Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:25:13 GMT

گام جدید در شفاف سازی مالی مترو

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۱۱۳

گام جدید در شفاف سازی مالی مترو

خبرگزاری آریا - به منظور افزایش شفافیت قراردادهای پروژه‌های مترویی سراسر کشور و همچنین کاهش اختلاف نظر کارفرمایان و پیمانکاران در طول زمان اجرای طرح‌های عمرانی شرکت‌های قطار شهری، از چندی پیش تلاش برای تهیه فهرست بهای خاص عملیات ساختمانی این قبیل پروژه‌ها با مسئولیت شرکت مترو تهران آغاز شده است.
به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، رحیم‌اف معاون فنی و مهندسی شرکت مترو ضمن اعلام مطلب فوق افزود: در فهارس بهای مصوبی که هر ساله توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ می‌شود، تا به امروز فهرستی با موضوع فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی وجود نداشته که همین امر بعضاً موجب بروز اختلافاتی بین کارفرمایان و پیمانکاران طرح‌های اینچنینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به همین منظور شرکت مترو از سال گذشته با هماهنگی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور، اقدام به جمع‌آوری نقطه نظرات فنی متخصصان و فعالان این حوزه و سپس تهیه نسخه اولیه فهرست بهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی نمود که مراحل کار در حال انجام بوده و پیش‌بینی می‌شود نسخه آماده شده بزودی تقدیم مراجع ذیصلاح و تصمیم گیرنده شود تا در نهایت با تایید و تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور، قابلیت ابلاغ داشته باشد.
رحیم‌اف در ادامه گفت: تحقق این امر نه تنها در فرآیند ارجاع کار به پیمانکاران تسریع به عمل خواهد آورد بلکه مشکل اختلاف نظر در برآوردهای مالی و ادعاهای کارفرما و پیمانکار را به حداقل می‌رساند. در نهایت شکل‌گیری رویه و روند جدید در انقعاد قراردادهای عملیات ساختمانی پروژه‌های مترویی سراسر کشور، هم به شفاف سازی بیش از پیش امور قراردادی کمک می‌کند و هم نظم و ترتیب منطقی‌تری به نحوه پرداخت تعهدات مالی در ازای فعالیت‌های انجام شده پیمانکاران خواهد بخشید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پروژه های مترویی عملیات ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،فرماندار بردسکن گفت:پس از تاخیر در اجرای  طرح ساختمانی درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن وپیگیری‌های بعمل آمده تامین اجتماعی در مدت ۱۸ ماه این طرح را تکمیل و در سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح در شهرستان بردسکن خواهیم بود.
دهقان زاده با بیان اینکه در ماه‌های آینده و پس از صدور پروانه عملیات اجرایی این پروژه طبق قرارداد شروع عملیات ساختمانی را شاهد واین نوید داده شد که در سال آینده خدمات درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان داشته باشیم.
دهقان زاده افزود: خوشبختانه این طرح به لحاظ تزریق اعتباری در ردیف پروژه‌های کددار کشور قرار گرفته است و سازمان تامین اجتماعی در تخصیص بودجه و تجهیزات درمانگاه تامین اجتماعی موافقت خود را اعلام که پس از اخذ پروانه ساختمانی بلافاصله عملیات اجرایی این پروژه که سال گذشته با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور کلنگ آن به زمین زده شد شروع می‌شود.
وی داشتن درمانگاه تامین اجتماعی را در شهرستان بردسکن با توجه به وجود راه‌های مواصلاتی و بیش از ۳۶ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی یکی از ضروریات دانست و گفت: همواره یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن داشتن درمانگاه تامین اجتماعی بوده است که خوشبختانه این مهم تحقق پیدا کرد و تمام تلاش ما بر این است با توجه به پای کار بودن سازمان تامین اجتماعی سال آینده این پروژه تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
 کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن سال ۱۳۹۸ به زمین زده شد.

 

دیگر خبرها

  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • ۱.۵ میلیون متر مربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • یک‌ونیم میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت‌ریزی می‌شود
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت