Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - بعد از پیگیری مرثیه دپو و دفن زباله در جنگل‌های بلوط شهرستان لردگان، اکنون مسئولان می‌گویند که این دفن زباله اصلا مجوزی ندارد و غیرمجاز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شهرکرد ، استان چهارمحال و بختیاری با گستره‌ای بیش از 16 هزار کیلومتر مربع و ماهیت کوهستانی، در بخش مرکزی رشته‌کوه زاگرس واقع شده است و جزو مناطق جنگلی غرب کشور محسوب می‌شود که پوشش عمده جنگل‌های این استان بلوط است، به طوری که نیمی از جنگل‌های بلوط کشور را در مناطق غربی کشور شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره حفاظت از محیط زیست خصوصا جنگل‌ها به عنوان یکی از گنجینه‌های ارزشمند و عنصری حیاتی، مورد تاکید انسان‌های سراسر این کره خاکی بوده است، جنگل‌ها به حیات زندگی بشر و حیوانات کمک می‌کنند و از این لحاظ اهمیت وافری دارند.

اکنون اما جنگل‌های بلوط در استان چهارمحال و بختیاری حال خوشی ندارند و هر بار اخبار نگران‌کننده‌ای از این جنگل‌ها به گوش می‌رسد، در گزارشی که خبرگزاری تسنیم در روزهای گذشته منتشر کرد، یکی از ناگوارترین اتفاقات برای این جنگل‌ها روایت شد، یعنی دپو و تجمع و دفن زباله در جنگل‌های بلوط شهرستان لردگان.

به گزارش تسنیم، این اتفاق سال‌هاست که در حال تکرار است و ضرر و زیان‌های زیادی به جنگل‌ها و منابع طبیعی این شهرستان وارد کرده است و این امکان وجود دارد که اگر جلوی آن گرفته نشود، حوادث هولناکی پیش آید.

 دفن زباله در جنگل‌های بلوط شهرستان لردگان غیرمجاز است 

آیت حسنی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: ما نسبت به دپوی نامناسب زباله در جنگل شاکی هستیم.

وی ادامه داد: بیش از 20 سال است که زباله در این مکان دفن می‌شود اما متأسفانه مجوزی ندارد، در گذشته دبیرخانه کمیته پسماند شبکه بهداشت بود اما چندین سال است محیط زیست این مسئولیت را دارد لذا تمامی درخواست‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به محیط زیست ارائه می‌شود.

حسنی اظهار داشت: در نهایت درخواست ها در کمیته پسماند مطرح می‌شود که منابع طبیعی هم در این کمیته عضو است و مراحل کسب مجوز طی می‌شود.

وی با بیان اینکه مکان دفن زباله در منطقه «گه‌مال» در محدوده شهر لردگان است، اضافه کرد: دفن زباله شهر لردگان مشکلات بسیاری دارد و فراتر از یک چالش است که به محیط زیست و منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها خسارت وارد می‌کند.

حسنی تصریح کرد: شیرابه زباله به دلیل عدم دفن اصولی وارد آب‌های زیرزمینی شده و موجب آلودگی می‌شود که قطعا در آینده بیماری‌هایی به دنبال دارد.مکاتباتی در یک تا دوسال اخیر با متولیان داشتیم اما متأسفانه پیگیری اصولی نبوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لردگان خاطرنشان کرد: وجود شیشه در زباله می‌تواند موجب حریق شود ما عضو کمیته پسماند هستیم و کمک می‌کنیم تا روال قانونی طی شود زیرا جنگل به دلیل دفن نامناسب زباله از بین می‌رود که می‌تواند با پیگیری متولیان برطرف شود که اگر متخلفین یکبار به مراجع قضایی معرفی شود، این موارد رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زباله در جنگل های بلوط دفن زباله منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود

سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد. هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است، اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط