Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ۶ استاد از دانشگاه یاسوج در فهرست دانشمندان ۱ درصد و ۲ درصد علمی دنیا قرار دارند.

احمد عریان افزود: دانشگاه یاسوج از محصولات انقلاب اسلامی و دانشگاه جوانی است که در گروه‌های علمی و دانشکده‌های فعال و اساتید صاحب نظر در سطح منطقه، کشور و در سطح جهان و در همه شاخص‌های علم سنجی حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه روش‌های علم سنجی با هم متفاوت است گفت: روش‌های علم سنجی شامل اتخاذ درآمدها، تولید علم و مراجعه به مقالات و آموزش از روش‌های علم سنجی است و دانشگاه یاسوج در همه شاخص‌های علم سنجی حضور دارد.

عریان ادامه داد: در برخی رشته‌ها جز ۳۰ صدم دنیا و در برخی جزء ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستیم.

رئیس دانشگاه یاسوج افزود: دانشگاه یاسوج در سیستم‌های علم سنجی مختلف مانند تایمز، دانشگاه‌های سبز، شانگهای، دانشگاه یاسوج حضور دارد.

عریان با تاکید بر اینکه دانشمندان جوان دانشگاه یاسوج جزء چهره‌های برتر علمی هستند، گفت: در سال جاری ۳۰۰ و سی هزار نفر در کل دنیا دانشمند ۱ درصد و ۲ درصد بودند که دانشگاه یاسوج در مرحله اول ۳ نفر و در فهرست‌های بعدی ۳ فرد دیگر نام آن‌ها ذکر شده که مجموعا ۶ نفر از دانشگاه یاسوج جزء این لیست بودند.

اوادامه داد: دانشگاه یاسوج در رنکینگ جهان اسلام و سایر رنکینگ‌ها جایگاه خوبی دارد.
رئیس دانشگاه یاسوج تاکید کرد: موفقیت‌ها نباید سبب توقف دانشگاه شود از طرفی باید نقص‌ها را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها حرکت کرد و توانمندی‌های دانشگاه افزایش پیدا کند، زیرا باید سالانه تلاش شود سنگر‌های علمی بیشتر و بهتری فتح شود.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه یاسوج اساتید دانشگاه دانشگاه یاسوج علم سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس بر اساس این گزارش، ۱۹۷ موسسه ایرانی در میان برترین ها در رتبه بندی موسسه های "سکیمگو" قرار دارند که دانشگاه تربیت مدرس رتبه دوم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و رتبه ششم را در میان دانشگاه های زیر مجموعه وزارت بهداشت و وزارت علوم کسب کرده است.

آزمایشگاه سکیمگو در ویرایش سال ۲۰۲۴ میلادی نام ۱۹۷ مؤسسه ایرانی از بخشهای دولتی، بهداشت، آموزش عالی و خصوصی را در میان مؤسسه های برتر جهان آورده است. نخستین هدف آزمایشگاه «سکیمگو» از انتشار سیاهه دانشگاه های برتر نه رتبه بندی مؤسسه ها بلکه ارائه یک ابزار فراگیر علم سنجی برای سیاست گذاران مؤسسه ها و مدیران پژوهشی است. ا

ز این رو آنها میتوانند برون دادهای پژوهشی خود را تحلیل و ارزیابی کنند و راه هایی برای بهبود بیابند رتبه بندی سکیمگو» از فراگیرترین نظام های رتبه بندی جهانی مؤسسه های آموزشی پژوهشی و بهداشتی دولتی و خصوصی در جهان به شمار می رود.

پژوهش، نوآوری، و تأثیر اجتماعی سه بعدی هستند که ۲۰ سنجه کلیدی ارزیابی مؤسسه ها را در این نظام پوشش میدهند. در جدول یک رتبه فراگیر مؤسسه های ایرانی در جهان و رتبه جهانی آنها در ابعاد پژوهش نوآوری و تأثیر اجتماعی در این نظام آمده است.

کد خبر 6098331

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • تاثیر اساتید در جامعه باید مثبت و مشهود باشد
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • واکنش دانشگاه علوم خانواده دانشگاه تهران به انتقادات از همکاری با همسر سید ابراهیم رئیسی: جمیله علم الهدی فقط برای هیات جذب اساتید دانشکده تازه تاسیس «علوم خانواده» انتخاب شده، نه کارگروه هیات جذب کل اساتید دانشگاه تهران
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله