Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:15:21 GMT

ساخت دستگاه درمان خانگی کرونا توسط جوان نخبه قزوینی

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۳۵۸

ساخت دستگاه درمان خانگی کرونا توسط جوان نخبه قزوینی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: یک جوان نخبه قزوینی موفق به ساخت دستگاه کمک تنفسی سی پپ شده که بهترین گزینه برای درمان خانگی کرونا است.

به گزارش جماران، مریم بیدخام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه کمک تنفسی قادر است در شرایط کنونی که با اوج گیری مرحله چهارم کرونا روبه رو هستیم، جایگزین بهتری برای دستگاه ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) محسوب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگاه سی پپ (CPAP) سیار بوده و بهترین گزینه برای درمان بیماری کرونا در نقاهتگاه و منزل است، اظهار داشت: اگر این دستگاه، مورد حمایت مسؤولان قرار گیرد و شاهد تولید انبوه این محصول باشیم، قطعا روند درمان بیماران تنفسی را تسریع می‌بخشد.

بیدخام بیان داشت: این دستگاه در دانشگاه چمران و بیمارستان بقیه الله و ولایت قزوین با نظارت کادر درمان تحت آزمایش قرار گرفته و نتایج آن نیز مثبت اعلام شده است.

به گفته این مسؤول، آزمایش‌های انجام شده با این دستگاه نشان می‌دهد بیمارانی که به علت کرونا با سطح اکسیژن خون زیر ۷۰ درصد روبه رو هستند، پس از استفاده از این دستگاه به سطح اکسیژن بالای ۹۵ درصد می‌رسند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه دشمنان، روند درمان کرونا را در ایران دشوار و سخت کرده است، ساخت و تولید این دستگاه گام بزرگی در راستای خوکفایی نظام درمان و بهداشت کشور به شمار می‌رود که تنها راه توسعه این مسیر حمایت از این جوانان نخبه است.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 درمان کرونا مقابله با کرونا درمان خانگی کرونا دستگاه کمک تنفسی درمان کرونا در منزل سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی

رضا جلیلی رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن ۳ هزار نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد.

وی افزود: پیکار‌های این تورنمنت حکم انتخابی تیم ملی نوجوانان را داشت که با حضور بوکسور‌های تمام استان‌های کشور انجام شد.

رئیس هیات بوکس استان قروین اضافه کرد: از استان قزوین نیز تیمی متشکل از ۷ بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

جلیلی به نتایج کسب شده توسط بوکسور‌های قزوینی اشاره کرد و گفت: در این رویداد ملی سید محمد میری در وزن ۴۶ کیلوگرم، امیر علی محمدی در ۵۲ کیلوگرم، امیر حسین آقاجانی در ۶۶ کیلوگرم و ابوالفضل کاظمی در ۷۰ کیلوگرم برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

وی بیان کرد: در پایان این تورنمنت، سید محمد میری و امیرعلی محمدی توانستند دو مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان را کسب کنند.

رئیس هیات بوکس استان قزوین گفت: ماه آینده نیز بوکسور‌های رده نونهالان و جوانان قزوین نیز به مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • پیکر بسکتبالیست نوجوان قزوینی تشییع شد
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان