Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:32:36 GMT

ریزش ملخ‌های مهاجم به خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۳۵۱

ریزش ملخ‌های مهاجم به خوزستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج نوروزی با بیان اینکه ریزش ملخ‌های مهاجم به مناطق جنوبی استان به ویژه خرمشهر آغاز شده است، گفت: گروه‌های پایش شبانه به این منطقه اعزام شدند.

نوروزی افزود: چهار گروه پایش ملخ دریایی مهاجم برای سمپاشی در زمین‌های کشاورزی شلمچه از توابع این شهرستان مستقر شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر نیز گفت: به دنبال پایش ملخ دریایی در زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفار شرقی، شلمچه و نخلستان‌های جزیره مینو خرمشهر مواردی از گونه ملخ صحرایی مهاجم در زمین‌های کشاورزی شلمچه مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناجی شهیب‌زاده افزود: این گونه مهاجم بیشتر در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای عریض، خین و شاخوره حوزه شلمچه مشاهده شده است.

وی گفت: با پایش و مشاهده ملخ‌های مهاجم به زمین‌های کشاورزی شلمچه گزارش به ستاد مبارزه و پایش ملخ‌های دریایی متمرکز خوزستان داده شد.

وی افزود: در سال زراعی جاری علاوه بر کشت گندم، جو و کلزا، کشت میانه کاری، صیفی و سبزی نیز در نخلستان‌ها و زمین‌های کشاورزی روستاهای مسیر شلمچه انجام شده است.

شهیب‌زاده با اشاره به برداشت گندم، جو در شلمچه گفت: در سال زراعی جاری یکهزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شلمچه به زیر کشت گندم و جو رفت که محصول این زمین‌ها در حال برداشت است.

کد خبر 5194597

منبع: مهر

کلیدواژه: ملخ صحرایی ملخ کشاورزی خوزستان شهرستان خرمشهر ویروس کرونا شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر زلزله واکسن کرونا گناوه روز ارتش ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان ارتش جمهوری اسلامی ایران محدودیت های کرونایی اردبیل زمین های کشاورزی شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلعه خواجه لرزید

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۱۴:۱۹ امروز منطقه قلعه خواجه در استان خوزستان با زمین لرزه‌ای به قدرت ۳.۴ ریشتر تکان خورد.

این زمین لرزه در طول جغرافیایی: ۴۹.۴۳، عرض جغرافیایی: ۳۲.۱۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در ۱۰ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۲۲ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۳۹ کیلومتری لالی (خوزستان)، ۱۱۳ کیلومتری اهواز و ۱۳۶ کیلومتری شهرکرد رخ داد.

کد خبر 6091158

دیگر خبرها

  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • قلعه خواجه لرزید
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه