Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع آگاه از ورود گروهی از عناصر گروه تروریستی «داعش» که در سوریه علیه دولت این کشور می‌جنگیدند، به استان «ابین» در جنوب یمن به منظور کمک به نیروهای ائتلاف به سرکردگی سعودیها خبر دادند.

 آژانس مطبوعات یمن امروز (چهارشنبه) به نقل از این منابع که در استان ابین این کشور حضور دارند، افزودند: «أبو صفیة الأبینی » از سرکردگان گروه تروریستی  داعش در افغانستان و سوریه در راس گروهی از عناصر این گروه وارد یکی از پادگان‌های شهرستان «لودر» وابسته به نیروهای ائتلاف سعودی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

این منابع بدون اشاره به زمان ورود این نیروهای تروریستی به استان ابین یمن گفتند که الأبینی که در ترکیه اقامت داشت، قرار است از شهرستان لودر به شهرستان «صومعه» در استان «بیضا» برود.  

آژانس مطبوعات یمن ادعا کرد که گزارش رسانه‌ای‌ حاکی است که این کشور برای اعزام عناصر تروریستی مستقر در سوریه به یمن به منظور حمایت از نیروهای ائتلاف سعودی و «حزب اصلاح» با ریاض به توافق رسیده است.  

پیشتر پایگاه خبری «الصحافه الیمنیه» یمن در سوم فروردین امسال گزارش داد که حزب اصلاح وابسته به گروه «اخوان المسلمین» که مورد حمایت ترکیه است، در جنوب یمن پادگان‌هایی را احداث کرده تا عناصر تروریستی برای جنگ در کنار ائتلاف سعودی در آن مستقر شوند. 

این پایگاه خبری یمنی اضافه کرد که حزب اصلاح وابسته به ترکیه، سه پادگان در منطقه «رضوم» در استان «شبوه» یمن احداث کرده است تا عناصر تروریستی را از ترکیه برای جنگ در کنار ائتلاف سعودی به این سه پادگان منتقل کنند. 

پیش‌تر نیز منابع سوری گزارش داده بودند که ترکیه در حمایت از حزب اخوانی اصلاح یمن محموله‌های تسلیحاتی و نیرو به این کشور ارسال کرده است. 

 

آژانس مطبوعات یمن همچنین در خبر دیگری از ابراز پشیمانی و بازگشت ۲۰ نفر از افراد فریب خورده که در صفوف نیروهای ائتلاف سعودی علیه مردم یمن می‌جنگیدند به صنعا خبر داد.  

بر اساس این گزارش، «حمید الجباری» عضو پارلمان مورد حمایت دولت مستعفی و فراری یمن و سرهنگ دوم «هیثم ابراهیم» فرمانده گردان اول تیپ ششم گارد ریاست جمهوری پیشین این کشور در بین پناهنده شدگان به صنعا حضور دارند.   

این افراد در مراسم استقبال مردم صنعا از آن‌ها گفتند که ائتلاف و نیروهای وابسته به آن‌ها در استان «مارب» پس از اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند آن‌ها را به عقب برانند و با در هم شکستن صفوف آنها، این نیروها را در مکان‌های محدودی به محاصره در آورند، در وضعیت دشواری قرار دارند. 

آن‌ها خاطرنشان کردند که نیروهای ائتلاف پس از آنکه متحمل شکست و خسارت‌های سنگین شدند، اکنون افراد فریب خورده را به کم کاری متهم می‌کنند.  

این افراد از  کسانی که توسط نیروهای ائتلاف و طرفداران «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن فریب خورده و اکنون در صفوف آن‌ها علیه مردم یمن می‌جنگند، خواستند تا با ابراز توبه و پشیمانی نسبت به گذشته، به صفوف ملت بپیوندند و برای آزادی وطن، علیه اشغالگران بجنگند.  

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا، ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچیک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیروهای ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه

تین نیوز

چندی پیش در چارچوب یک نشست علمی در حوزه هواپیمایی سفری داشتم به ترکیه‌، میزبان فرودگاه بزرگ استانبول بود و مهمانان از کشورهای تراز اول دنیا در عالم هوانوردی، فارغ از جایگاهی که فرودگاه جدید استانبول طی سال های اخیر در عرصه بین المللی و منطقه ای کسب نموده و رکورد زمانی قابل توجهی که برای ساخت و رسیدن به این جایگاه مطرح است‌، فارغ از شبکه گسترده پروازی و تعداد شرکت های هواپیمایی خارجی فعال در این فرودگاه و درآمدهای حیرت آور این فرودگاه برای اقتصاد ترکیه‌، آنچه نظر مرا بیشتر جلب کرد دو نکته بود‌، بخش خصوصی قدرتمندی که ساخت و اداره این فرودگاه را برعهده گرفته بود و نیروی انسانی جوان و با انگیزه ای بود که اهداف مدبرانه مدیران عالی شرکت را با جسارت دنبال می کرد.

طی روزهایی که در این همایش حضور داشتم درخشش این نیروهای جوان در سایه حضور باوقار مدیران عالی را شاهد بودم که چگونه امیدوار و سرزنده کارها را به پیش برده و مشق مدیریت می کردند.

لابلای جلسات رسمی هم با مدیران ارشد و هم با نیروهای جوان گپ و گفت هایی داشتم که برایم بعضا از سخنرانی ها مدعوین و کارگاه های آموزشی پرفایده تر بود.

دیشب داشتم به فرصت هایی که در بازار هوانوردی عراق وجود دارد‌، فکر می کردم و دوباره به یاد فرودگاه بزرگ استانبول افتادم. در قیاس برای بهره گرفتن از موقعیت ها‌، با خودم فکر کردم که شرکت های دولتی که علی الاسلام السلام‌، اما بنا است کدام شرکت بخش خصوصی ما در عرصه رقابت و کدام نیروی انسانی باانگیزه مان پابه پای رقبا‌، فرصت ها را شکار کند و به توسعه اقتصادی کشور‌، شاید هم به نفوذ سیاسی و ژئواستراتژیک کمک کند.

یاد مالزیایی ها‌، هندی ها‌، کره جنوبی‌، چینی ها هم در ضلع شرقی که افتادم‌، تصمیم گرفتم به مدد قرص مسکنی‌، پای در بستر بگذارم و بیش از این شاخص های ساده و پیچیده را کنار هم قرار ندهم. آری سال هاست که به تضعیف بخش خصوصی کمر همت بسته ایم و نیروهای خوب مان را در نهایت سرخوردگی و تحقیر نگه می داریم.

عرصه هوانوردی‌، فرودگاهی و هواپیمایی عراق فرصتی است که‌، آرام آرام که چه عرض بکنم‌، خیلی سریع از لیست فرصت هایمان خارج می شود. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه