Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:51:51 GMT

مهاجرپذیری البرز را در مقابل کرونا آسیب‌پذیر کرده است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۳۹۵۵

مهاجرپذیری البرز را در مقابل کرونا آسیب‌پذیر کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزالله شهبازی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اظهار امیدواری از اینکه با دعای خیر مؤمنان و تلاش‌های دانشمندان جمهوری اسلامی ایران برای تأمین و تهیه واکسن بر این بیماری فائق آییم، افزود: البرز به استان انصار معروف است، استانی مهاجرپذیر که پس از پایتخت استان اول کشور در مهاجرپذیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: البرز متراکم‌ترین استان کشور با ۵۲۲ نفر جمعیت در هر کیلومتر مربع است و البته کرج با ۱۰ هزار نفر در هر متر کیلومترمربع و فردیس بالغ بر ۹ هزار نفر در هر کیلومتر مربع است.
شهبازی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک میلیون تردد از محورهای البرز صورت می‌گیرد، گفت: البته وزیر محترم بهداشت اشراف کاملی به شرایط البرز دارند چراکه چندین بار در این استان حضور داشته و طی مکاتبات و ارسال گزارش‌های مستمر بر روند آگاه‌تر هستند.
وی افزود: البرز هاب دارویی کشور است و ۴ واکسن مطرح در کشور در حوزه جغرافیایی البرز در حال مطالعه و تهیه هستند.
استاندار البرز با قدردانی از دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، عشق و سوز و گداز وزیر محترم بهداشت برای سلامت مردم کشور، گفت: اسنجام و هم نوایی و اسنجامی که در ستاد ملی وجود دارد و وزرای محترم با صداقت کامل به تلاش مضاعف برای مقابله با این بیماری می‌پردازند.
وی افزود: جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور نیز گرفتار این بیماری منحوس شدند و بسیار قابل تقدیر است که ایشان حتی در بستر بیماری نیز با امضای خود دستورات لازم را جهت اقدامات فوری برای مقابله با کرونا صادر می‌کنند و بر روند جلسات و اعمال مصوبات نظارت جدی دارند.
شهبازی گفت: البرز بیش از یک میلیون جمعیت حاشیه نشین دارد و کمترین سرانه تخت بیمارستانی را بین استان‌های کشور داریم و با سیستان و بلوچستان هم رده هستیم.
وی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید البرز دارای ۲ هزار تخت بیمارستانی بود ولی اکنون این رقم به ۳۶۰۰ تخت رسید ولی متأسفانه رشد جمعیت از این اقدامات فراتر رفته است.
استاندار البرز اضافه کرد: ما حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در البرز داریم و جمعیت شناور بسیاری نیز داریم و از ابتدای تأسیس این استان پایه و اساس محکمی در خصوص ارتقا سرانه‌ها نداشته است.
وی گفت: با توجه ویژه رئیس جمهور محترم و افزایش اعتباری که توسط رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت پایه اعتبارات عمرانی البرز افزایش یافت.
شهبازی افزود: اعضای شورای تأمین استان همراهی بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند و جای خرسندی دارد که از بدو شیوع کرونا همه با اتحاد و انسجام برای مقابله با کرونا بسیج شدند و حتی طی رایزنی‌های بنده یک محموله کمک‌های انسان دوستانه از چین به البرز رسید.
وی با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه کادر بهداشت و درمان استان، گفت: در موج‌های اول، دوم و سوم البرز سربلند بود و همه پای کار بودند.
استاندار البرز با بیان اینکه البرز به لحاظ لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده هیچ کمبودی ندارد و مملو از این امکانات است، افزود: این استان قطب مولد برای تولید الکل است که بتازگی راه اندازی شده‌اند و ۵ واحد جدید ایجاد شد.
وی گفت: در فردیس بعنوان یک شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فاقد بیمارستان یک پروژه ۲۶۰ تختی با رشد ۷۵ درصدی در انتظار توجه ویژه است.
شهبازی افزود: ۳ بیمارستان توسط بخش خصوصی آغاز شده و درخواست می‌شود در خصوص مجوز و حمایت از آنها درخواست توجه داریم.
وی گفت: بیمارستان طالقان که طی دستور از وزیر محترم بهداشت ظرف دو روز مجوز گرفت و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز تقبل اعتبار کرد، در انتظار عنایت ویژه است.
استاندار البرز با قدردانی از نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه در کنار هم برای سلامت مردم تلاش می‌کنیم و امید است تلاش‌های اعضای ستاد ملی و زیر مجموعه آن در استان‌ها موجب اعتلای سلامت کشور شود.
شهبازی افزود: همچنین کمال قدردانی را از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و ائمه محترم جمعه و جماعات استان که ساعی و کمک کار هستند و ما را بعنوان فرمانده مقابله با کرونا همراهی می‌کنند، دارم.

کد خبر 5194719

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار البرز وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر زلزله گناوه واکسن کرونا روز ارتش ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران محدودیت های کرونایی اردبیل مقابله با کرونا استاندار البرز وزیر محترم هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۳۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فردا یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در طی روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کشور کاهش یافته و نوار شمالی ابرناک، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

او گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی  خبر داد و گفت: امشب  همچنین از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن سال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بر اثر وزش باید خبر داد.

ضیائیان اظهار کرد: هواشناسی استان تهران همچنین به احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند داربستها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه
  • واکنش فدراسیون فوتبال به دستور وزیر ورزش؛نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی