Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:03:16 GMT

علی فرخ‌مهر نویسنده آبادانی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۳۶۴۲

علی فرخ‌مهر نویسنده آبادانی درگذشت

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: استاد فرخ مهر متولد سال ۱۳۲۳ آبادان و از بازنشستگان آموزش و پرورش بود که در طول حیات خود دهها جلد کتاب در زمینه های مختلف به رشته تحریر  در آورد.

محمد برکت افزود: این نویسنده صاحب نام عمر خود را در آموزش و پرورش، تدریس در دانشسرا، کلاس‌های آموزشی داستان نویسی، کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: پیکر این نویسنده آبادانی طبق وصیت وی برای تشریح به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد.

چشم های غزال، آبادان کوچه های مهربانی، دلهای بابونه، آبادان خاک دامنگیر، تا گوهر آباد، آبادان شهر خوبان، باغ بی بی گل، آبادان در نگاه هفتم، بچه‌های آبادان و خرمشهر از جمله آثار فرخ مهر می باشند.

همچنین از دیگر آثار این نویسنده آبادانی می توان به کتاب هایی با عنوان هرمزگان گوشه ای از خاک وطن، بروجرد باغ سبز عشق، عشق را باور کنم، این گونه بهتر ، زندگی بهتر، زندگی شیرین است اگر ..، گلهای بابونه، ما بچه ها حرف داریم ، گوش شنوا دارید؟، تا گوهر آباد، در آیینه، موفق ها و ناموفق ها در ۲ جلد، زیباترین دعوت، دخترم گلبهار، کارت قرمز، فانوس‌های روشن، میوه شیرین، کدام گلبرگ، چون نیک نظر کرد، کلاس شما خشک است، انگشتر طلا، باران همچنان می بارید، رمز گل یاس، کربلا آمدم، انتخاب سکه های عشق و بچه های شهر آفتاب اشاره کرد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نویسنده آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نویسنده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نویسنده آبادان اخبار کنکور نویسنده آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس

اسعد رسولی روز جمعه اظهار کرد: مرحوم حجازی متولد سال ۱۲۹۶ بود که در سال ۱۳۱۶ به عنوان معلم در اموزش و پرورش استخدام شد و یکی از نخستین معلمان این شهر به شمار می‌آمد.

وی اضافه کرد: این معلم دلسوز و پرتلاش پس از ۳۴ سال خدمت در آموزش و پرورش مهاباد سرانجام در سال ۱۳۵۶ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به درجه بازنشستگی نایل آمده بود.

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: مرحوم حجازی در دوران خدمتش در تمامی مقاطع تحصیلی به تدریس مشغول بود و علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسوولیت سازمانان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید) مهاباد را نیز در کارنامه مدیرتی خود داشت.

وی اظهار کرد: از مرحوم حجازی چند تالیف شامل کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کُردی و فارسی به یادگار مانده است که هنوز به چاپ نرسیده است.

آیین تشییع و خاکسپاری مرحوم حجازی با حضور گسترده مردم بویژه شاگران وی در آرامستان باغ فردوس مهاباد برگزار و مجلس ترحیم وی در مسجد مولوی این شهرستان برگزار می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: ایرنا

tags # معلم سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت + سوابق
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد درگذشت
  • کهن‌ سال‌ ترین معلم ایران درگذشت
  • مسن‌ترین معلم ایران درگذشت
  • تصویر جالب از عکس یادگاری بعد از ۱۰ سال
  • کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت / معلم مهابادی که بود؟ + عکس
  • کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهر درگذشت + عکس | او در چه سالی بازنشسته شده بود؟
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • پُل آستر درگذشت
  • «پل آستر»‌ درگذشت