Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@13:16:26 GMT

آیا مشکلات روانی مانع ورزش‌کردن است؟

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۲۶۲۲

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از ارث، گروهی از محققان دانشگاه مک مستر کانادا بیش از ۱۶۰۰ نفر را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند، چگونه مشکلات سلامت روان، فعالیت بدنی و رفتار کم‌تحرک آنان را تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ قرار گرفته است.

محققان افزودند: افراد قصد دارند برای بهبود سلامت روان خود فعال باشند، اما ورزش‌کردن برای آنان با استرس و اضطراب دشوار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنیفر هیز، محقق این بررسی گفت: حفظ یک برنامه ورزشی منظم در بهترین زمان‌ها دشوار بوده و شرایط بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ آن را تا حدودی دشوارتر کرده است. با وجود اینکه ورزش‌کردن با کاهش اضطراب همراه است، اما بسیاری از شرکت‌کنندگان، برای انجام ورزش احساس اضطراب داشتند.

به همین‌ترتیب، اگرچه ورزش افسردگی را کاهش می‌دهد، اما افرادی که از افسردگی بیشتری رنج می‌بردند، انگیزی کمتری برای فعالیت داشتند و فقدان انگیزه از علائم افسردگی است. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، فشار روانی بالاتر و سطح متوسطی از اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری همه‌گیر را گزارش کردند. در همین حال، فعالیت هوازی حدود ۲۰ دقیقه در هفته و زمان کم‌تحرکی حدود ۳۰ دقیقه در روز در مقایسه با ۶ ماه قبل از شیوع بیماری همه‌گیر کاهش داشت.

محققان عنوان کردند: افرادی که بیشترین افت فعالیت‌بدنی را گزارش کردند، بدترین نتایج مرتبط با سلامت روان را داشتند، در حالی‌که افرادی که سطح فعالیت‌بدنی خود را حفظ کرده از نظر روانی نیز بسیار بهتر بودند. این بررسی نشان داد که اختلاف اقتصادی نیز تاثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان و به‌ویژه در میان بزرگسالان جوان دارد.

مریم مرعشی (Maryam Marashi)، محقق دیگر این بررسی گفت: «همانند سایر جنبه‌های همه‌گیری، برخی از افراد بیشتر از دیگران آسیب می‌بییند و در اینجا، افراد کم‌درآمد به منظور برآوردن نیازهای ورزشی کمتر تلاش می‌کنند.»

این درست است که بزرگسالان جوان که معمولا ساعات طولانی‌تری کار می‌کنند و درآمد کمتری دارند، از نظر فقدان زمان آسیب می‌بینند. کارشناسان بر اساس شواهد، توصیه‌هایی برای فعال‌شدن ارائه کرده‌اند که در ذیل آمده است:

انجام هیچ ورزشی بر دیگری اولویت ندارد

روزانه اندکی حرکت کنید

هنگام احساس اضطراب، شدت ورزش را کاهش دهید.

هیز افزود: این نتایج برای کمک به افراد در حفظ سطح فعالیت‌های بدنی خود در زمان‌های پر استرس به‌منظور کاهش بار بیماری همه‌گیر و جلوگیری از بروز بحران سلامت روان به حمایت روان‌شناختی اضافی نیاز دارد.

یافته‌های این بررسی در نشریه PLOS ONE منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ورزش مشکلات روانی بیماری همه گیر سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با اشاره به برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان گفت: در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود.

امیرسالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان اظهار کرد: اختلال اوتیسم با توجه به اینکه علتی مشخص و درمان قطعی ندارد، در سراسر جهان در خصوص موضوع آگاهی‌بخشی و پذیرش بیماری اوتیسم فعالیت می‌شود و ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و فعالیت‌های خوبی در این خصوص انجام شده است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری ماراتن اوتیسم در شهر اصفهان برای نخستین بار افزود: تعداد دونده و ورزشکار با ماهیت فرهنگ و ورزش، با بر تن داشتن پیراهن‌هایی که بر آنها طرح‌های کودکان اوتیسم نقش بسته بود و با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است» کنار یکدیگر دویدند.

روانشناس و فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم با بیان اینکه افزایش آگاهی عمومی جامعه هدف اجرایی شدن این طرح بوده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی این فعالیت از حدود سه ماه پیش انجام و زیرساخت‌های مورد نیاز آن فراهم شده است، همچنین ارتباط و هماهنگی با یک تیم ورزشی و تعداد زیادی ورزشکار انجام شد و با پیراهن‌های طراحی شده، این ورزشکاران در شهرهای دیگر و حتی شهرهای خارج از کشور نیز سفیران اوتیسم خواهند بود.

شریفی با اشاره به هماهنگی با هیئت ورزش‌های همگانی استان ادامه داد: با مساعدت باغ غدیر شهر اصفهان، این رویداد صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت، برگزار شد و تعدادی از جوانان اوتیسم و سندروم داون و خانواده‌های آنها نیز در این جمع حضور داشتند.

وی با بیان اینکه برخی افراد از اوتیسم آگاهی نداشتند و با برگزاری این رویداد، به منظور کسب اطلاعات در خصوص این بیماری سوال کردند، گفت: امید است رویدادهای این چنینی ادامه‌دار باشد.

‌ کد خبر 751116

دیگر خبرها

  • برگزاری مارتن اوتیسم در شهر اصفهان / «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است»
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • راهکارهای کاهش استرس
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • این ۴ عادت به تدریج جان شما را می‌گیرد
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند