احمد امیرآبادی فراهانی» دبیر هیات رئیسه نیز متنی را برای رأی‌گیری قرائت کرد که بر اساس آن «ماده واحده بودجه با این منابع و مصارف و تبصره‌ها و جداول پیوست به رأی گذاشته می‌شود با این توضیح که جداول و نکات باقی مانده باید نهایی و اعمال شود با اصلاحات بعدی». یعنی، چون فرصت بررسی جزئیات جداول نبود برای اینکه بررسی جزئیات اعمال‌شده دوباره بازگردد، صحن با رای خود این اختیار را به کمیسیون تلفیق داد.

وی با اشاره به اینکه شورای نگهبان اشکالاتی را به جداول وارد می‌دانست که شکلی بود نه اعداد و ارقام؛ گفت: از جمله اینکه در بخش‌هایی جملات و کلمات فارسی و لاتین عبارت‌ها درست نیست. یا نماینده‌ها پیشنهاداتی در جداول اعتبارات داشتند، ولی این پیشنهادات مجوز ماده۲۳ قانون برنامه را نداشت و با نظر شورای نگهبان باید حذف شود. از جمله تبصره ۱۹، هر جایی مشارکت عمومی - خصوصی آمده بود، باید این عبارت حذف می‌شد و عبارت‌های آن به ماده۲۷ قانون برنامه تبدیل شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه موارد اصلاحی هیچ ربطی به جابه‌جا شدن ردیف‌ها و جداول ندارد، خاطرنشان کرد: هیچ تغییری در بودجه دستگاه‌ها و پروژه‌ها با نظر شخصی نماینده‌ای رخ نداده و با قاطعیت عرض میکنم هیچ تصمیمی بدون مجوز از اعضای کمیسیون تلفیق یا صحن علنی اتفاق نیفتاده و صحبت از رانت و امثال آن، هیچ وجهی ندارد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه 1400 کمیسیون تلفیق شورای نگهبان عضو کمیسیون صحن علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

حزب‌الله لبنان ضمن رد ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره میزان تلفات این جنبش، هدف از این اظهارات را بالا بردن روحیه ارتش فروپاشیده این رژیم دانست.

به گزارش ایسنا، یک منبع در حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنبه اظهارات اخیر «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره شهادت نیمی از رهبران این جنبش در جنوب لبنان را تکذیب کرد.

گالانت چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی نیمی از سران حزب‌الله را در جنوب لبنان به شهادت رسانده و نیم دیگرشان در مقابل نیروهای ارتش این رژیم پنهان شده‌ و میدان جنگ را ترک کردند.  

این منبع در حزب‌الله در گفت‌گویی با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد: این‌ها سخنانی بی‌ارزش و نادرست با هدف بالا بردن روحیه ارتش فروپاشیده (رژیم صهیونیستی) است.

این مسوول حزب‌الله در ادامه گفت: تعداد آن‌هایی که مسوولیت مشخصی در حزب‌الله داشتند و به شهادت رسیدند، از انگشتان یک دست فراتر نمی‌رود.

حزب‌الله روز چهارشنبه از اجرای عملیات‌هایی علیه نقاط تجمع سربازان دشمن در «حرش نطوعه» و شهرک «آویویم با تسلیحات مناسب خبر داد.

همچنین شبکه خبری «الجزیره» از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در کریات شمونا و شهرک‌هایی در اصبع الجلیل به دلیل نفوذ پهپاد خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عبری پنج موشک نیز از لبنان به سمت شهرک‌های شمال اراضی اشغالی شلیک شد.

حزب‌الله از هفته گذشته در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی، بر شدت حملات خود علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم افزود.

این حزب از همان روز هفتم اکتبر که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد، تقریبا هر روز عملیات‌هایی را علیه دشمن صهیونیستی انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • اتمام بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در کمیسیون تلفیق