Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسترکلاس «برت مورگن» منتشر شد؛ این کارگردان آمریکایی برای فیلم «روی طناب‌ها» نامزد دریافت اسکار بهترین مستند شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در زیر دو خبر از سینمای مستند را می‌خوانید: 

برت مورگن از مستند بیوگرافی صحبت می‌کند

نسخه تصویری مسترکلاس برت مورگن با موضوع «مستند بیوگرافی و استفاده از تصاویر آرشیوی» منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نسخه تصویری مستر کلاس‌های چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» را همزمان با سایت مرکز در آپارات منتشر می‌کند. علاقه‌مندان، پژوهشگران و فعالان سینمای مستند امروز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه می‌توانند بیننده این مسترکلاس باشند.

برت مورگن،کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و تدوینگر آمریکایی است که برای فیلم «روی طناب‌ها» نامزد دریافت اسکار بهترین مستند شده است. برت مورگن درباره انتخاب سوژه می‌گوید: «فکر می‌کنم در هر شاخه‌ای از هنر وقتی مستندساز زندگی فرد دیگری را به تصویر می‌کشد، در واقع انعکاسی از زندگی خود را به نمایش می‌گذارد. وقتی فیلمی درباره سوژه تاریخی و بیوگرافی می‌سازید اولین سؤال از خودتان این است که چرا این فیلم را برای ساخت انتخاب کردم؟»

در کارنامه برت مورگن مستندهای «شیکاگو 10»، «حقیقت در حرکت»، «بچه در تصویر می‌ماند» و ... به چشم می‌خورد.

2 مستند از «خانه مستند» به جشنواره‌های بین‌المللی رفتند

مستندهای تحسین شده «شبیه‌سازی آقای زرد» و «روزهای بی‌خبری» در ادامه حضورهای جهانی خود در بخش رقابتی پنج فستیوال بین‌المللی حضور خواهند یافت.

براساس این خبر، مستند «شبیه‌سازی آقای زرد» به کارگردانی ماهان خمامی‌پور و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در بخش رقابتی سه فستیوال بین‌المللی filmfestbremen در کشور آلمان،  unrestrictedview در کشور انگلستان و maremetraggio در کشور ایتالیا راه پیدا کرده است.

«شبیه‌سازی آقای زرد» مستندی کوتاه، درباره پیرمردی زردپوش است که در شهر جنگ زده حلب سوریه زندگی می‌کند.

همچنین مستند «روزهای بی‌خبری» به کارگردانی ابوالفضل تاجیک و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در بخش رقابتی فستیوال  craftedvancouver کانادا که به فیلم‌هایی با موضوعیت صنایع دستی اختصاص دارد و جشنواره kino festival "Light of the world" روسیه راه پیدا کرده است.

"روزهای بی‌خبری" روایتگر سرگذشت علی محمد، پیرمرد 84 ساله، آخرین بازمانده از نمدمالان روستایی از توابع شهرستان نیشابور است و این مستند به زندگی و کار علی محمد می‌پردازد.

براساس این خبر، پخش جهانی «شبیه‌سازی آقای زرد» و «روزهای بی‌خبری»  بر عهده کمپانی اوریموند است و سه فیلم «خون صلح»، «عروسی سیل» و «روزهای بی‌خبری» از تولیدات خانه مستند نیز توسط این کمپانی در بازار فستیوال ویزیون دو رییل سوئیس (visionsdureel) حضور دارد.

واکنش عوامل مستند «آقا مرتضی» به یک اعتراض/ "راش‌های شخصی" باید در اتاق کارتان باشد نه دفتر آرشیو روایت فتح!

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره های سینمایی سینمای ایران فیلم مستند جشنواره های سینمایی سینمای ایران فیلم مستند شبیه سازی آقای زرد روزهای بی خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان
  • «کُر کوهستان» روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود/ روزهای نفسگیر در چهارمحال و بختیاری
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد