Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان همچنان رو به افزایش است و متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  خرم‌آباد  این روزها شیوع کرونا در استان لرستان در سایه بی توجهی‌ها شرایط پیچیده‌ای به خود گرفته و این بیماری هزار چهره کرونا، در استان روز به روز خطرناک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا این مهمان ناخوانده حضورش در استان لرستان همچنان تداوم دارد ولی متاسفانه باید گفت در این  میان استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به عنوان  ابزارهای مهم مقابله کرونا از طرف  مردم و نادیده گرفته شده و زندگی در بیشتر شهرهای استان انگار به حالت عادی برگشته و استرس و ترس ناشی از مبتلا شدن به کرونا را در ظاهر بسیاری از شهروندان نمی‌توان مشاهده کرد.

 افزایش روز افزون مبتلایان به کرونا در لرستان 

به جرأت می‌توان گفت بسیاری از مردم نسبت به  افزایش آمارهای اعلام شده مبتلایان بی اعتنا هستند و همین امر سبب شده از ابتدای فروردین امسال به دلیل سهل  انگاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی  شاهد جولان کرونا و افزایش لحظه‌‌ای آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این ویروس و همچنین بحرانی شدن وضعیت استان لرستان باشیم.

جولان کرونا با 13 فوتی جدید در لرستان؛ تعداد جان باختگان استان به 1553 نفر رسیدموج سواری کرونا در سایه کم توجهی‌ها/ 13 بیمار دیگر در استان لرستان فوت کردندسایه شوم کرونا بر سر لرستان؛ در هفته گذشته 86 بیمار جان باختند

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس منحوس کرونا  تاکنون جان بیش از هزار و 553 نفر از هم استانی‌های ما را گرفته است  هرچند شنیدن این آمار به خبرهای عادی و روزمره تبدیل شده ولی معنی آن چیزی جز روشن بودن آژیر خطر برای به شماره افتادن نفس همه ما  نیست.

تست 1043 بیمار دیگر مثبت شد

مریم کوشکی در رابطه با آخرین آمار وضعیت کرونا در استان لرستان اظهار داشت: متاسفانه طی 24ساعت گذشته تست کرونا  هزار و 43 نفر از هم استانی‌های ما مثبت و به لیست مبتلایان به کرونا اضافه شده است.

وی با بیان اینکه  طی شبانه روز گذشته 16  نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرده است افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و 569 نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت کرده‌اند که  امیدواریم این آمار تکان دهنده تلنگری باشد برای همه مردم که ابتدایی‌ترین موازین بهداشتی که استفاده از ماسک و شستن دست‌ها و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی است را رعایت کنند.

بستری شدن 1295 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد:از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 307 هزار و 551 نمونه تست کرونا به آزمایشگاه ارسال شده،304هزار و 350 نمونه جواب داده شده که از این تعداد 97هزار و 581 نمونه مثبت شده است.

وی بیان کرد: از مجموع نمونه‌های جواب داده شده تست کرونا تاکنون 206هزار و 763 نمونه منفی و هم اکنون هزار و 295 بستری مثبت و مشکوک به کرونا در استان وجود دارد.

امیدواریم همه افراد جامعه توصیه‌ها مسئولان و رسانه‌ها را لازمه کار خود قرار دهند تا دیگر  شاهد افزایش  آمار  کرونا در استان نباشیم.

انتهای پیام/645/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان لرستان کرونا در استان بیمار دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، محققان دانشگاه کمبریج، دانشگاه اکسفورد و کل تک در آمریکا مشغول توسعه روشی نوین به نام «واکسن شناسی پیشگیرانه»( proactive vaccinology) هستند که هدف آن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی ویروس های مختلف کرونا است.

این واکسن از آنتی ژن هایی استفاده می کند که در ۸ ویروس کرونای مختلف از جمله ویروسی در خفاش ها وجود دارد. آنتی ژن ماده ای است که واکنش ایمنی در بدن را آغاز می کند.

چنین روندی به سیستم ایمنی بدن آموزش می دهد تا بخش هایی از آنتی ژن ها را جستجو کند که در ویروس های مختلف، از جمله مواردی که در واکسن وجود ندارد، مشترک است. به عنوان مثال واکسن ویروسSars-CoV-۱ که به همه گیری سارس در ۲۰۰۳ میلادی منجر شد را در بر نمی گیرد.

به طور معمول واکسن ها، مانند نمونه هایی که برای مقابله با کووید۱۹ به کار گرفته شدند، از یک آنتی ژن برای آموزش سیستم ایمنی استفاده می کنند تا ویروس های خاص و جداگانه را هدف بگیرند.

روری هیلز محقق فارغ التحصیل دانشکده داروسازی کمبریج و مولف ارشد پژوهش در این باره می گوید: تمرکز ما توسعه واکسنی است که در مقابل پاندمی ویروس کرونای آینده از انسان ها دفاع کند. باید آن را حتی قبل از آغاز همه گیری آماده کنیم. ما واکسنی ابداع کردیم که در مقابل طیف وسیعی از ویروس های کرونا از جمله نمونه هایی که هنوز ناشناخته هستند، محافظت ایجاد می کند.

نتایج این پژوهش در ژورنال نانوتکنولوژی منتشر شده است.

مارک هاوارث از دانشگاه کمبریج و مولف ارشد تحقیق می گوید: ما نباید منتظر ظهور ویروس کرونای جدید بمانیم. به دانش کافی درباره ویروس های کرونا و واکنش های سیستم ایمنی به آنها دست یافته ایم و اکنون می توانیم واکسن هایی بسازیم که در مقابل شاخه های ناشناخته ویروس کرونا از انسان ها محافظت می کند.

تحقیق نشان داده واکسن جدید که Quartet Nanocage نام گرفته واکنش ایمنی وسیعی در موش ها از جمله حیواناتی که در مقابل Sars-CoV-۲ ایمن شده بودند، ایجاد می کند.

طبق این پژوهش طراحی واکسن ساده تر از نمونه های توسعه یافته است و ا حتمالا در توسعه واکسن هایی برای دیگر مشکلات سلامتی نیز کاربرد دارد. این تحقیق در اوایل ۲۰۲۵ میلادی وارد مرحله یکم آزمایش بالینی می شود.

کد خبر 6099037 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • معلمان نمونه لرستان تجلیل شدند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان/ عکس
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ