Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-28@06:52:34 GMT

افزایش 14 درصدی مصرف آب دراستان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۲۵۱

افزایش 14 درصدی مصرف آب دراستان در سال جاری

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین یزد ، اصغر ریاضتی در نشست با فرماندار مهریز ، با اشاره به ضرورت بحث مدیریت مصرف گفت : برای مقابله با مشکل کم آبی و افزایش فرهنگ مدیریت مصرف ، لازم است فرمانداری ، شهرداری و دیگر ادارات همکاری و هماهنگی لازم را با این شرکت داشته باشند. 

وی افزود: با توجه به تعداد زیاد روستاهای تحت تاثیر خشکسالی در این شهرستان ، نیازمند همکاری دستگاه های شهرستان در راستای تامین تانکرهای آب رسان ثابت و سیار می باشیم 

ریاضتی با اشاره به اهمیت استفاده از لوازم کاهنده مصرف و تاثیر آن در بحث مدیریت مصرف خاطرنشان کرد : ضروری است تا قبل از فرا رسیدن فصل تابستان،تمامی ادارات به لوازم کاهنده از قبیل پرلاتور و سایبان کولر مجهز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان و هدررفت آب به دلیل شکستگی شبکه آبرسانی در پی فعالیت پیمانکاران گاز را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد که باید اقدامات لازم در راستای رفع آن صورت گیرد .

نیاز آبی شهرستان 250 لیتر بر ثانیه است

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا در این نشست اظهار داشت : تمام نیاز آبی شهرستان 250 لیتر بر ثانیه می باشد که منابع موجود تنها توان تولید 170 لیتر بر ثانیه آب را دارا می باشد .

جلال علمدار افزود : با وجود این شرایط سخت کم آبی  شرکت آبفا سعی دارد تا حد امکان با بحث جیره بندی آب در شهرستان مواجه نشود که این امر همکاری کامل مردم شریف را می طلبد .

مدیر امور آبفای مهریز نیز در این نشست با اشاره به وضعیت کمبود آب در این شهرستان گفت : ما علاوه بر کم آبی با مشکلاتی از قبیل کمبود منابع آب داخلی و کمبود تانکر آب ثابت جهت آبرسانی به مشترکین مواجه هستیم .

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: یزد اب مهریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟