Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسید، توسعه روابط ایران و کرواسی در حوزه گردشگری و ورزش، سردار حق‌بین الگویی راستین از خدمت بی‌منت برای اعتلای ایران عزیز گشود برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسید، توسعه روابط ایران و کرواسی در حوزه گردشگری و ورزش، سردار حق‌بین الگویی راستین از خدمت بی‌منت برای اعتلای ایران عزیز گشود از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه اول اردیبهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است

عبدالرضا مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شب گذشته (سه شنبه 31 فروردین) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما در خصوص وضعیت فضای کسب و کار در کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ سال است که تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است، گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز‌ها هستیم، اما محقق نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه هربار موانع جدیدی به دنبال قوانینی که وضع می‌شود ایجاد می‌شود، گفت: هر هفته این موضوع در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و رفع موانع مطرح می‌شود.

 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس با تصریح این نکته که۱۰ سال است از دولت تقاضا می‌کنیم که برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کندف افزود: طرحی هم که مجلس مطرح می‌کند با انتقاد دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه برای رفع موانع تولید، باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند، افزود: در صورت همراهی نکردن دستگاه‌ها و هریک از این عوامل تولید حذف قوانین دست و پاگیر به مشکل می‌خورد.

 

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس در ادامه از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در حل مشکل تولید کننده و رفع موانع تولید انتقاد کرد و گفت: پیگیری‌های ما به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

توسعه روابط ایران و کرواسی در حوزه گردشگری و ورزش/ کارگروه مشترک گردشگری دو کشور فعال می‌شود

سفیر ج.ا.ایران در زاگرب  با وزیر گردشگری و ورزش کرواسی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار پرویز اسماعیلی و خانم دکتر نیکولینا برنیاتس ضمن بررسی تفاهم‌نامه‌های جاری، بر لزوم اجرا و در صورت نیاز تدوین و روزآمدسازی اسناد موجود تاکید کردند.

ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی و طبیعی دو کشور و همچنین اشتراکات فرهنگی و دوستی دو ملت، به عنوان مولفه‌های اساسی برای توسعه همکاری در بخش توریسم مورد اشاره قرار گرفت.

گردشگری تخصصی در حوزه‌های سلامت، طبیعت و فناوری هم از جمله زمینه‌های مورد بحث در جلسه امروز بود. دو طرف توافق کردند تا به زودی کارگروه مشترک گردشگری میان ایران و کرواسی فعال شود.

در حوزه ورزش نیز، مقرر شد طرفین تدوین تفاهم‌نامه‌ای را برای تنظیم چارچوب کلی همکاریها در دستور کار قرار دهند.

کمک متقابل دوکشور به نوسازی ساختار برخی رشته‌های ورزشی مانند شنا و کشتی، تبادل مربیان و ورزشکاران، اردوهای مشترک و نیز همکاریهای علمی - ورزشی مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

 

سردار حق‌بین الگویی راستین از خدمت بی‌منت برای اعتلای ایران عزیز گشود

در پی عروج سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی حق بین فرمانده سابق لشکر ۱۶ قدس گیلان، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

عروج مظلومانه سردار رشید سپاه اسلام جانباز سرافراز سرتیپ دوم پاسدار محمدعلی حق بین فرمانده سابق لشکر پرافتخار ۱۶ قدس گیلان و از فرماندهان و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در اثر ابتلا به بیماری کرونا را به خانواده مکرم و آحاد مردم شریف و فهیم استان شهیدپرور گیلان و همرزمان حماسه ساز وی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

آن سردار عالیقدر و جانباز مخلص که از نماد‌های ایثار و پایداری و روایت گران صدیق دفاع مقدس ملت عظیم‌الشأن ایران در جنگ تحمیلی جهانی ۸ ساله و همراهان سردار دل‌ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت و مدافعان حرم اهل بیت علیهم السلام به شمار می‌رفت، الگویی صالح و راستین از فداکاری و همت و خدمت بی منت برای اعتلای اسلام، انقلاب و ایران عزیز را فرا روی نسل جوان امروز به ویژه جوانان غیور گیلانی گشوده است.

از درگاه حضرت کبریایی برای آن مجاهد به عرش پیوسته، رضوان و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران شهیدش و برای خاندان و یادگاران ارجمند او صبر، شکیبایی، سکینه قلبی و ثبات قدم در صراط نورانی شهیدان طلب می‌کنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»

 

روایت قالیباف از اقدام مجلس برای کاهش تبعیض⁩ در حق سربازان

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏رفع ظلم و ⁧کاهش تبعیض⁩ در حق سربازان وظیفه به "اقدام موثر" نیاز داشت که مجلس با ۳.۵ برابر کردن حقوق سربازان، آن را محقق کرد.
‏میانگین دریافتی ماهانه سربازان در سال جاری ۱.۵میلیون تومان،
‏سربازان متاهل ونخبه "حداقل ۲میلیون‌ تومان"،
‏وسربازان مناطق عملیاتی تا ۴میلیون‌ تومان خواهد بود.»

 

ماه رمضان روح همگرایی و تعامل اجتماعی را تقویت می کند

ماه رمضان هنگامه نزول رحمت بر بندگان و ماه خودسازی، رشد فضایل اخلاقی و رها شدن از قید و بند جسمی و مادی است. امسال در حالی مردم مسلمان ایران به عبادت در این ماه می پردازند که بیش از هر زمان دیگری نیازمند رفع کدورت ها برای رسیدن به وحدت و همگرایی هستند. قطعا بهره مندی از برکات این ماه می تواند افراد را در این راستا کمک و یاری کند. در ذیل گفت و گویی با علیرضا نظری، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی داریم که متن این گفت و گو به شرح ذیل است:

 

تا چه اندازه باید از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان برای تبین اخلاق سیاسی در جامعه استفاده شود؟

با توجه به اینکه انسان ها به هر میزان که مسئولیت های اجتماعی داشته باشند به همان میزان هم آسیب هایی برآمده از آن مسئولیت ها و جایگاه بیشتر است لذا آنها در معرض تهدید قرار دارند. این است که در طول سال با توجه به روند اشتغالاتی که مسئولان به ویژه مسئولانی که بیش از همه در امور اجرایی و امور تدارکاتی درگیر هستند، موجب می شود که اینها از مباحث شخصی خودشان غافل شوند؛ به همین دلیل ماه مبارک رمضان از فرصت هایی است که خداوند در اختیار مومنین قرار داده است تا خود را مورد بازنگری قرار دهند و این ماه بهترین فرصت است که افراد بتوانند روند کارهای عادی خودشان را مقداری متعادل تر کنند تا بتوانند از برکات معنوی ماه بهره مند شوند.

 

ممکن است اگر از این فرصت ها به درستی استفاده نشود شروع کارها به نیت خالص و خوب باشد ولی در میانه راه دچار آسیب هایی شویم و در نهایت به نقطه ای برسیم که تا پایان راه در آن مسیر حرکت نکرده باشیم و چه بسا در پایان راه به ضد خود تبدیل شویم.

 

آنچه که خدا از ما خواسته است این است که در مسیر حق بمانیم چرا که کسانی که در مسیر حق حرکت کرده اند پایدارتر بوده اند. یکی از راه های ثبوت و پایداری توجه به برکات ماه مبارک به ویژه برای مسئولان نظام است.

 

تا چه اندازه باید از فرصت این ماه برای حفظ وحدت و همگرایی و تقویت آن استفاده شود؟

اگر به شکل های مختلف ماه مبارک رمضان توجه کنیم، می بینیم که روح همگرایی و تعامل اجتماعی را تقویت می کند. همه کسانی که شرایط دارند و روزه می گیرند، به لحاظ مصارف شخصی در یک مسیر حرکت می کنند و در واقع یک نوع وحدت رویه ای شکل می گیرد. متمولین، متمکین، مسئولان، مردم با سطح متوسط و پایین و متوسط همه یک وحدت رویه دارند و به همین دلیل می توان گفت روح جدا شده از جمع را ماه مبارک رمضان به جمع ملحق می کند؛ ضمن اینکه مستمندان و طبقات پایین دست جامعه احساس وجود می کنند که در داخل کشور مسئولان و کسانی که دست شان به دهان شان می رسد در بحث مدل زندگی و شرایط زندگی با آنها همراه شده اند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سردار حق بین الگویی راستین از خدمت بی منت برای اعتلای ایران کمیسیون ویژه حمایت از تولید ماه مبارک رمضان گردشگری و ورزش ایران و کرواسی ایران عزیز دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال 1403 است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از 33 هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که 11 هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، 11 هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت 51 هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته 23 هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته 34 هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از 20 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته 123 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و 30 هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی 27 هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد 10 دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته 5 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزی برای قدردانی از سربازان عرصه تولید در تاکستان+ فیلم
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • همه وظیفه داریم در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • سربازان زن صهیونیست دچار حملات پانیک می‌شوند
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)