Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره در مورد خرید سری جدیدی از سامانه‌های موشکی اس- ۴۰۰ روسیه است.

 به نقل از روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که نهادهای ترکیه‌ای از جمله وزارت دفاع در حال حاضر خرید سری دوم از این سامانه‌های پدافند هوایی را با طرف روسی مورد بررسی قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه از موضع آمریکا نسبت به معامله خرید سامانه‌های موشکی اس -۴۰۰ روسیه انتقاد کرد و گفت که آنکارا نیازمند این سامانه‌های موشکی است و آنها را خریداری کرده است و اشتباه است که واشنگتن از این معامله انتقاد کند.

این مقام ترکیه‌ای در عین حال گفت که اگر آمریکا بخواهد ترکیه از واشنگتن سلاح خریداری کند، این مسئله ایجاب می‌کند که آمریکا این سلاح‌ها را با قیمت‌های معقول و شرایطی بهتر ارائه دهد.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از وزیر خارجه ترکیه خواسته بود تا از خرید سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه صرف‌نظر کند اما چاووش اوغلو عنوان داشت که این معامله با روسیه مسئله‌ای تکمیل شده است و ما بار دیگر یادآوری کردیم که چرا ترکیه اس- ۴۰۰ را خریداری کرده است. این سامانه خریداری و پرونده آن نیز بسته شده است./  ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیر خارجه ترکیه بر ضرورت یافتن راه حل دائمی برای بحران در غزه تاکید کرد.

«هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه روز جمعه اعلام کرد جامعه جهانی باید کشور فلسطین را بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی به رسمیت بشناسد.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای یافتن راه حلی دائمی برای وضعیت نوار غزه به کار خواهد بست.

فیدان بی عدالتی‌هایی که فلسطینی‌ها امروز با آن روبرو هستند، را نتیجه نژادپرستی دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089217

دیگر خبرها

  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است