Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@21:17:58 GMT

تلفن ۱۱۵ کردستان بیش از ۱۵۷ هزار بار به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۳۷۰۰

تلفن ۱۱۵ کردستان بیش از ۱۵۷ هزار بار به صدا درآمد

به گزارش ایرنا، رضا پیرا روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۵۴۱ نفر از افرادی که به علت بیماری‌های مختلف با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ استان تماس گرفته‌اند با حضور تیم‌های امدادی اورژانس، امدادرسانی شده‌اند.

وی با اشاره به امداد رسانی به یک هزار و ۷۶۸ نفر از افرادی که به علت مشکلات قلبی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته اند، افزود: از اول مهر پارسال تا پایان فروردین امسال، به ۲ هزار و ۶۵ نفر دچار مشکلات تنفسی در استان امداد رسانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۲۹ هزار و ۸۲ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در این بازه زمانی در استان گفت: از این تعداد ۳۲ ماموریت توسط تیم‌های امدادی اورژانس هوایی انجام شده است.

پیرا اضافه کرد: از تعداد ماموریت انجام شده، چهارهزار و ۲۲۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۴ هزار و ۸۵۵ مورد مربوط به حوادث غیرتصادفی بوده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ماموریت‌های انجام شده پنج هزار و ۳۵۸ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و پنج هزار و ۴۴۳ مصدوم مرتبط با حوادث غیررانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به مسمومیت ۱۱۵ نفر با گار مونواکسیدکربن در این بازه زمانی، افزود: همچنین در این مدت چهارهزار و ۳۸۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی  و ۱۱ هزار و ۳۶۷ مصدوم غیرتصادفی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

نصب و راه اندازی یک دستگاه «سی تی اسکن» در بیمارستان توحید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا اظهار داشت: یک دستگاه سی تی اسکن جدید در بیمارستان توحید سنندج نصب و راه‌اندازی شد.

صدیق جدیدالاسلامی با بیان اینکه این دستگاه از سوی بانک جهانی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحویل داده شد، افزود: دستگاه مورد نظر ۳۰ فروردین جاری نصب و به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان توحید فعال است، گفت: با توجه به پیشرفته بودن دستگاه سی تی اسکن  این بیمارستان، هم ‌اکنون هیچ محدودیتی در پذیرش و معاینات روزانه بیماران وجود ندارد.

در حال حاضر ۳۶ پایگاه جاده ای،۲۲ پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی اورژانس در کردستان فعال است.

برچسب‌ها کرونا کردستان دانشگاه های علوم پزشکی سنندج بانک جهانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کردستان دانشگاه های علوم پزشکی کرونا کردستان دانشگاه های علوم پزشکی سنندج بانک جهانی اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی کردستان سی تی اسکن انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در لرستان سوله بحران نداریم و قرار است در کنار بیمارستان نیایش، ساختمان اورژانس، پد آشیانه برای بالگرد و سوله بحران ایجاد کنیم.

بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، ۷۱ پروژه در قالب ۴۰ هزار و ۶۲۸ مترمربع با اعتبار ۳۱۸۰ میلیارد ریال تکمیل شده است. همچنین ۵۰ پروژه عمرانی در قالب ۱۶۷ هزار مترمربع شامل بیمارستان‌، در دست احداث است.

وی ادامه داد: با هدف رسیدگی به سلامت مردم، سه فروند بالگرد امدادی به‌صورت اجاره‌ای در استان مستقرند و برای اجاره هر ماه دو میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود و برای هر ماموریتی هزینه آن پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت لرستان به سمت سالمندی پیش می‌رود، یکی از ضرورت‌های این استان ایجاد بیمارستان توانبخشی است.

دلفان افزود: اکنون سه بیمارستان نیایش، رازی و گهر در شهرهای خرم‌آباد، کوهدشت و دورود در دست ساخت است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مصدوم شدن مرد ۶۰ ساله براثر حمله خرس در دزفول
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود