Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز  رئیس موسسه تحقیقات واکسن ‌سرم سازی رازی با اشاره به ساخت نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی در موسسه رازی گفت: دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس موجب به حداقل رساندن زنجیره انتقال ویروس شده و دستگاه تنفسی فوقانی را همزمان با قسمت تحتانی آن ایمن می‌کند.

دکتر علی اسحاقی روز چهارشنبه یکم اردیبهشت در مراسم رونمایی از دوز استنشاقی واکسن «رازی کووپارس» در محل سایت کارآزمایی بالینی این واکسن واقع در بیمارستان رسول اکرم (ص)، با اشاره به این که دوز استنشاقی در روز ۵۱ ام به داوطلبان تزریق می‌شود، اظهار کرد: همانطور که پیش از این به اطلاع مردم عزیز رسید، دو دوز اول واکسن به صورت عضلانی و دوز سوم به صورت استنشاقی تجویز شده زیرا بزرگ‌ترین مشکل در پاندمی کرونا ناقلین بی علامت هستند و دوز استنشاقی واکسن رازی کووپارس پس از دو هفته موجب ایجاد ایمنی در دستگاه تنفسی فوقانی شده و زنجیره انتقال بیماری را به حداقل می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از موسسه رازی، اسحاقی، واکسن رازی کووپارس را نخستین واکسن تزریقی- استنشاقی نام برد و تصریح کرد: مشکلی که در واکسیناسیون عمومی انواع واکسن‌های ساخته شده کووید ۱۹ در دنیا مشاهده می‌شود، کنترل نشدن زنجیره انتقال است که با دوز استنشاقی این مسئله تا حد امکان رفع خواهد شد.

اسحاقی با بیان اینکه ۱۳۳ داوطلب فاز اول کارآزمایی، دوز اول و از این تعداد بیش از ۱۰۰ نفر هم دوز دوم را دریافت کردند، یادآور شد: تا پایان اردیبهشت ماه، تمام داوطلبان فاز اول، دوز سوم (استنشاقی) را دریافت می کنند و پس از انجام آنالیز بینابینی، اوایل خردادماه فاز دوم کارآزمایی بالینی با ۵۰۰ داوطلب آغاز خواهد شد. پذیرفتن داوطلبان واجد شرایط نیز آغاز شده تا فاز دوم با سرعت بیشتری طی شود.

وی اضافه کرد: فاز دوم حدود دو ماه طول می کشد سپس وارد فاز سوم تست انسانی واکسن می‌شویم ‌و در صورت تایید تمام مراحل کارآزمایی، واکسن رازی کووپارس به صورت انبوه تولید شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

واکسن رازی کووپارس بسیار کم عارضه و بی خطر است

دکتر سعید کلانتری محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هم در این مراسم اظهار کرد: تزریق اول و دوم فاز نخست این واکسن با موفقیت پشت سر گذاشته شد و امروز دوز استنشاقی برای اولین بار تجویز شد.

وی تصریح کرد: تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده‌ای در روند  مطالعه مشاهده نشده و نشان داده واکسن بسیار کم عارضه‌ای است.

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با این یادآوری که مطالعه به صورت دوسوکور اجرا می شود و فعلا در مورد ایمنی زایی آن نمی توان نظر قطعی داد، افزود: هدف فاز اول، بررسی ایمنی و بی خطر بودن واکسن است که به نظر می رسد این هدف حاصل شده و امیدواریم پس از مشخص شدن آنالیز داده ها، اواخر اردیبهشت فاز دوم مطالعه را شروع کنیم.

کلانتری همچنین از غربالگری داوطلبان فاز دوم کارازمایی بالینی خبر داد و گفت: به محض اخذ مجوز برای آغاز فاز دوم، به سرعت وارد این مرحله شده و در کوتاه ترین زمان نسبت به ایمنی واکسن اطمینان حاصل کرده و هر چه سریعتر واکسنی موثر و ایمن به دست هموطنانمان برسانیم.

به گفته وی، پیش بینی می شود اواخر شهریورماه امکان تولید انبوه واکسن فراهم باشد.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی علی اسحاقی موسسه رازی دوز استنشاقی واکسن واکسن رازی کووپارس کارآزمایی بالینی فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۴۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی با انتشار ویدیویی نوشت: در تحلیلی گفتم؛ با درآمد ۳۵ میلیارد دلاری نفت، ثبت تورم ۵۰-۴۸ درصدی در سال ۱۴۰۲ قابل قبول نمی‌باشد و دولت نمی‌تواند ژست مبارزه با تورم بگیرد!

بلافاصله دستور تخریب صادر شد که زمان شما چنین بود و چنان…

میدانید دلیل اصلی عدم توفیق دولت سیزدهم در تحقق وعده کنترل تورم و نرخ ارز چیست؟

یک علت مهم این است که طی دو سال و نیم گذشته، این دولت ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ کرده است، یعنی پایه پولی در ۳۰ماه، ۱۱۵ درصد افزایش داشته است!

درحالیکه از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰، جمع این رقم، ۵۱۹ همت بوده است!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید انبوه محصولات دانش‌بنیانی مورد حمایت وزارتخانه‌ها قرار گیرد
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • دست مایوالکترونیک توسط مرکز توانبخشی هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون