Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر اعلام کرد که یک سوم مردم افغانستان به دلیل وخیم‌تر شدن بحران خشکسالی با کمبود موادغذایی روبرو هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر خشکسالی و بحران غذایی را از بدترین مشکلات افغانستان در دهه‌های اخیر دانست و اعلام کرد که 13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 میلیون نفر (حدود یک سوم جمعیت افغانستان) با کمبود موادغذایی مواجه هستند.

در گزارش این سازمان آمده است که بحران حاد امنیت غذایی بر مشکلات اجتماعی و اقتصادی که میلیون‌ها نفر در افغانستان به‌دلیل همه‌گیری کرونا و سال‌ها جنگ با آن رو‌برو هستند، افزوده شده است.

«نیلاب مبارز» سرپرست جمعیت هلال احمر افغانستان نیز در این باره می‌گوید: ما در بسیاری مناطق عمیقاً نگران وخیم‌تر شدن اوضاع و کمبود شدید آب، کمبود محصولات غذایی و از رونق افتادن فعالیت اقتصادی مانند نابودی بازارهای محلی هستیم.

«نسفور مندی» رئیس هیئت فدراسیون جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر نیز با هشدار درباره خشکسالی در افغانستان گفت که میلیون‌ها نفر برای زنده‌ماندن با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود در سال جاری میلادی، بیش از 18 میلیون نفر در افغانستان به دلیل بحران غذایی ناشی از خشکسالی و تاثیرات ناشی از بحران اجتماعی و اقتصادی کرونا و جنگ‌های طولانی‌مدت، به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

اشرف غنی: 90 درصد مردم افغانستان زیر خطر فقر زندگی می‌کنندموسسه آکسفام: 3.5 میلیون نفر از مردم افغانستان در خطر قحطی قرار دارندروزنامه چاپ کابل: مردم افغانستان اهمیتی برای دولتمردان آمریکایی ندارندآواره شدن بیش از 70 هزار نفر در بزرگترین خشکسالی افغانستان

به گزارش «اطلاعات روز»، فدراسیون بین‌المللی جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر خواستار کمک 7.5 میلیون فرانک سوئیس برای پشتیبانی از هلال احمر افغانستان در توزیع نیازهای ابتدایی برای شهروندان افغانستان شده است.

این سازمان در نظر دارد تا مبلغ درخواستی را برای خرید موادغذایی و نجات زندگی و فرآورده‌های کشاورزی 210 هزار نفر در 10 ولایت افغانستان که از ناامنی غذایی و خشکسالی متاثر شده‌اند، به مصرف برساند.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فقر طالبان اخبار افغانستان فقر طالبان اخبار افغانستان جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است

یک رسانه معتبر آلمانی روز یکشنبه گزارش کرد که ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ بریا مقابله با نیرو‌های مسلح یمن با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است.

به گزارش فارس، خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت، ۳ ماه پس از آغاز عملیات اروپا در دریای سرخ اینک این ائتلاف با کمبود کشتی‌های جنگی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ مواجه شده است.

«واسیلیوس گریپاریس» فرمانده اروپایی گفت: «پس از خروج ناو آلمانی "هسن"، تنها ۳ کشتی جنگی باقی مانده است که ادامه مأموریت را غیرممکن می‌کند.»

وی افزود: «انتظار می‌رود که هسن با ناوچه «هامبورگ» جایگزین شود، اما این کشتی جنگی تا ماه اوت به دریای سرخ نمی‌رسد.»

نوامبر گذشته، نیرو‌های یمنی متعهد شدند به هر کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل تا توقف عملیات نظامی در نوار غزه حمله کنند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن جمعه گذشته ضمن اعلام آغاز چهارمین مرحله عملیات‌های این کشور برای حمایت از مردم فلسطین، تأکید کرد که دامنه حملات یمن از دریای مدیترانه تا هر نقطه‌ای خواهد بود که دست این کشور به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی برسد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز جمعه تأکید کرد که صنعا تحولات مربوط به حملات اسرائیل و آمریکا به غزه و آماده شدن آنان برای عملیات نظامی در منطقه رفح را پیگیری می‌کند

وی با بیان اینکه یمن چهارمین مرحله از عملیات‌های خود را که در راستای حمایت از ملت فلسطین است، آغاز می‌کند، گفت: ما آغاز مرحله حمله به همه کشتی‌هایی را اعلام می‌کنیم که ناقض تصمیم [یمن]برای ممنوعیت عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که عازم بنادر فلسطین اشغالی هستند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده که این ماموریت علیه یمنی‌ها نیست کرد، بلکه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه است.

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود