Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:26:07 GMT

طرح ساماندهی خاک و نخاله در بجنورد اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۳۶۹۷

ایسنا/خراسان شمالی معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد از اجرای طرح ساماندهی خاک و نخاله در این شهر خبر داد.

شادکام گفت: ساخت وسازهای شهری همواره با تبعات مختلفی ازجمله افزایش حجم خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی همراه است و شهرداری به منظور تسهیل در پاکیزگی محیط های شهری و دسترسی آسان شهروندان به امکانات حمل نخاله و حفظ نظافت معابر شهری ، طرح ساماندهی به خاک و نخاله شهری را اجرا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره خاک و نخاله شهرداری کار نظارت بر ساخت وسازها را در زمینه امحای نخاله های ساختمانی برعهده دارد اما قانون گریزی برخی شهروندان موجب تحمیل هزینه و زحمت مضاعف پرسنل شهرداری، آلودگی محیطی و مشکلات درتردد شهروندان می شود.

شادکام یادآورشد: سامانه 137 شهرداری آماده دریافت گزارش شهروندان در ارائه اطلاعات مربوط به دفع نخاله در معابر عمومی است و امیدواریم شهروندان با رعایت قوانین شهری در بهبود سیما ومنظرشهری مشارکت کنند

وی همچنین مالکین مشغول ساخت و ساز را ملزم به انتقال مصالح از معابر به داخل ساختمان و در زمان اتمام ساخت و ساز،  تخلیه ضایعات ملکی را به  معدن خاک و نخاله یک وظیفه شهروندی دانست.

شادکام همچنین به صدور اخطار برای شهروندان متخلف اشاره کرده و گفت: شهرداری با صرف هزینه های گزاف اقدام به جانمایی معدن خاک و نخاله کرده است و همه فعالان دراین حوزه از طرف ستاد خاک و نخاله شهرداری شناسایی و دارای کارت تردد هستند که این امر الزام دفع و امحای نخاله های ساختمانی را در معدن جانمایی شده ایجاد می کند.

به گفته شادکام، تخلیه نخاله در اراضی خالصه و سطح معابر ممنوع است و با مشاهده تخلفات شهروندی با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد، شادکام مشارکت شهروندان را لازمه احیای حقوق شهروندی و حفظ منابع و سلامت محیط زیست شهری دانست و اظهار امیدواری کرد با رعایت قوانین، همه شهروندان درداشتن شهری سالم مشارکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نخاله های ساختمانی بجنورد خاک و نخاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز