Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:24:05 GMT

بودجه مدیریت بحران کشور امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان است

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۶۶۵۲۰۲

بودجه مدیریت بحران کشور امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش ایرنا ، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد هراز در آمل در گفت  و گو با خبرنگاران افزود که نیمی از این بودجه برای  پیشگیری از حوادث و نیم دیگر هم ویژه مقابله با بحران است.

وی گفت : با وجود مشکلات مالی و گستردگی حوادث، دولت طی چند سال اخیر در زمینه مقابله با رخدادهای پیش بینی نشده اهتمام جدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور یکی از عوامل و ریشه های ایجاد بحران های پیش بینی نشده در کشور را تغییرات اقلیمی برشمرد و افزود : متاسفانه تاثیر تغییرات اقلیمی در ایران زیاد است و بر همین اساس هم کشور حدود ١٧ سال با خشکسالی مواجه بود.

وی توضیح داد : در سالیان اخیر تنها سال ٩٨ برای ایران سال پر بارش بود و متاسفانه طبق بیش بینی های انجام شده امسال نیر با خشکسالی و کاهش بارندگی رو به رو هستیم.
نجار آسیب پذیرترین حوزه در مواجهه با تغییرات اقلیمی را تامین آب آشامیدنی معرفی کرد و گفت : تامین آب شرب و کشاورزی برای تامین امنیت غذایی حائز اهمیت است و از این رو احداث سد از اولویت های مهم دولت به شمار می رود.

راه جایگزین ، مشکل مهم سد هراز 

رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به اشاره به بازدیدش از سد هراز ، یکی از مشکلات برای احداث این سد را ساخت جاده حایگزبن عنوان کرد و گفت : سال گذشته برای احداث جاده جایگزین و تکمیل سد حدود ٦٠ میلیارد تومان از بودجه مدیریت بحران اختصاص یافت.

وی افزود : با توجه به ارزیابی و بازدید صورت گرفته از سد هراز ، در سال جاری نیز مبلغی به این دو پروژه از محل بودجه مدیریت بحران اختصاص خواهد یافت.

ساخت سد هراز که به عنوان سد " منگول " هم در طراحی‌های اولیه شناخته می شود در سال‌های ۶۹ و ۷۰ ردیف اعتباری در بودجه ملی کشور گرفت، اما به دلیل اختلافات سیاسی ، زیست محیطی و اجتماعی، عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال بعد در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه‌ای با همین نام در آمل در حال ساخت است و با آبگیری آن بخشی از جاده بین‌المللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلی‌ترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت. 

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان دهها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

نجار به منظور بررسی وضعیت پروژه های مرتبط با مدیریت بحران، شرکت در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران صبح دیروز سه شنبه به مازندران سفر کرد.
وی در نخستین روز سفرش از پروژه های مدیریت بحران از جمله پروژه آبرسانی شهرهای گروه الف ، تصفیه خانه آب شهر بابل، پروژه دیواره سازی رودخانه حاشیه شهر زیرآب و  شهر پل سفید و پروژه تثبیت بستر رودخانه آهنگ رود شیرگاه بازدید کرد.
بازدید از محور گلندرود که به دلیل حوادث طبیعی از جمله برف، سیل و رانش مسدود می شود و بازدید از مجموعه دانش بنیان ابتکار ایمن ساز که در زمینه تولید تجهیزات دریایی و شبیه سازهای کمک آموزشی کشور فعال است ، از دیگر برنامه های امروز سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به استان مازندران است.

برچسب‌ها اسماعیل نجار وزارت کشور مازندران مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل نجار وزارت کشور مازندران اسماعیل نجار وزارت کشور مازندران مدیریت بحران اخبار کنکور مدیریت بحران سد هراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۶۶۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران کشور، اعتبارات در زمینه فرونشست زمین، کنترل بیماری سالک و بازسازی مدارس آسیب دیده ناشی از فرونشست زمین را مصوب کرده، اما بعد از گذشت یک سال این اعتبارات به استان تخصیص داده نشده است.
منصور شیشه فروش افزود: درخواست مشخص مدیریت بحران این است که سازمان برنامه و بودجه نسبت به اجرای این مصوبات که ستاد بحران کشور به استان تخصیص داده، اقدام کند، چون زمان اجرای این طرح‌ها محدود است.

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم